10 Reacties
22 dagen geleden
Hier hebben wij hetzelfde ritme, ik ga pas het eerste slaapje weglaten als het voor hem niet meer lukt om te slapen 👍
21 dagen geleden
Ik volg zijn ritme. Maar misschien heb ik makkelijk praten als thuisblijfmoeder. Wakker maken doe ik alleen als ik ergens heen moet en op tijd sta. Afgelopen dagen is hij heel moe. Dus geen pijl op te trekken. Wordt hij om 7 uur wakker en valt met een flesje melk weer in slaap en slaapt door tot half 10. Om om 2 uur al weer doodmoe te zijn en dan weer tot een uur of 4 te slapen. Gistermiddag sliep hij van 12.00-15.00 uur.
Maar daarvoor was hij meestal wakker tussen 7 en 8 uur. Dan slaapt hij van 11 tot 12.30 uur. Dan 's middags vaak nog 1,5 uur, ergens tussen 15.00 en 16.00 uur. 's Avonds ligt hij er meestal om 22 uur in. Alleen dat willen we nu graag gaan vervroegen. Vooral als hij 's middags niet geslapen heeft. Maar we zijn het zo gewend dat hij niet slaapt voordat wij op bed liggen, dat ons hele ritme daar op is aangepast. We moeten daarin even een ander ritme vinden. Maar we merken nu wel dat hij tegenwoordig echt al moe is dan. Betekent wel dat hij 's ochtends ook eerder wakker is, waar ik iets minder blij mee ben....
21 dagen geleden
Onze kleine (bijna 16 maanden) slaapt rond 19.30, is dan tussen 5 en 7 wakker. Eerste dutje is bij ons 2-2,5 uur later die duurt 1-2 uur en het tweede dutje zorgen we doorgaans dat hij niet boven de 3 uur uit komt.
Op de kdv houden ze hem wakker tot 11 s ochtends en hanteren ze ook de 3 uur max. Ik merk na 2 dagen opvang achterelkaar, dat hij de dag erna zo moe is dar hij 3 dutjes nodig heeft. Per januari gaat bij ons de kdv terug naar 2 dagen en geen 2 dagen meer achterelkaar 😄 dus dat zal het ritme ook veranderen. Maar voorlopig zie ik hem ook nog niet naar 1 dutje gaan 😉
21 dagen geleden
Hier ook nog 2 flinke dutten. De eerste rond 09:30 en dan 3/3,5 uur na wakker worden weer. Kan op een normale dag zo 2*1,5 a 2 uur zijn (bijv. 09:30-11:00 en 14:00-16:00). Ochtenddut lijkt hier ook vaak de "beste" dut. Langzaamaan begint hij het 's ochtends iets langer vol te houden, maar ik zie het nog niet zo gauw gebeuren dat hij over gaat naar 1 slaapje. Komt vast vanzelf wel :)
21 dagen geleden
Ik zou naar 1 slaapje overgaan zodra je merkt dat ze 1 slaapje niet echt meer wil doen. Hier was dat al sinds 10 of 11 maanden het geval. Als hij in de ochtend sliep, wilde hij de middag niet slapen en andersom. Dus deed ik hem tussen de middag naar bed na zijn lunch. Rond 12 uur. Dat werkt prima zo 😊 en dan rond 18:00 - 18:30 naar bed voor de nacht
21 dagen geleden
Slaapcoah adviseerde ons 3-3.5-4 uur wakkertijd. Wij doen nu ochtend 3 uren wakker 50 min slapen en wakker maken (dit adviseerde slaap coach omdat hij anders in te diepe slaap is) daarna 4 uur wakker tijd en laten slapen tot max 16.00. Vervolgens 4 uren na middag dut wakker worden op bed. Sindsdien is hij niet 4.30 meer wakker maar gewoon 7.00 🤣🤣
21 dagen geleden
Hier besloot ze zo rond 13,5/14 maanden van de ene op de andere dag dat ze geen middagdutje meer wilde doen. Dus toen overgegaan op 1 slaapje. Ik maakte me ook ‘zorgen’ omdat ze toch altijd wel snel moe leek te worden in de ochtend, maar na de eerste keer proberen te rekken tot ongeveer 11:00 bleek dat prima te gaan. Ze slaapt nu vaak 2-3 uur, ergens tussen 11:00 en 15:00, afhankelijk van hoe laat ze ‘s ochtends wakker is.
17 dagen geleden
Reactie op acsm
Meestal rond 10:00 en rond 14:30, lengte varieert. Maar op de opvang of bij ...
Bij ons precies dit ook!