8 Reacties

3 maanden geleden

Je hebt grofweg 2 methodes 1. Steeds langer tussen voeding laten. Dus eerst voor 2 uur geen bv maar bijvoorbeeld water. Dan voor 3 uur etc. Totdat je de hele nacht heb voeding meer geeft 2. Steeds korter laten drinken. Dus eerst bijvoorbeeld max 5 minuten, dan max 3, 2 etc. Ook weer tot dat er niet meer gedronken wordt. Als kindjes leren tellen wordt er ook regelmatig hardop tot 10 geteld bijvoorbeeld en dan is de melk op. Succes!

3 maanden geleden

Het is al even geleden, maar ik las destijds mama's die aankondigden dat 'de melk bijna op is' ... en nu weet ik niet meer of het samenging, maar er waren er die dan een pleister over hun tepels plakte om te tonen dat het gedaan was. Dat vond ik wel een grappig idee 😊. Ik zou ook eerst afbouwen: bv. eerst 's nachts niet meer, en dan de avondvoeding pas laten vallen. Indien nodig het flesje melk klaarzetten ter vervanging (door je partner;-).) Succes 🍀

3 maanden geleden

Dit ga ik zeker volgen, hier hetzelfde probleem. Een mannetje van net één die HEEL erg boos en luid wordt als hij snachts niet mag drinken/sabbelen zoals hij het gewend is 🥹🥹

3 maanden geleden

Reactie op Ilse-M

Het is al even geleden, maar ik las destijds mama's die aankondigden dat 'd ...
Pleister over de tepels...?! 😂🫣

3 maanden geleden

Ik ben sinds de verjaardag van mijn zoontje (15 augustus) gestopt met borstvoeding. Hij dronk gemiddeld nog 2x per dag en ook nog 's nachts 1 tot 2 x. Eerst heb ik de voeding van 13:00 uur afgebouwd en daarna die van 19:00 uur. Na een paar dagen kwam mijn zoontje opeens 's nachts niet meer. Hij ging doorslapen 🙄 Tijdens de borstvoeding moest en zou hij 's nachts drinken anders begon hij te schreeuwen en te huilen. Dus blijkbaar was dit gewoon gewenning i.p.v. hij dit nodig had! Ik heb iedere voeding langzaam omgezet naar vast eten. Dus een boterham met melk voor de 13:00 uur voeding en gewoon avondeten met wat yoghurt en water voor 's avonds. Hier was hij heel snel aan gewend! Nu zijn we bijna een maand verder en slaapt hij zo goed als door. Mocht hij 's nachts wakker worden dan geven we hem een beetje warme melk en dan valt hij weer in slaap. Succes met stoppen!🍀

één maand geleden

Hi! Dacht ik ga gewoon even in dit topic vragen hoe het gaat. Mijn dochter is vandaag 15mnd en ik ben aan het afbouwen, nu nog alleen 's avonds voor het slapen 1 voeding en ik wil eigenlijk vanaf volgende week helemaal stoppen. Ik vind het zelf best emotioneel, dat 'afscheid'. Laatste kindje, laatste keren borstvoeding. Ik vind het voor haar ook best zielig, of verwarrend misschien. Ben heel benieuwd hoe het bij jullie emotioneel gezien is gegaan, waren jullie kindjes er verdrietig van? En hoe ging het met jullie eigen hormonen? Dat heeft even tijd nodig denk ik?

één maand geleden

Reactie op Bolleke32

Hi! Dacht ik ga gewoon even in dit topic vragen hoe het gaat. Mijn dochter ...
Ik ben eerst 's avonds gestopt. Hij kreeg dan een flesje kv van mijn man. Een kleine week darnaa ook in de nacht gestopt. Hij had toen wel behoefte om te drinken/sabbelen maar wou geen speen. Dus werd hij enkel door een flesje rustig en viel weer in slaap. Dat had echter tot gevolg dat hij in de nachten 4x150ml flesjes melk dronk! Leek me ook niet echt gezond en 's ochtends was hij altijd door gelekt. Toen besloten om cold turkey met de flessen te stoppen. Het waren 2 pittige nachten, daarna ging het beter en nu slaapt hij heeeeel af en toe ook door (iig niet meer elke 2 uur wakker🙏).

één maand geleden

Reactie op Jana307

Dit ga ik zeker volgen, hier hetzelfde probleem. Een mannetje van net één d ...
Heel herkenbaar! Dus volg ik ook dit onderwerp even 🤗