20 Reacties

2 jaar geleden

Wij gaan ook richting de 4 maanden maar slaapt na 2 nachten slecht nu weer goed, dus zijn er nog niet aan begonnen. Kan je op dat vlak geen advies geven, ik lees graag even mee. Wat ik me wel afvraag: geef je tijdens de slaapregressie dan ook steeds voeding 's nachts, of blijven de voedingen lopen zoals voorheen en is het kwestie van terug in slaap krijgen?

2 jaar geleden

Ons zoontje is 14 weken en meldt zich altijd rond 03.00u dan weer rond 06.00u de afgelopen nachten werd hij ook steeds vaker wakker.

2 jaar geleden

Wij gaan ook richting de 4 maanden maar slaapt na 2 nachten slecht nu weer ...
Heb me dat ook afgevraagd! Ze slaapt nu al 3 weken door (19u-7u). De laatste week is ze om 3u klaarwakker, maar wel heel goedgeluimd... Heb 1x een voeding gegeven, maar dan bleef ze nog steeds super wakker. Normaal zeurt ze ook heel typisch als ze honger heeft. Dus sindsdien geen voeding en gewoon blijven wiegen. Denk dat het wat aanvoelen is wat je kindje nodig heeft op dat moment, maar zolang het bij babbelen en lachen blijft geef ik niet direct terug een voeding

2 jaar geleden

Ik heb dit nu inderdaad, onze kleine komt weer twee keer in de nacht. Ik geef nu elke keer voeding als ze ‘‘s nachts wakker wordt, maar de drie weken hiervoor heeft ze geen nachtvoeding nodig gehad en sliep ze door. Ze drinkt wel goed overigens (bv), maar ik ben bang dat ze nu weer gewend raakt aan voeding in de nacht. Iemand advies hoe om te gaan met de slaapregressie in de nachten?

2 jaar geleden

Mijn kleine sliep al weken door en wordt nu élk uur huilend wakker nadat hij om 20u in bed ligt. Als het niet vaker is. Hóe dan, ik heb max 2u geslapen de afgelopen nachten. Ik hoop dat dit heeeeel snel voorbij is, dit trek je toch niet?!

2 jaar geleden

Ons zoontje is nu ondertussen 18 weken. Hij heeft nog geen een nacht doorgeslapen. Meldt zich altijd om 03.00u en 06.00u uur. De afgelopen tijd was hij steeds vaker wakker. Vannacht opeens geslapen van 19.45u tot 03.45.

2 jaar geleden

Reactie op D-88

Ons zoontje is nu ondertussen 18 weken. Hij heeft nog geen een nacht doorge ...
Normaal 00.00u-03.00u-06.00u.

2 jaar geleden

Reactie op HoiIkBenEs

Mijn kleine sliep al weken door en wordt nu élk uur huilend wakker nadat hi ...
Hier hetzelfde…. Zie nu al op tegen deze nacht. Mocht iemand tips hebben wat wel en wat niet te doen…

2 jaar geleden

Reactie op HoiIkBenEs

Mijn kleine sliep al weken door en wordt nu élk uur huilend wakker nadat hi ...
Pfff ik heb dit ook. Ze slaapt wel maar huilt constant. Vannacht om 1.00, 2.30, 3.00, 3.15, 3.30, 4.00 en 5.00. Ik trek dit niet 😩

2 jaar geleden

Haiii, hier hetzelfde probleem sinds een paar dagen. Sliep al 2/3 maanden super goed door en nu echt 4/5 x per nacht huilen. Gelukkig is het alleen een. Kwestie van een speentje erin en een aai over z’n bol maar het is even gedaan met de hele nacht doorslapen… alle tips zijn welkom

2 jaar geleden

Wij gaan ook richting de 4 maanden maar slaapt na 2 nachten slecht nu weer ...
Ik geef hem dan voeding omdat dit de enige manier is om hem weer snel in slaap te krijgen. Speen en wiegen helpen helaas niet. Hij drinkt dan maar telkens een paar slokjes maar valt daarna weer in slaap.

2 jaar geleden

Enige tip: ga met je kind vroeg naar bed en pak elk uur wat je kan pakken 🙈

2 jaar geleden

Slaapregressie uitzitten is het enige wat je kan doen. Je baby gaat slechter slapen doordat hij/zij ontwikkelingen doormaakt. Het fijne aan een slaapregressie is, het gaat over. En dan komt er een nieuw slaappatroon of het oude. Er is niets zo veranderlijk als slaap van baby’s (sommige baby’s slapen 3 maanden door en komen daarna iedere nacht ook buiten regressie om) En wat betreft borstvoeding geven in de nacht. Onder de 6 maanden is nachtvoeding super normaal. Baby’s onder de 6 maanden kunnen daar niet aan wennen want die snappen oorzaak gevolg nog helemaal niet.

2 jaar geleden

Hier is het ook raak. Wat een ellendige nachten 🥱. Ons zoontje valt wel in slaap aan de borst gedurende de nacht, anders is het een groot gejammer. Als ik hem terugleg in de cosleeper wanneer hij slaapt, wordt hij meestal binnen een paar seconden weer jammerend wakker. Het beste slaapt hij op ons. Mijn arm in zijn bedje helpt hem niet. Overdag slaapt meneertje trouwens zonder problemen 🤨. Mijn tip: pak overdag wat slaap. Laat een van de ouders in de ochtend op tijd opstaan, zodat de ander nog even slaap kan tanken. Of slaap even in de middag.

2 jaar geleden

hier is het ook raak sinds 2 nachten 😅 wilde gisteravond niet naar bed, ze sliep uiteindelijk wel rond 20.30 (normaal rond 19/19.30). en daarna wakker om 22.30, 12.30, 2.45, 4.30, 5.50 en 7.20.. gelukkig wel soort van uitgeslapen tot ongeveer 9.00 vanmorgen.. ik voed haar gewoon steeds, ze valt ook steefs in slaap aan de borst. de ene keer drinkt ze een paar slokjes en de andere keer een volledige voeding. ik ga er maar gewoon in mee en slaap samen met haar uit, en vroeg naar bed

2 jaar geleden

Hoort minder/onrustig drinken ook bij deze regressie?

2 jaar geleden

Reactie op Marianne123

Hier is het ook raak. Wat een ellendige nachten 🥱. Ons zoontje valt wel in ...
Herkenbaar! In de nacht momenteel ook alleen in mijn armen slapen (slaapt dan ook gerust 9 uur door). In eigen bedje misschien maar 30 a 60 min max. Ben alleen stiekem bang dat ze eraan went om bij mij te liggen! (leggen haar in eerste instantie wel paar keer weg tot we hiertoe over gaan), aan de andere kant heeft ze het misschien ook eventjes nodig om bij mij te liggen. Maakt me wel eens onzeker

2 jaar geleden

Reactie op Ilse321

Herkenbaar! In de nacht momenteel ook alleen in mijn armen slapen (slaapt d ...
Je kunt baby’s op deze leeftijd niet verwennen. Als ze het nodig hebben, kun je het de maar beter geven vind ik. Ik hoop wel dat ik vannacht niet weer zittend in slaap val met mijn nek in een rare hoek. Gelukkig had ik al een fysio afspraak staan voor vandaag en kon zij mijn nek los masseren 😅.

2 jaar geleden

Reactie op ummivana

hier is het ook raak sinds 2 nachten 😅 wilde gisteravond niet naar bed, ze ...
Is zo vermoeiend he

2 jaar geleden

Reactie op Ilse321

Herkenbaar! In de nacht momenteel ook alleen in mijn armen slapen (slaapt d ...
Hier ook denk al 2 weken en slaapt dan inderdaad veel langer dan als ze alleen ligt. Bij wegleggen wordt ze ook gelijk wakker, op haar zij kan ze wel verder slapen dus dan ligt ze wel eens gewoon naast me. Ik laat het ook maar gewoon even gebeuren als t niet lukt met alleen slapen. Over tijdje willen ze het niet meer dus maar van genieten 😋