8 Reacties

één dag geleden

Heyy, soms is het erg fijn om een stap terug te nemen in deze situaties. Ik ben trots op je dat je voor de belangen van jullie kids op komt en dat jij als mama weet wat de kinderen nodig hebben. Erkenning die zeer zeker gegeven mag worden aan een mama van drie!!! Erg lastig als je je niet gehoord voelt. Blijf volhouden aan jullie grenzen. Zou er een grap van maken: ik weet dat wij de leukste familie zijn, maar we gaan nu toch lekker naar bed. Als je vaker wil afspreken komen we wel een keer wat eerder of kunnen we overdag genoeg plannen 🤗. (Ookal is het moeilijk dit soms aan te houden, mensen zullen nooit stoppen tot ze hun doel hebben bereikt en dat is: een grens van jou/jullie zelf overschrijden. Ik zeg dus niet dat het hiermee ook stopt, maar misschien biedt het ergens voor jezelf meer ruimte om ermee om te gaan) En ohja, belangrijkste tip: geniet van je rust na 18:30 uur!! Jij kan dit en petje af dat dit je is gelukt😊 Succes top mama!💗

één dag geleden

Luister naar je moedergevoel en volg dit. Als de andere kleinkinderen tot laat blijven leuk voor hun.. maar iedereen doet het anders. Vervelend dat het zo gaat. Ik hoop dat jij en je partner op 1 lijn liggen. En weet dat het ook periodes zijn. Als ze ouder zijn kunnen ze misschien eens opblijven voor een verjaardag maar ik snap heel goed jou regelmaat en je eigen rust die je nodig hebt. Hou daar vooral voor jezelf aan vast. We mogen toch best eens egoïstisch zijn. Het is voor de kids rn het is jammer dat het dan zo niet ingezien wordt.

één dag geleden

De kinderen op tijd in bed hebben liggen om zelf bij te kunnen komen doe ik ook; ik heb dat ook erg nodig. Herkenbaar! Los van of die regelmaat nodig is of niet voor de kinderen (ik zie ook om me heen voorbeelden waarbij dat veel minder is, en ook dat lijkt goed te gaan), jij hebt het blijkbaar nodig. En al was dat niet zo, jij en je man beslissen over de opvoeding, punt. Ik zou het of aankaarten van te voren, of de volgende keer dat ze begint het toch snel aangeven dat je het vervelend vindt. Je man mag je daar best bij ondersteunen!

21 uur geleden

Jij en je kinderen gaan voor alles. Hier ligt ze ook 18.30 in bed, uiterlijk 19.00 uur. Altijd. Hebben hierdoor menig sociale aangelegenheid voor moeten opofferen afgelopen anderhalf jaar. Gelukkig is mijn schoonmoeder super begripvol, het is juist mijn eigen moeder die daar een beetje oogrollend tegenaan kijkt en ook altijd doet alsof ze het is vergeten dat wij eigenlijk nooit meer kunnen blijven eten, tenzij ze gewoon 17.00uur aan tafel willen, maar die aanpassing wordt dan ook niet gedaan. Die kan ook zeggen: “ach joh, dan gaat ze wat later naar bed, ze kunnen echt wel wat aan…”. Om tegelijkertijd alleen maar vol verbazing te horen hoe zoet ons kind is en hoe voorbeeldig en makkelijk ze slaapt (ja, dankzij onze rust en regelmaat). Mijn zus heeft een hele andere aanpak en dat zijn ze gewnd, maar dat zijn ook dramatische slapers en die hebben al 6 jaar geen avond voor hun zelf… dus ja. Kies voor jezelf en je kinderen en ga het gesprek met je vriend aan, die moet zijn moeder hier gewoon op aanspreken. Jullie zijn een team. Je mag dit van hem verwachten en anders gewoon dit gedrag negeren, blijven lachen en zeggen: ja, sorry, maar ik vind hun slaap belangrijker!

12 uur geleden

Lekker makkelijk gezegd als je zelf de volgende dag niet op hoeft te staan voor 3 oververmoeide kinderen. 🙄 Nee hoor als wij ergens zijn is toch echt maximaal een keer om 20:00 naar bed, maar verder gewoon vaste tijdstip. Ze verpest zelf elk feestje door er weer over te beginnen en weer de verwachting te hebben dat jullie langer blijven. Op deze leeftijd zijn kinderen ver na bedtijd niet gezellig en doe je er echt niemand een plezier mee. Negeren en lekker naar huis gaan dat is het beste wat je kunt doen. 🙈

11 uur geleden

Maar ff... Een verjaardag met kinderen stopt toch rond en uurtje of 19 ivm kinderbedtijd... Een "grote mensen verjaardag" die gaat zeker langer door, maar zonder kinderen.. Vaak begint die ook na 20.00 zodat iedreen de kids op bed kan leggen, oppas kan regelen en zelf op pad kan... Wat een onzin van je schoonmoeder 🤭

6 uur geleden

Wauw.. echt ongelooflijk. Als ze er geen normaal gesprek over man voeren is het jammer dan. Maar jouw kinderen zijn prioriteit en daarbij moet je idd ook aan jezelf denken. Het is heel rot dat je schoonmoeder zo in elkaar steekt. Ze lijkt mij behoorlijk egoïstisch zonder een greintje inlevingsvermogen. Als een gesprek niks helpt en je man doet/kan er ook niks mee, dan moet het maar het ene oor in en het andere eruit en proberen het wat los te laten. Maar het zou toch wel fijn zijn als je man ook een beetje support kan geven, lijkt me toch dat hij dat zelf ook niet normaal vindt als ze zich zo respectloos over jou uitlaat.

5 uur geleden

Je hoeft jezelf echt niet te verantwoorden. Zijn jou kinderen jij weet het beste wat ze nodig hebben en jij bepaalt.. Wat jij doet is heel goed voor jou kinderen. Vooral zo doorgaan je doet het super!