20 Reacties

2 jaar geleden

Lijkt er wel op ja, zou even contact opnemen met huisarts..

2 jaar geleden

Lijkt er wel op! Hier ook spruw.. sinds 2 dagen begonnen met kokosolie en dit lijkt al wel wat te helpen!

2 jaar geleden

2 jaar geleden

Reactie op Priscilladevaal

Dit bericht is verwijderd
Op tepels heb ik verder niks vandaar dat ik ook dacht zal het niet wezen

2 jaar geleden

Oohh dat scheelt en dan snap ik de twijfel. Zou gewoon even huisarts bellen denk ik even laten checken.

2 jaar geleden

Kan ook een tekort tongriempje zijn, dat hadden wij namelijk!

2 jaar geleden

Maar dat hoeft ook helemaal niet! Je kan het doorgeven zonder er zelf iets van te merken. Sommige vrouwen merken wat aan hun tepels, anderen niet. Spruw kan ook komen door een vinger of speen waar de gist op zit die spruw veroorzaakt, en als het wel door je tepels komt kan je dat dus ook helemaal ongemerkt doorgeven… Je kan het zelfs tijdens de geboorte meegeven, maar dat zal het in jouw geval niet zijn denk ik. Gewoon even huisarts bellen, spruw kan vanzelf over gaan maar omdat je baby er veel last van heeft zoals je beschrijft, dan moet je toch wel even bellen. Succes!

2 jaar geleden

Hier ook spruw! Begonnen in de mond van onze kleine meid, na 2 dagen begon ik te merken dat mijn tepels 'glaziger' en roder waren. Heel belangrijk dat je zowel jezelf als de baby behandeld anders blijf je elkaar besmetten. Ik heb speciale daktarin gel gekregen van de dokter voor mijn dochtertje om in haar mondje te doen na de voeding. Bij mezelf moet ik gewone daktarin zalf smeren op mijn tepels na iedere voeding. Bij ons heeft het zich verder gezet op de poep en vagina van onze dochter. Zag er vreselijk uit maar ze leek er geen last van te hebben. Daar doe ik nu daktozin zalf op. Zeker goed behandelen en als het weg is nog een week nabehandelen 😊 Als je jezelf niet mee behandeld kan het leiden tot kloven en open wonden op je tepels. Ik heb dat voorlopig nog kunnen vermijden.

2 jaar geleden

Dit lijkt mij meer nog restjes melk op de tong. Zitten er verder nog witte plekken in de mond? Ik zie dat ze 3 weken is. Het kunnen ook regeldagen zijn. Na ongeveer 3 weken hebben de baby’s ook minder melatonine in hun bloed waardoor het slapen ook moeilijker gaat dan eerst. Dat zou het slechter slapen ook kunnen veroorzaken. Mocht je twijfelen of het spruw is, dan zou ik even contact opnemen met de huisarts!

2 jaar geleden

Reactie op Bloesem

Dit lijkt mij meer nog restjes melk op de tong. Zitten er verder nog witte ...
Nee verder geen witte plekken het zit echt achterin haar mond. Slapen doet ze al sinds het begin niet maar dat is dan weer een ander verhaal.. reflux etc. Ik dacht ook eerst aan regel dagen maar is zo lastig allemaal vast te stellen

2 jaar geleden

Even gaasje natmaken en over de tong vegen. Melk kan je wegvegen spruw niet

2 jaar geleden

Onze dochter heeft ook spruw gehad en dat was echt vele malen heftiger dan dit. Met spruw zit er echt een dikke witte plakkaat op de tong die niet weggaat als je er overheen schraapt. Dit lijken mij meer melkrestjes.. maar ik ben geen huisarts. 🥲

2 jaar geleden

Zou kunnen, maar het hoeft niet. Mijn dochter heeft dit ook, bij haar is het geen spruw maar melkaanslag door te korte tongriem en te hoog gehemelte. Daardoor wordt de tong tijdens het drinken niet goed schoon. Is ook niet echt goed weg te vegen, maar dat betekent dus niet altijd dat het spruw is. Ze heeft mede hierdoor ook last van reflux. Na het klieven van haar tongriem en de oefeningen die we doen gaat het steeds iets beter en wordt de tong ook steeds schoner na het drinken. Ik zou het even laten beoordelen door een lactatiekundige.

2 jaar geleden

Reactie op Dina93

Zou kunnen, maar het hoeft niet. Mijn dochter heeft dit ook, bij haar is he ...
We zijn bij kinder poli geweest en die hebben haar volledig onderzocht, blijkt toch spruw te zijn dus nu nystatine gehad, hopelijk helpt dat

2 jaar geleden

Dit kan ook melkaanslag zijn. Kun je het met een vochtig gaasje wegpoetsen? Zo niet is het waarschijnlijk spruw maar dat zit vaak ook in het gehemelte en binnenkant onderlip

2 jaar geleden

Mijn zoontje heeft spruw. Besproken met de huisarts, maar die zei dat ze het niet behandelen als ie gewoon goed blijft drinken. Als jouw kindje slechter drinkt zou ik het even met de huisarts bespreken.

2 jaar geleden

Reactie op Missmaart

Mijn zoontje heeft spruw. Besproken met de huisarts, maar die zei dat ze he ...
Wow doet het hem geen pijn? Mij is gezegd dat spruw heel pijnlijk is.

2 jaar geleden

Reactie op NumberTwoOnTheWay

Wow doet het hem geen pijn? Mij is gezegd dat spruw heel pijnlijk is.
Nee dat idee hebben we niet. Intussen is ie wel behandeld en is het helemaal weg. Het werd ook vanzelf al minder voordat we het behandeld hadden.

2 jaar geleden

Reactie op Missmaart

Mijn zoontje heeft spruw. Besproken met de huisarts, maar die zei dat ze he ...
Biolochiche kokos olie werkt heel goed, aantal x per dag in het mondje op de tong, aan de fiets aan de speen Je zult merken dat het minder word!