9 Reacties

21 dagen geleden

Als je hem zelf laat eten, gaat het dan misschien beter? Ik merk ook dat mijn dochter van dingen die ze lekker vindt kleine stukjes veel makkelijker accepteert.

20 dagen geleden

Wat maakt het uit dat je kind nog geen stukjes eet? Als potjes erin gaan, prima toch?? Al het andere komt wel... hier ook fan van potjes en geen stukjes het liefst of het moet naar binnen glijden zoals een mandarijn ofzo of bietjes dat gaat wel en is haar favo.

20 dagen geleden

Was hier precies zo… Wij hebben het toen even gelaten en later weer geprobeerd. Sindsdien gaat het goed. Misschien is ‘ie er gewoon nog niet helemaal aan toe. Zacht en gepureerd is prima, stukjes komt vanzelf.

20 dagen geleden

Elke paar dagen opnieuw aanbieden, het is echt een kwestie van oefenen Brood geef ik nu gedoopt in melk, en dat gaat goed. Groenten niet altijd meer glad gepureerd, maar ook wel geprakt.

20 dagen geleden

Hier was het ook zo, brood gaat bijvoorbeeld opeens heel goed terwijl rul stukjes gehad weer kokhalzen is. Denk echt wennen?

16 dagen geleden

Het kokhals reflex gaat bij kindjes steeds meer naar achter. Bij jou kindje (bij mijne ook) dus nog heel erg aanwezig, wat betekend dat het nog erg naar voren zit. Dit gaat echt met de loop van de tijd naar achter. Gewoon af en toe weer even een stukje proberen te geven. Mijn zoontje heeft ook lang lang lang gepureerd eten gekregen. Uiteindelijk eten ze echt wel stukjes! Begin anders eens met een korstje waar hij op kan sabbelen. Dat ging wel goed bij mijn zoontje.

16 dagen geleden

Hoe groot zijn de stukjes die jullie geven?

15 dagen geleden

M’n zoontje had dit precies hetzelfde! We zijn het steeds opnieuw blijven proberen en op verschillende manieren. Eerst heel klein met beetje boter in de melk gedoopt (flesvoeding melk) daarna in fruit gedoopt en nu met boter! Het gaat steeeds beter met eten en nu kauwt meneertje een hele boterham weg met gemak in stukjes. Heeft wel echt tijd nodig idd en geduld 😇

15 dagen geleden

Dit was hier ook toen we met 5,5 maand begonnen met de Kleintjesmethode. Nu met 8 maanden bijna nooit meer. Kokhalzen is een goed teken, dan weet je dat ze een te groot stuk niet in haar keel blijft zitten 😊