36 Reacties

10 maanden geleden
Ik zou nooit speelgoed van aliexpress kopen persoonlijk. De eisen in het buitenland, helemaal in China, zijn vaak veel minder streng. Speelgoed bevat geregeld schadelijke weekmakers (chemicaliën) of bijvoorbeeld kleine onderdelen. Bij officiële Nederlandse winkels is vaak wel duurder, maar dan weet je wel dat het zeer waarschijnlijk veilig is.
https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/buitenlandse-webshops-onveilig-plastic-kinderspeelgoed

10 maanden geleden
Reactie op Madys
Onder welke naam kan ik zoeken voor dat topic? 😊
Ja ik was dus in mijn opgeslagen topics aan het zoeken hiernaar maar niet gevonden en toen afgeleid door werk😅

10 maanden geleden
Reactie op MevrouwIJsbeer
Ja ik was dus in mijn opgeslagen topics aan het zoeken hiernaar maar niet g ...

10 maanden geleden
Reactie op AmyAnoniem
Ik zou nooit speelgoed van aliexpress kopen persoonlijk. De eisen in het bu ...
Ik heb na het lezen van dit artikel etc. Toch voor de zekerheid maar de stepping stones gekozen. Dus niet de duurste en niet de goedkoopste😁 bedankt iedereen voor het meedenken!

10 maanden geleden
Reactie op MevrouwIJsbeer
Dankjewel nog voor het delen! 😊

10 maanden geleden
Reactie op Lynnes
Een vriendin had stapelstenen van de aldi gekocht dus misschien een alterna ...
Klopt! Lidl heeft vaak ook leuk en goedkoop speelgoed.

10 maanden geleden
Reactie op Vannnn
Ik vraag me af waarom mensen zóveel geld neerleggen voor een paar van die s ...
Deels is het denk ik gewoon een trend. Open ended speelgoed is 'in' en het merk is duur. Maar ze zijn niet kapot te krijgen en gaan dus heel lang mee.
Wij hebben ze gekocht voor onze oudste toen ze 2 werd (die van stapelstein). Ik heb gewerkt met kinderen in de leeftijd van 7-11 en die speelden dus nog steeds graag met die stapelstenen. Onze dochter is nu 4 en de stenen worden voor vanalles en nog wat gebruikt. Onze zoon vindt ze ook helemaal leuk. Daarnaast gebruik ik ze ook zelf voor wat oefeningen thuis (hebben ook het balance baord). Dus voor mij de reden dat het helemaal het geld waard is.
Of de goedkopere varianten net zo goed zijn weet ik natuurlijk niet, maar ik denk dat ze zeker niet zo duur hoeven te zijn als het merk stapelstein qua materiaal.

10 maanden geleden
Reactie op Vannnn
Ik vraag me af waarom mensen zóveel geld neerleggen voor een paar van die s ...
Meerdere redenen:
- duurzaam geproduceerd
- ce certificering voor veiligheid
- hype/hip
- eerste merk met balansbord
- open ended, ze worden echt elke dag wel gebruikt

10 maanden geleden
Ik ben heel benieuwd hoe ze hier in huis gebruikt gaan worden. Heb hele goeie dingen gehoort over het speelplezier voor jonge en oudere kinderen en dat trok me vooral aan. Ik denk dat Aliexpress ook hele goeie exemplaren heeft en het niet veel scheelt qua gebruik maar het puntje kans op giftige stoffen(ik zeg niet dat dat perse zo is maar ik weet het gewoon niet) heb ik toch voot stepping stones gekozen.

10 maanden geleden
Wij hebben ze van Ali express, maar ik vind ze wel veel gladder dan de echte stapelstein stenen. Als ze op het kleed liggen dan prima maar op de vloer (laminaat) dan is het wel gevaarlijk met eroverheen lopen

10 maanden geleden
Wij hebben ze van Ali express, maar ik vind ze wel veel gladder dan de echt ...
Dankjewel voor het delen van je eerlijke ervaring. Wij hebben Laminaat en ik heb nu die van Steppingstone gekocht. Ik ben benieuwd of die ook zo glad zijn of dat het mee valt. Hebben die van stapelstein nog een extra laagje misschien om het stroef te maken??