6 Reacties

2 jaar geleden

Heel vervelend maar een pijnprikkel geven.. Dus voetje/handje knijpen

2 jaar geleden

Heb je in het gezicht blazen ook geprobeerd? Dat geeft specifiek een ademhalingsprikkel. Ik heb inderdaad niks met zo鈥檔 apparaatje maar mijn oudste sliep altijd bij mij in bed en ik werd standaard wakker zodra ze even stopte met ademhalen, beetje wiebelen hielp soms, anders dichtbij haar gezicht duidelijk in en uitademen en als dat niks deed dus even goed in dr gezicht blazen. Niet zachtjes, gewoon even kort en krachtig blazen. Als dat werkt hoef je helemaal niet te wekken ;)

2 jaar geleden

Ik zou zelf even de hartslag (pols of op de borst) en ademhaling voelen. Als dat er is, inclusief lichaamswarmte, is het ok, ook als de kleine niet wakker wordt. Onze kleine wou ik ook een tijdje wakker maken voor een late avondvoeding maar kreeg haar ook keer op keer niet wakker, dus maar niet meer gedaan. Met haar gezondheid is verder niks mis.

2 jaar geleden

Bedankt voor de tips!! Zou inderdaad sonde zijn baby helemaal te wakker te maken. Maar volgende keer ga ik dat eens proberen allemaal. Bedankt!

2 jaar geleden

Bij kinder EHBO leer je specifiek je oor op de borst te leggen om te luisteren naar de hartslag. Terwijl je dat doet is je gezicht naar het gezicht van je kindje en kijk en voel je of je kindje ademt. Dit doe je 10 sec. Dus goed luisteren en kijken. Pols checken wordt afgeraden tenzij je medisch getraind bent hiervoor, want mensen doen dit vaak verkeerd en dan voel je miss dus je eigen hartslag 馃槄 en denk je dat je die van je kindje voelt.

2 jaar geleden

Reactie op Nienetjuhh

Bij kinder EHBO leer je specifiek je oor op de borst te leggen om te luiste ...
Ik ben zorgkundige van opleiding dus de pols checken lukt wel. Maar het is allemaal zo eng als het je eigen kind is. Daarom vroeg ik wat tips zonder al te veel na te denken 馃檲