10 Reacties

3 jaar geleden

Carpaal tunnel syndroom. Komt door het vocht. Echt verschrikkelijk is het. Ik had het bij mijn vorige zwangerschap. Nu nog niet gelukkig. Je kan een brace proberen of het snachts intapen. Heel veel sterkte!

3 jaar geleden

https://www.fysiotape.nl/medical-taping/carpaal-tunnel-syndroom/ deze techniek heeft mij vorige zwangerschap geholpen. Haalt zeker niet alle pijn weg maar wel iets. Ik kreeg door de tape ook vreselijke uitslag. Maar was beter dan die pijn waar je niks mee kan! Nogmaals! Succes

3 jaar geleden

Kuitkrampen ben ik -in overleg met de verloskundige - maximaal magnesium (van vitakruid=zonder troep) gaan slikken en echt veel beter van geworden. Ook de tintelingen die ik in m鈥檔 handen had zijn er stukken minder van geworden! En daarnaast goed water drinken drinken drinken

3 jaar geleden

Ik had het de vorige zwangerschap ook carpaal tunnel syndroom. Iedere ochtend werd ik wakker met verlamde armen en handen erdoor. Er zijn speciale drukhandschoentjes te krijgen bij de apotheek. Tegen de kuitkrampen kun je magnesium slikken, dat lijkt wel enigzins te werken bij mij

3 jaar geleden

Ik had daar de vorige zwangerschap ook veel last van. Vreselijk irritant inderdaad. Nu probeer ik het voor te zijn door mijn handen vaak onder de koude kraan te houden (zeker met dit warme weer), veel met de polsen te draaien en de polsen en vingers te rekken door ze tegen elkaar te drukken, als je begrijpt wat ik bedoel (soort bid-gebaar). 's Morgens in bed meteen handen omhoog en draaien. Vaak passen mijn ringen voor deze handelingen niet en daarna wel, dus ik heb het gevoel dat het wel wat doet.

3 jaar geleden

Slik je extra magnesium? Bij mij helpt dat tegen kramp.

3 jaar geleden

Ik had tijdens mijn vorige zwangerschap ook pijnlijke handen 's ochtends door vocht vasthouden, gelukkig deze keer (nog) niet... 馃 Ik probeerde m'n handen bij het gaan slapen hoger te leggen, op een kussen bv, als ze daar bleven liggen hielp het. En idd, zoals hieronder gezegd, 's ochtends eerst omhoog houden. Kramp had ik wel weer, maar bij mij helpt daarvoor 's avonds een stukje hele pure chocolade 87% eten (bevat magnesium), als ik dat doe krijg ik geen kramp snachts. Dat eet ik normaal ook na ver hardlopen tegen kramp en spierpijn 馃槉

3 jaar geleden

Inderdaad het carpaal tunnelsyndroom. Ik ben ervoor naar de huisarts geweest vorige week en advies was om je handen zo min mogelijk in te spannen en echt proberen te ontzien. Is lastig maar het is niet anders. Mijn man mag intussen de groenten snijden, in de pan roeren, doppen opendraaien en savonds m鈥檔 handen masseren voordat ik m鈥檔 polsbrace om m鈥檔 polsen doe voor de nacht 馃槄 Ik heb deze besteld: Bekijk LOUZIR Polsbrace - Polssteun - Rechts - Universele Deluxe Carpaal Tunnel Syndroom Polsbrace - Zwart op: https://www.bol.com/nl/p/louzir-polsbrace-polssteun-rechts-universele-deluxe-carpaal-tunnel-syndroom-polsbrace-zwart/9300000004162086?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

3 jaar geleden

Super bedankt voor de reacties! Ik tastte echt in het duister. Ik was vanmorgen bij de huisarts en die begreep ook niet goed wat er mis was en zei dat ik de verloskundige maar even moest bellen. Ik herken mij in jullie verhalen, ik ga ook zeker de hulmiddelen aanschaffen 馃槅

3 jaar geleden

Ik heb tijdens mij vorige zwangerschap ook carpaal tunnelsyndroom gehad. Daar lijkt het bij jou inderdaad ook op. Ik heb allerlei dingen geprobeerd, maar de brace die je gebruikt bij het skeeleren heeft mij toch het beste geholpen 馃構.