19 Reacties
2 jaar geleden
Wat lekker warm zeg!!🤩
Wij hebben een inbakerslaapzak van love to Dream 0.5 TOG een romper langemouwen pyjama sokken. En lagen een winterdeken en zomerdeken. En als ik de gevoet heb om 2.30 dan gaat er meestal nog deken dekentje. Bij omdat ze dan fris zat voelt als ik de er uit haal. Nou is het bij ons op de kamer 13/14 graden. En op haar eigen lamers is het zelfs 12 dus ze slaapt nog bij ons.. en ju moet het nog echt koud gaat worden 😵💫
2 jaar geleden
36,6 lijkt me een prima temperatuur toch?
Als je Google raadpleegt op tog- tabellen, zie je adviezen.
Bij zo'n 18 graden raden ze tog 2,5 aan met alleen een romper eronder.
Nu staat of valt wat werkt met de temp waarbij je kindje zich prettig voelt.
Bij te koud meld je kindje zich wel. Te warm is gevaarlijk.
2 jaar geleden
Reactie op Lilymy
Ik vraag me ook altijd af wat je je kleintje aan doet maar vind ik <16 w ...
Jaaaa hier ook altijd 14 a 15 graden. Ik heb mijn zoontje nu een lange mouwen romper + dik boxpakje + 0.5 tog slaapzakje en een deken aan. Als hij koud aanvoelt dan heb ik ook een 2.5 slaapzakje en dan ga ik even kijken of de deken dan nog nodig is
2 jaar geleden
Reactie op Lilymy
Ik vraag me ook altijd af wat je je kleintje aan doet maar vind ik <16 w ...
Bij ons nu 13 graden boven.
Slaapzak 2.5tog
Kleding lange mouw en sokjes
Korte romper
Wollen dekentje, ong tot navel
2 jaar geleden
Als ik de voorgeschreven tog waardes zou hanteren, heeft mijn zoontje het enorm koud. Al paar nachten dat hij paar keer wakker wordt en fris aanvoelt. Ik vond het eng om er ruim boven te zitten, maar nu slaapt hij goed en voelt sochtends ook nog goed aan. Moet wel zeggen dat ik alleen zijn nekje voel en niet doe temperaturen. Bij ons is het zo'n 16-17 graden en hij draagt romper, pyjama, winterslaapzak met mouwen, laken en deken.
2 jaar geleden
Reactie op Hannelore13
36,6 lijkt me een prima temperatuur toch?
Als je Google raadpleegt op tog- ...
Ja precies. Ik vind dat te warm gewoon eng. Liever dan iets te koud dan hoor ik het wel inderdaad
2 jaar geleden
Bij ons is het tussen de 15 en 18 graden. Ik doe mijn zoontje in een 3 tog slaapzak met mouwen en daaronder heeft hij een romper lange mouw en een pyjama lange mouwen zonder sokjes aan. Soms heeft hij alleen een romper aan met broekje maar merk dat hij dan koud aan voelt als ik m Snachts voed.
Je kan het zelf ook voelen aan zijn nekje of hij het warm of koud heeft. De ene baby heeft het sneller koud dan de ander. Ligt vaak ook aan de grootte van je baby.
2 jaar geleden
Hier ong 17 graden gok ik... Pyjamaatje aan, sokjes, slaapzak 2 TOG. Geen dekens en lakens.
2 jaar geleden
Het verschilt per kindje wat fijn voor ze is. Zelf gebruik ik ook een winterslaapzak 2.5tog en doe er een boxpakje bij aan en romper korte mouw vaak. Temperatuur hier is stabiel 18 graden.
Haar temperatuur van 36.6 is in de normale range maar aan de lage kant. Als ze bvb veel/vroeg wakker wordt zou het kunnen komen oa doordat ze het wat koud heeft. Een winterslaapzak heeft bij ons zoontje geholpen om ongeveer 1-1.5 uur langer te slapen leek het.
In theorie zou de kleertjes die ze nu aan heeft ook in de winterslaapzak moeten kunnen afhankelijk van je kindje maar dat is best een verschil.
Je kan eens (overdag beginnen met testen zou ik dan doen). Begin bvb met alleen een romper korte mouwn en sokjes, dan met broekje erbij aan, dan evt lange mouw romper, dan korte mouw + pyjama shirt erbij etc.
2 jaar geleden
Je kan bvb met zoiets kijken hoeveel tog je nu hebt en welke kleertjes ongeveer in combi met de winter op hetzelfde uitkomt.
Er staat verder max 3 tog voor 16-20 graden, voor mijn zoontje lijkt dit dus wat te koud. Ik heb 2.5 + 0.2 + 1 = 3.7 en soms nog wel warmere kleertjes aan. Maar het zijn richtlijnen om je te helpen.
Jij hebt nu 0,5+1+0,3 ofzo? (Lange mouw staat er hier niet op). Ongeveer net onder de 2.
Dus een slaapzak van 2.5 is misschien al een grote stap zelfs in aleen de luier (maar zou zelf wel een rompertje zonder mouw dan erbij doen).

2 jaar geleden
Oh joh.. Ik houd hier eigenlijk niet eens rekening mee..
Romper (hemd of 't shirt romper) pyjama er over heen.. En dan de slaapzak in. In bed ligt nog een dekentje om d'r vast te leggen...
Ook de slaapzak is de ene x een warmere dan de andere x.. Ik denk er oprecht niet over na.
Behalve als we buitenhuis slapen, maar dan slaapt ze in een dikkere slaapzak die in de autostoel past. 🙈
2 jaar geleden
Realiseer je ook dat elk kindje anders is. Ik heb een dochter van inmiddels 3 die het altijd warm had en aan een winterslaapzak met romper genoeg had. Nu heb ik een koukleum van 4 maanden die met kleren, een winterslaapzak en twee dekentjes slaapt. Ik temperatuur niet, maar check altijd zijn nekje.