26 Reacties

6 maanden geleden

Wat bij ons hielp was eerst in bed leggen, daarna deur dicht en dan krijsen. Dan even terug gegaan, kusje geven en deur op een kier laten, paar dagen gedaan en toen gewoon de deur weer dicht en toen was het goed.

6 maanden geleden

Heel herkenbaar wat je schrijft. Het is alsof ik het zelf heb geschreven. Wij hebben momenteel ook geen idee of dit al hoort bij de 24 maanden regressie… Wij wiegen hem in slaap voor een tijdje en als hij diep slaapt leggen we hem terug. In de ochtend rond 6 uur leggen wij hem tussen ons in en kunnen wij nog even een uurtje slapen. Hopelijk is deze fase voor ons beide snel voorbij. :)

6 maanden geleden

Reactie op BenteSchalkwijk

Wat bij ons hielp was eerst in bed leggen, daarna deur dicht en dan krijsen ...
Bedankt, kunnen het eens proberen. Al ben ik bang dat hij wel m’n dochter ook wakker krijst met de deur op een kier

6 maanden geleden

Reactie op MJ_94

Heel herkenbaar wat je schrijft. Het is alsof ik het zelf heb geschreven. W ...
Ja wij krijgen hem rond 19:00 - 20:00 dus op geen enkele manier meer in slaap. Nu pas rond 22:00 en dan echt slapen wegleggen inderdaad. Was net zo blij dat we die tijd achter ons hadden gelaten 🥲. Hoop dat dit even de heftige piek is van een regressie en daarna weer snel terug naar normaal! Sterkte!

6 maanden geleden

Herkenbaar! Slaapregressies zijn niet per se leeftijd gerelateerd maar ontwikkeling. Dus voor jouw kindje kan dit vroeger of later komen. Hier heeft het te maken met de spraakontwikkeling. Hij slaapt moeilijker in (echt al 2 weken gedoe) en wordt snachts vaker wakker. En ochtends vroeger. Leert ook veel nieuwe woordjes erbij!

6 maanden geleden

Reactie op Mama Aapie

Herkenbaar! Slaapregressies zijn niet per se leeftijd gerelateerd maar ontw ...
Ja hier ook heel erg bezig met woordjes leren. Hopelijk is het dan toch gewoon een fase. Dat overleef ik dan nog wel🤪

6 maanden geleden

Hier precies hetzelfde. Bij in bed leggen tussen 18:30-19:00 is het gelijk weer staan en huilen. We proberen hem wel consequent steeds weer neer te leggen en dan tut geven en weer weglopen. Moet soms wel 10x. Als het echt krijsen wordt dan nemen we hem even mee naar beneden. Vervolgens 's ochtends tussen 5 en half 6 vaak weer wakker 🤡 Slaapt overdag nog netjes 1,5 - 2 uur dus daar kan het ook niet aan liggen want hij heeft het echt nog nodig. Moet wel zeggen dat die flink aan het 'praten' is en veel nieuwe woorden lijkt te leren dus kan wellicht daaraan liggen? Zou in iedergeval blij zijn als die weer wat langer doorslaapt hahah

6 maanden geleden

Reactie op roro93

Hier precies hetzelfde. Bij in bed leggen tussen 18:30-19:00 is het gelijk ...
Ja hier ook heeel veel aan het praten en steeds meer woordjes aan het leren. Vannacht was wel echt heel slecht. Niet wakker in de avond maar ‘s nachts wakker van half 1 tot half 5 😩. Nu zit hij maar weer beneden nadat mijn man een uur met hem boven heeft gezeten zonder resultaat🥲

6 maanden geleden

Wij hebben precies hetzelfde. Zodra hij in bed ligt wordt flipt hij terwijl hij gewoon slaapt heeft. Ik pak hem even op en troost hem. Maar daarna ga ik meteen zijn kamer uit. Soms slaapt hij dan uiteindelijk en soms wieg ik hem helaas.

6 maanden geleden

Zo blij om dit bericht te lezen. Gun het je uiteraard niet, maar wel herkenning! 'S avonds gaat bij ons nog goed. Maar hij is al 4 dagen stipt om 5.00 uur klaarwakker. Overdag weigert hij z'n middagdut. Ook direct staan en krijsen. Ga van ellende maar een half uur auto rijden, want vanaf 5.00 wakker zijn en dan hele dag door trekt hij echt nog niet. We hebben ook net een baby van 3 weken dus enorm slaaptekort op deze manier, zo vermoeiend😢 hopelijk is deze fase snel voorbij. Sterkte allemaal!

6 maanden geleden

Hier gaat het al een tijdje precies hetzelfde! Ook zoekende naar hoe hier mee om te gaan, vooral in de avond… hij wil dat we naast hem blijven zitten op de stoel, de ene avond valt hij dan snel in slaap maar de andere avond begint hij hele verhalen te vertellen, en zit je zo een half uur naast hem tot ‘ie het uiteindelijk opgeeft…

6 maanden geleden

Wij hebben het ook, hoewel het enigszins achter de rug lijkt. Wel is hij elke ochtend 05:15 u wakker en praat als een tierelier. Ook enorm aanhankelijk naar mij. Er zal wel veel gebeuren in zn hoofd en lijfje. Hoe dan ook; wij houden vol; speen terug geven, terug leggen en zeggen: we gaan slapen, welterusten. Soms zeggen we niets en leggen we hem terug. Hij huilt niet, hij roept ons alleen, dat scheelt wel

6 maanden geleden

Bij ons ook 22 maanden en 5, 6 uur wakker. Normaal altijd 7 uur. Naar bed brengen gaat wel maar duurt wat langer. Veel boekje lezen. Het vroeg wakker zijn is wel wat onwennig. Hopelijk is het weer een fase!

6 maanden geleden

heel herkenbaar! dochter van 22 maanden kan ook ineens niet meer zelfstandig slapen, terwijl ze dit al sinds ongeveer 13 maanden deed. zodra ik weg ben is het hysterisch krijsen tot kokhalzen aan toe, ik blijf er nu dus maar naast liggen.. heel vermoeiend maar ik ga er maar vanuit dat het een fase is. 's avonds slaapt ze nu ook pas rond 22 als de zon ondergaat. er is ook een baby op komst dus denk dat ze daar ook veel mee bezig is..

6 maanden geleden

Hier ook bal, meneer kan ook zelf uit zijn ledikant klimmen dus ik blijf maar boven lopen om hem weer weg te leggen. Veeg me op hoor 😳😫

6 maanden geleden

Hier hetzelfde. Eerst werd ze om 5/6 uur wakker, maar dat heeft nu plaats gemaakt voor pas om 9 uur in slaap vallen en dan wel tot 7 slapen. Moet zeggen dat ik dit iets minder zwaar vindt. Maar wij zijn ook zoekende in hoe we moeten omgaan met dat ze niet wil/kan slapen 's avonds.

6 maanden geleden

Ik ben blij dat ik niet de enige ben! Ik kan niet meer! Haha de avonden duren zoo lang! Hier slaapt ze nu ineens elke dag pas rond 22;00 😭😂

6 maanden geleden

Fijn om te lezen dat het herkenbaar is, al hoop ik natuurlijk dat alle kindjes het snel weer wat beter gaan doen. We zijn 2 weken verder dus zal ook even update geven. Er zijn best wel wat nachten geweest dat hij wakker werd en dat mijn man op een matrasje op de grond bij hem is gaan slapen. Mijn zoontje liet hij dan gewoon in z’n kamer los want in zn bed wilde hij niet. Dan viel hij uiteindelijk ook op de grond in slaap. 😅 gelukkig heeft hij alweer een aantal nachten doorgeslapen of kreeg ik hem rustig via de babyfoon. Alleen het gaan slapen is nog steeds een opgave. We zitten nu ‘s avonds ruim 30-45 min op zijn kamer met hem op schoot tot hij slaapt. Dan slaapt hij rond 20:00. Overdag gaat dit niet want ik heb nog een baby van 7 maanden. Dus dan laten we hem helaas huilen. Soms is dit 10 minuten. Vandaag gelukkig maar 3. Ik hoop dat dit ook weer steeds beter gaat, want ben eigenlijk tegen laten huilen in bed.

6 maanden geleden

Ohh ‘fijn’ om dit te lezen! Hier ook ineens drama sinds 1,5 week ongeveer. Naar bed brengen gaat wel, maar duurt zo een uur voordat hij slaapt (bonken met z’n benen, heel hard roepen van allerlei woorden enz). Vervolgens hoor ik hem ‘s nachts vaak nog wat, maar ga er eigenlijk niet heen. En inderdaad ‘s ochtends ineens tussen 5-6 uur wakker, terwijl dat altijd 7-half 8 was. Ook de dutjes overdag gaan ineens moeizaam, soms heel kort en dan ineens weer heel lang (maar is tussendoor vaak wel even wakker). Al mensen die eruit zijn en hoe lang heeft het geduurd?

6 maanden geleden

Bij ons is het al maaaaanden feest. Soms denk ik dat ze (en wij ook) meer baat zou hebben met geen dutje meer overdag. ‘s avonds laat slapen (gisteren was het 21.30), ze wordt dan wel niet wakker ‘s nachts of vroeg wakker ‘s ochtends. Maar als ze goed slaapt in de avond is ze ofwel ‘s nachts uren wakker of vroeg wakker ‘s ochtends. Ook tussen 5-6. Door deze onregelmatige slaap heeft ze haar dutje wel nodig. Ze heeft een totaal van 12u slaap nodig. Slaapt ze meer dan bekopen we dat in de avond. Ik ben zo gesloopt. En zij ook. Zijn er nog die geen dutjes meer doen overdag en hierdoor beterschap zagen? Want vaak is ze gewoon ook niet vrolijk in de voormiddag…