49 Reacties

één maand geleden

Pppfff hier ook al 1 week bezig. Vanaf 4 maanden voorbeeldig slapen de nachten trok die heerlijk door. Nu begint het weer een beetje normaal te worden alleen heel erg huilerig als we even weg lopen en wil alleen maar zitten en staan meteen een loopstoeltje gekocht.. maar de afgelopen week was echt een hel voor mij en me man denk ongeveer 2 a 3 uur slaap in de nacht elk uur hebben we gezien. Maar we hebben ook nog 2 oudere kinderen dus het gewone leven gaat gewoon door dus niet even in de middag paar uurtjes slapen. Maar zoals iedereen zegt het is een FASE.. SUCCES NOG IEDEREEN.

één maand geleden

Reactie op Deniskaren

Krijgen jullie jullie kindjes savonds ook ineens niet meer in bed?
Nee hier ook niet tot we sinds deze week hiermee zijn begonnen: Eerst schone luier en slaap kleding aan - pyjama hapje (met extra water) geven - in slaap laten vallen in mijn armen - rustig in bed leggen. De nachten zijn alsnog heel beroerd

één maand geleden

Reactie op Deniskaren

Krijgen jullie jullie kindjes savonds ook ineens niet meer in bed?
Ja!! Duurt nu soms rustig 2 a 2.5 uur. Elke keer zodra ze haar ledikantje aanraakt word ze weer wakker en gaat ze huilen. Overdag is er niks aan de hand. Super frustrerend

één maand geleden

Reactie op MowgliB

Ja!! Duurt nu soms rustig 2 a 2.5 uur. Elke keer zodra ze haar ledikantje a ...
Hier hetzelfde met mijn jongen eenmaal de spijlen gevoeld is hij klaarwakker. Als ik hem vastpak slaapt hij verder

één maand geleden

Reactie op Deniskaren

Krijgen jullie jullie kindjes savonds ook ineens niet meer in bed?
Hier is ze vooral niet moe steeds toen wij haar naar bed brachten. Dus vooral veel kletsen en lachen nog. Vandaag las ik dat met 8 maanden het schema zo werd geadviseerd: wakker na de nacht - 2 uur wakker - dutje - 3 uur wakker - dutje - 4 uur wakker - naar bed. Nu houdt ik niet precies deze tijden aan maar wel de opbouw van steeds langer wakker overdag tussen de dutjes en vanavond ging het naar bed brengen veel soepeler.

één maand geleden

Reactie op Sineadx

Hier al 1,5 week aan de gang en dan denk je “als dat het is” komen de tandj ...
Dit moet je echt bespreken.. Hij is net zo goed de ouder dan jij dat bent.

één maand geleden

Reactie op Sineadx

Hier al 1,5 week aan de gang en dan denk je “als dat het is” komen de tandj ...
Wauw heftig.. ik zal dit eens goed bespreken met je vriend en mss kunnen jullie "diensten" afspreken, de ene keer doet hij de nacht en dan jij en zo afwisselen.. en ook de flesjes gewoon afwisselen, hij is net zo goed ouder kom op zeg!

één maand geleden

Reactie op Sineadx

Hier al 1,5 week aan de gang en dan denk je “als dat het is” komen de tandj ...
Gewoon bespreken met hem. Het is voor iedereen zwaar. Maar hij heeft er niks aan als jij dalijk instort. Bij ons thuis geven we het ook aan als een van ons even iets meer rust nodjg heeft, dan doet de ander een stapje extra of verdelen we het anders.

één maand geleden

Hoe gaat het bij jullie? Bij ons wordt het echt met de dag erger lijkt wel…. Gewoon bijna rampzalig momenteel

één maand geleden

Reactie op Mvonk18

Hoe gaat het bij jullie? Bij ons wordt het echt met de dag erger lijkt wel… ...
Het gaat hier gelukkig beter, alleen de nachten zijn nog redelijk drama.

één maand geleden

Baby is huilerig, hangerig en Hongerig met hoofdletter H. Toen zag ik dit topic, ik kijken naar de leeftijd en de puzzelstukjes vallen op hun plek 🥲

één maand geleden

Ohh tjonge ik vind dit sprongetje echt heel heftig, wanneer ze wakker is is ze echt alleen maar aan het mopperen en krijsen echt om gek van te worden, snachts wordt ze nu ineens wakker, paar slokjes drinken gehad en met mama in de schommelstoel en toen ging het wel weer en overdag echt alleen maar mama en in de draagzak.. meer moeders die dit herkennen? Spelen thuis wil ze echt niet, of ik moet ernaast zitten en is het voor 10 minuten leuk.. verder wandel ik ontzettend veel met haar en kan ze overal rondkijken maar verder met weinig tevreden. En op de opvang zeggen ze niks van het sprongetje te zien, nou schiet mij maar lek 🥴...

één maand geleden

Reactie op SharElaine

Ohh tjonge ik vind dit sprongetje echt heel heftig, wanneer ze wakker is is ...
Opvang is veel afleiding. En daarnaast ben jij haar moeder, haar veilige haven. Dus eigenlijk alleen maar mooi dat ze bij jou de ruimte voelt om haar frustraties en alles te kunnen uiten. Nog steeds heel pittig hoor🥲 Hier ook meer mopperen dan normaal. Verschonen lijkt wel alsof je met een alligator worstelt. In bed, moe, is natuurlijk hét moment om kruipen te oefenen en dan heel boos op jezelf te worden 😂 Op slaap en gezelligheid leveren we even in. Maar omdat ik inmiddels erop durf te vertrouwen dat dit vanzelf over gaat en er niks aan de hand is, merk ik wel dat deze sprong eigenlijk wel wat makkelijker is. Ik ben minder onzeker. En weet ook dat zodra hij dat kruipen kan, het weer gezelliger wordt, want dat was ook toen hij leerde omrollen. Ik zit tegenwoordig ook op yoga, misschien helpt dat ook wel. Aaaadem iiiiin, aaaadem uuuuiiiit

één maand geleden

Reactie op SharElaine

Ohh tjonge ik vind dit sprongetje echt heel heftig, wanneer ze wakker is is ...
Bij mijn zoontje precies zo, max 5 minuten vermaakt hij zich, dan kruipt hij ergens heen, gaat daar staan en dan is t brullen. Dan kom ik maar bij hem zitten, kruipt hij naar mij toe, weer staan en weer brullen. Hij wil de hele dag staan en loopt al mopperend langs de meubels, niks lijkt goed te zijn...

één maand geleden

Reactie op Noemx

Bij mijn zoontje precies zo, max 5 minuten vermaakt hij zich, dan kruipt hi ...
Hier precies ook zo. Ook overal staan en stapjes lopen. Laat telkens los en gaat dan huilen omdat hij wilt lopen.

één maand geleden

Reactie op Noemx

Bij mijn zoontje precies zo, max 5 minuten vermaakt hij zich, dan kruipt hi ...
Het is een fase.... 🙈

één maand geleden

Onze dochter begint sinds 2wk (eindelijk!!) langere dutjes te doen overdag. En ze slaapt al heel lang de nachten door. Ik was heel blij natuurlijk met deze ontwikkeling, zo’n knappe slaapster!! Maar nu had ze vannacht opeens zonder aanwijsbare reden (geen koorts, denk ook geen tandjes) dat ze elke 1-1,5 uur (huilend) wakker werd en vandaag wil ze alleen maar slapen. Kan natuurlijk ook door een virusje komen (ze was vorige week verkouden, werd daar ook vaak wakker door, maar nu is het hoesten en de verstopte neus wel weg), maar dat vele slapen overdag vind ik zo apart.. vooral omdat ze gewoon heel rustig zelf in slaap valt alsof ze het echt gwn hard nodig heeft. Is dit herkenbaar voor mensen als een signaal van sprongetjes of slaapregressie? Ik kan me wel herinneren dat toen ze nog kleiner was, ze ook heeeel veel sliep in/rondom de periode vd sprongen…

één maand geleden

Nu ik alle reacties lees weet ik dat onze kleine van 7,5 maanden ook in sprong 6 zit😭 Wat doen jullie dan om jullie baby toch in slaap te krijgen als je hem of haar in bed doet?

één maand geleden

Reactie op acsm

Onze dochter begint sinds 2wk (eindelijk!!) langere dutjes te doen overdag. ...
Yes herkenbaar! Hier ook veel slapen overdag in haar sprongetje, zeker 4/4.5 uur verspreidt over 3 dutjes, lekker laten slapen! Ze is nu 7.5 maand.

één maand geleden

Reactie op Es.s01

Nu ik alle reacties lees weet ik dat onze kleine van 7,5 maanden ook in spr ...
Wiegen, dat is het enige wat dan werkt bij onze dochter.