18 Reacties

vorig jaar
Wij poetsen net peuter tandpasta dat de tandarts ons gegeven heeft. Halve ewrt gaf hij aan.

vorig jaar
Wij gebruiken wel tandpasta maar echt absoluut zonder fluoride. Als kinderen een gele tube tandpasta binnen krijgen met fluoride gaan ze dood omdat het zo giftig is. Ik wil dus ook niet een lage dosis fluoride iedere dag in zjjn mond stoppen. Er zijn goede tandpastas voor babies/kinderen zonder fluoride. Hier vindt hij tandenpoetsen een feestje 😂 begint al te lachen bij het zien van de tandenborstel. Dan gaat zijn mondje meteen open

vorig jaar
Wij gebruiken wel tandpasta maar echt absoluut zonder fluoride. Als kindere ...
Fluoride is erg belangrijk voor een gezond gebit. Zelf weten natuurlijk, maar tandartsen raden het juist wel aan. Er is veel wetenschappelijk onderzoek dat aantoont dat fluoride tandpasta juist goed is en in kleine hoeveelheden geen kwaad kan.
En voor veel voedingstoffen of hulpstoffen geldt dat als kinderen er een tube van binnen krijgen dat ze dood kunnen gaan (zout, paracetemol, kaneel, tomaten, vitamine b6, ...)
Dus prima dat jullie daarvoor kiezen, maar zet er wel de kanttekening bij dat deze redenering niet wetenschappelijk onderbouwt is voor mensen hier ineens bang worden voor tandpasta :)
https://wij.nl/peuter-kleuter/verzorging/tandpasta-en-fluoride/

vorig jaar
Hier ook gewoon met kindertandpasta. Ga er vanuit dat als het voor kinderen is, dat het veilig is 😉. Wij zijn er immers ook groot mee geworden. Wij hebben die van elmex en gebruiken heel weinig. Bij onze peuter met volledig gebit gebruiken we wat meer, maar die heeft dan ook meer tanden. Ook die slikt het nog door want ze snappen dat nog heel lang niet 🤷♀️

vorig jaar
Klein beetje tandpasta echt kleiner dan erwt. Elke dag en ja krijgt ze het binnen misschien heel mini beetje maarja er moet toch gepoetst worden

vorig jaar
Bij peuter (3 jaar) gebruik ik wel tandpasta met fluoride aangezien hij een compleet melkgebit heeft en kan naspoelen, ofja drinken.
Bij baby van 9 maanden met paar tandjes gebruik ik zonder fluoride (weleda baby tandpasta).

vorig jaar
Bij mijn dochter vanaf 2,5 jaar begonnen met tandpasta omdat ze alles ging slikken ze begreep niet hoe ze moest spugen.
Ik heb de reacties gelezen en meningen en onderzoeken zijn hierover erg verdeeld maar wij gebruiken geen fluoride ook niet voor volwassenen. Tijdens mijn fertiliteit traject probeerde ik op heel veel dingen te letten en toen kwam ik erachter dat fluoride juist niet gezond is. (Naam van het boek was: Innesteling, zwanger worden en blijven - Rika Lukac) Maar iedereen kan zelf zijn/haar onderzoek doen ❤️

vorig jaar
Reactie op Sefss
Bij mijn dochter vanaf 2,5 jaar begonnen met tandpasta omdat ze alles ging ...
Mijn hele snelle onderzoek van net: Rika Lukac is een orthomoleculair dietist, https://www.kwakzalverij.nl/nieuws/orthomoleculair-dieet-is-dat-wat/
Fijn dat het voor jou geholpen heeft, maar ook hier weer de kanttekening, niet met gedegen onderzoek onderbouwd.

vorig jaar
Bespreek het met je tandarts. Heb ik ook gedaan. Die gaf mij de voors en tegens, en daarom heb ik besloten het wel te geven… idd echt inimini beetje, maar ik geef het wel juist om haar tanden sterker te maken.
Maar ieder z’n eigen keuze!