17 Reacties

2 jaar geleden

Wij hebben veel spullen van de polderkol. Bij smetplekken smeer ik er een beetje weegbree zalf op of goudsbloem olie ☺️

2 jaar geleden

Hier ook regelmatig. Tips: talkpoeder, kleine slabbetjes, regelmatig op de buik leggen zodat het nekje kan luchten. Bij de oortjes is het bij die van mij eerder eczeem dan smetplekken... Ziet er wel een beetje hetzelfde uit. Alleen daarvan weet ik dat het altijd schoon en droog is.

2 jaar geleden

Babyolie!!!!! Sudocreme is heel slecht. Dun laagje babyolie erop en dag erna is het zo goed als weg.

2 jaar geleden

Ik smeer er wel eens sudo op zo lang het niet kapot is. Maar belangrijk daarbij wel is dat je het dun smeert! Een dikke laag maakt het erger. En vooral heel goed droog houden, doe ik bij iedere verschoning met een hydrofiel.

2 jaar geleden

Onze dochter had ook hele nare smetplekken, voornamelijk in haar nekje vanwege het kwijlen. Hier hielp sudocreme alleen ook niet dus ben ik talkpoeder gaan gebruiken om het goed droog te houden. Vaak smeren ouders een hele dikke laag sudocreme op ( ja, ik was ook schuldig ) maar er is maar een héél dun laagje nodig, anders krijg je een tegenovergesteld effect. Ik las hieronder iets over eczeem achter de oortjes. Dat had onze dochter ook, leek inderdaad precies op een smetplek maar bleken dus eczeemplekjes te zijn. De huisarts adviseerde ons daar een vette creme op te smeren dus wij kozen voor Lanette creme. Na een aantal keer smeren trok het al weg.

2 jaar geleden

Schoonmaken en dan bepanthe, helpt hier erg goed!

2 jaar geleden

Bepanthen werkt super goed. Hier geen fan van sudo!

2 jaar geleden

Talkpoeder helpt goed om droog te houden. Werkt beter dan sudo

2 jaar geleden

Sheabutter is bij ons het wondermiddel, als ze plekjes heeft in haar hals smeer ik het 1 dag erop, meestal in de avond voor het slapen, de dag erna is het zo goed als weg

2 jaar geleden

Achter de oortjes kan komen doordat er traantjes acher komen als ze op de rug liggen. Iedere keer even met een doekje nadrogen en regelmatig even dun met sudocrem/ zink houdende zalf insmeren.

2 jaar geleden

Onze dochter had vorige week ook wat uitslag in der nekje. Vanaf dat moment in de ochtend en avond even schoongemaakt en afgedroogd en daarna een klein beetje bepanthen baby zalf erop gedaan. Met 2/3 dagen was het weg.

2 jaar geleden

Bepanthen! Wondermiddel. Mocht je talkpoeder gaan gebruiken, pas dan op dat je kindje het niet inademt 🙈

2 jaar geleden

Hier ook in haar nek, ben ook ff zoekende wat helpt

2 jaar geleden

Bepanthen is hier ook favoriet!

2 jaar geleden

Het beste is aan de lucht laten drogen, maar dat is natuurlijk lastig met alle kwijl en nog niet zelfstandig recht kunnen zitten. Over het algemeen geldt: zolang de huid dubbel zit en vochtig wordt is de kans op een smetplek groot. Het is dus niet zo gek om te blijven smeren 🤗 Dingen die je kunt proberen: - Zoveel mogelijk met rust laten (oortjes) OF juist bij elke verschoning voorzichtig droog deppen en insmeren (kin). - Niet wrijven met een washandje bij het wassen, maar deppen of voorzichtig met je vinger erlangs gaan. - Probeer de oortjes niet te ver naar voor te trekken om het schoon te maken, dan trek je het steeds open. - Geen zeep gebruiken met wassen, maar olie of wascreme. - Kwijldoekjes gebruiken en heel vaak verwisselen. - Zinkzalf (dus ook sudocreme) smeren. (Gebruiken we in het ziekenhuis ook bij smetplekken en de randen van natte wonden). - Eventueel een schoon stukje katoen in de plooitjes leggen (na het insmeren). Sudocreme is gewoon zinkzalf en zinkzalf werkt goed tegen smetplekken. Er zit alleen parfum in, maar als je kindje daar geen last van heeft is het echt niet slecht. Dr. Leenarts heeft eventueel een zinkzalf zonder parfum.

2 jaar geleden

Ik kreeg deze van de apotheker. Ik gebruik het nog maar pas dus het blijft afwachten in hoeverre het helpt..

2 jaar geleden

Potje zinkzalf van de apotheek. Geadviseerd door de huisarts en zelfs de kinderarts. Smeren.. en de volgende dag al een stuk rustiger! Dag daarna, vaak verdwenen.