Hi dames
Ik zit al een tijdje met een soort van irritatie naar mijn schoonmoeder en moest het ook echt even ergens kwijt..
Ik heb 3 kindjes van 1,2 en 3 jaar die een vaste slaaptijd hebben, het is overdag bij ons uiteraard heel chaotisch en ik ben de hele dag druk bezig met ze. Ik heb het uiteindelijk al een jaar voor elkaar gekregen om ze allemaal dezelfde tijdstip en dat is om 18.30u naar bed te doen en ik daarna de rest van de avond bij kan komen en dingen voor mezelf kan doen. Die uren heb ik echt nodig voor mezelf zodat ik kan opladen en de volgende ochtend vanaf 7 uur er weer tegenaan kan..
Tussendoor hebben wij verjaardagsfeestjes gehad, de laatste was gisteren. Dit is de zoveelste keer dat mijn schoonmoeder een discussie begint wanneer wij weer eens vroeg moeten gaan (we rekken het uit tot 8 uur dat is voor ons al meer dan genoeg). Gisteravond zat ze dus weer te zeggen van jullie verpesten echt ieder feestje door eerder weg te gaan. Jullie kinderen zijn niks gewend, waarom doen jullie dit toch iedere keer. En dit is allemaal wat netter verwoord, ze zat ons dus echt belachelijk te maken omdat we onze kinderen een vaste slaaptijd hebben gegeven? En maar proberen over te halen om nog tot later te blijven. Mind you mijn 2 jongste waren ondertussen aan het janken van vermoeidheid en ze bleef maar doorpraten. En dan wijst ze naar de kinderen van mijn schoonbroertje van ja kijk hun ze blijven altijd tot superlaat wakker vergeleken met jullie kinderen (alsof het iets is om heel trots op te zijn, kinderen hebben slaap, regelmaat en rust nodig!!!) Uit respect heb ik maar nergens op antwoord gegeven en mijn man was ergens wel geïrriteerd maar ik vond dat hij er wel meer wat over kon zeggen want dit is niet de eerste keer.
Ik heb er gisteravond thuis met hem over gehad dat zij er geen begrip voor heeft en dit de zoveelste keer is dat we met een soort van “rot” gevoel door haar een feestje verlaten.
Hij was het er volledig mee eens en zou haar eens goed en duidelijk erop aanspreken, maar hoorde ze net heel gezellig en normaal op facetime praten met elkaar…
Ik zit echt met veel irritatie en zelfs woede en weet niet meer hoe ik dit verder kan aanpakken.. Ligt het probleem echt aan ons of is dit echt zo een toxic schoonmoeder actie?