24 Reacties

18 dagen geleden

Bij de nachtvoeding kun je de luier gewoon laten hoor. Ik verschoon alleen als het een poepluier is.

18 dagen geleden

Ik zou haar niet wakker maken om te verschonen. Ik zou wel verschonen voordat ze gaat slapen, ik weet niet Hoelaat je kindje Voor de volgende voeding komt maar anders zou je evt met de nachtvoeding verschonen of anders gewoon de volgende ochtend.

18 dagen geleden

Reactie op nikki102

Ik zou haar niet wakker maken om te verschonen. Ik zou wel verschonen voord ...
Ze komt wisselen maar meestal na 4 a 5 uur zeker weer. En voor slapen verschoon ik altijd wel

18 dagen geleden

Ik zou zeker een slapende fles doen als je nog nacht voeding moet afbouwen. Alles zo donker en stil mogelijk. Niet verschonen. Met een goede maat luier zou ze het vol moeten houden.. wij doen na de laatste fles verschonen en voor de eerste fles (slaapt 12 uurtjes)

18 dagen geleden

Ik verschoon wel als ze 's nachts nog een voeding nodig heeft. Gebeurt gelukkig nog maar af en toe. Ze is dan toch wakker en ik heb het idee dat het haar stoort als haar luier al wat voller is 😅. Haar grote zus had daar destijds geen last van... Toen ik een paar maanden terug nog een droomvoeding gaf, maakte ik haar daar niet wakker voor. Ook geen verse luier dus. Ze sliep daar gewoon doorheen.

18 dagen geleden

Hier hielp het om tussen de borstvoeding in te verschonen. Bijvoorbeeld eerst links drinken, verschonen en rechts drinken. Werd vrijwel nooit wakker daardoor. Ik verschoon nu nog één keer in de nacht, maar gebruik geen koud vochtig doekje. Ook daardoor vrijwel nooit wakker.

18 dagen geleden

Reactie op Mama Van Tessa

Ik zou zeker een slapende fles doen als je nog nacht voeding moet afbouwen. ...
Hoezo zou ik nachtvoedingen moeten afbouwen? Ze krijgt geen flesvoeding. Ga ik proberen. Als ze 12 uur moetten vol houden de luiers

18 dagen geleden

Hier lekt de kleine man wel eens door, maar meer sporadisch dan de regel als we de luiers laten. We hebben 1 maat grotere luiers voor de nacht en gaat hier prima. Denk dat er met borstvoeding sowieso minder gedronken word per keer (meestal). Wij geven flesvoeding en voedingen van 200ml gingen in de nacht op. Toevallig afgelopen nachten niet meer 😱. Maar oké schalen billetjes krijgen ze met luiers van tegenwoordig niet zo snel van alleen plas. De meeste houden echt goed droog. Met poep een ander verhaal natuurlijk maar dan verschonen we altijd.

18 dagen geleden

Onze kleine wordt nog 6 keer wakker tussen 19:00 en 07:00, steeds voeden om weer in slaap te krijgen. De keer dat ze wakker wordt rond 00:00 verschoon ik haar, anders houdt ze het niet vol met een luier. Ook zonder doekje ff verschonen en klaar, want leuk vind ze het niet ;)

17 dagen geleden

Nee ze drinkt 2 flessen snachts maar als ik haar ga verschonen dan is ze ook goed wakker en feest. Dus ze heeft maat 5 nacht luier. Ja soms lekt ze volledig door en soms ook niet.. dan maar vaker wassen

17 dagen geleden

Nee ik verschoon nachts niet. Tenzij ze echt al wakker-wakker is (bijvoorbeeld door vieze luier). Maar in principe niet! Ik verschoon haar om 23:00 als ik zelf naar bed ga en dan weer wanneer we opstaan 😊

17 dagen geleden

Wij verschonen om 19uur en dan pas weer om 6uur. Gaat heel goed! Wel goed absorberende luier aan, anders is er lekkage

17 dagen geleden

Ik ben al met een week of 6 gestopt met verschonen ‘s nachts, alleen als ze gepoept heeft wel natuurlijk. Dus met naar bed brengen rond 20u en dan pas ‘s ochtends weer. Tussendoor drinkt ze nog een keer of 4😅 Heel soms lekt ze wat door, maar gaat bijna altijd goed.

17 dagen geleden

Hier ook nog 1 a 2 nachtvoedingen, ik geef om 8 uur bij bedtijd een schone luier en dan de volgende ochtend pas weer. Alleen bij een poepluier verschoon ik tussentijds. Anders is het feest en wil de kleine man helemaal niet meer slapen.

17 dagen geleden

Hier nog één nachtvoeding meestal tussen 03.00 en 04.00, 120cc. Dit doen we als een geoliede machine samen;) Mijn man maakt de fles, ik trek onze dochter gauw een schone luier aan. De luier zit altijd super vol plas. We gebruiken broekjes, dus zo klaar. Fles erin en daarna slapen we zo verder.

17 dagen geleden

Reactie op Shaatje88

Hier nog één nachtvoeding meestal tussen 03.00 en 04.00, 120cc. Dit doen w ...
Ik moet het allen doen . Maar klinkt super handig zo met ze 2e en werken die broekjes goed ? Van af welke maaar zijn die er ?

17 dagen geleden

Hier nog een of twee nachtvoedingen. Ik verschoon haar niet. Als ik dat wel doe is ze klaarwakker, als ik het niet doe slaapt ze zo weer verder. Ze krijgt een luier aan van een maatje groter en dat gaat prima!

17 dagen geleden

Reactie op bonnbon

Hier nog een of twee nachtvoedingen. Ik verschoon haar niet. Als ik dat wel ...
Overigens wel verschonen bij poep maar dat gebeurt bijna nooit ‘s nachts

17 dagen geleden

Reactie op Lilymy

Ik moet het allen doen . Maar klinkt super handig zo met ze 2e en werken ...
Die broekjes werken erg goed! Wij gebruiken maat 3, maar volgens mij zijn ze er ook al in maat 2.

17 dagen geleden

Reactie op Shaatje88

Die broekjes werken erg goed! Wij gebruiken maat 3, maar volgens mij zijn z ...
Kan ik ook wel is proberen