7 Reacties

2 jaar geleden

Wat naar voor je dat vriendinnen het niet begrijpen. Goed dat je voor jezelf kiest. Misschien kan je nog eens het gesprek aangaan? Iedereen doet het op zijn eigen manier. Ik ga het liefst de eerste maanden nog nergens heen savonds. Ik heb acht maanden borstvoeding gegeven en was toch het liefst lekker nog bij mijn kindje. Ik sprak wel af met vriendinnen maar dan vaak overdag voor een wandeling. Het is helemaal niet gek dat je dit niet wilt nog. Je bent ook nog kraamvrouw de eerste zes weken. Kies vooral wat bij jezelf past. En kijk of je dit bespreekbaar kan maken? Sterkte 鉂わ笍

2 jaar geleden

Hey wat vervelend dat je dit mee moet maken. Ik had laatst ook een aanvaring met mijn "beste vriendin". Ik vroeg of mijn 2 vriendinnen weer langs wilde komen. Ook omdat ze de kleine man nog niet hadden vast gehouden. Ik ben sindskort verhuisd van Breda naar Hellevoetsluis. Dat is een uurtje rijden. Zelf vind ik dat zo gedaan, maar ik kreeg dus van haar ook een bericht dat zij het vervelend vond als ik alleen appte als ik hun nodig had of als ik de behoefte had om af te spreken. Zelf zit ik ook nog lekker in mijn bubbel. De kleine man is 7 weken en heb nadat hun op visite zijn geweest ook niks meer van hun gehoord. Een keer hebben ze gevraagd hoe het ging en daarop had ik gereageerd en vrij weinig op terug gekregen. Ik stuur lekker veel spam van de baby, maar dat telt blijkbaar niet mee. Ze vinden het ook te ver rijden om "ff" snel langs te komen. Aangezien ze werken en 4 dagen in de week sporten. Dan heeft ze geen tijd om 2 uur in totaal in dr auto te zitten. Ik vond dat toen ook best een messteek in me rug. Dus ik begrijp heel goed hoe het zou voelen als je vriendinnen geen rekening met je houden en het feit dat je net moeder bent geworden. Ik heb overigens wel gezegd tegen hun wanneer het de laatste keer is geweest dat hun aan mij vroegen of ik iets leuks wilde doen. Daar is niet op gereageerd. Hun gingen namelijk vooral samen weg en naar feestjes etc. Jeetje wat een lang verhaal alweer. Ik merk dat jou verhaal bij mij ook weer frustratie en teleurstelling opwekt. Op dit moment voel ik me ook een beetje eenzaam zonder mijn vriendinnen. Hier in Hellevoetsluis heb ik nog niet echt iemand waarmee ik kan omgaan ofzo. Heb jij ook dat jij je eenzaam voelt als jou vriendinnen zo doen?

2 jaar geleden

Reactie op Maadjuh

Wat naar voor je dat vriendinnen het niet begrijpen. Goed dat je voor jezel ...
Dankjewel voor je reactie 鉂わ笍 Ik heb al meerdere keren op verschillende manieren aangegeven hoe ik me voel en waarom dat zo is. Ik heb hetzelfde, ondanks ik geen borstvoeding geef wil ik graag bij mijn kindje zijn. We krijgen gelukkig wel veel kraamvisite overdag en daar geniet ik ook van! Ik wil graag bij mijn eigen gevoel blijven en inderdaad doen wat bij me past :) Ik ben verdrietig over dat juist mijn vriendinnen zo doen terwijl ik hun steun / begrip nu juist goed kan gebruiken..

2 jaar geleden

Reactie op RenateJ92

Hey wat vervelend dat je dit mee moet maken. Ik had laatst ook een aanvari ...
dankjewel voor je reactie, het is fijn om herkenning te hebben in m鈥檔 verhaal. Ik snap je helemaal, dit is precies hoe ik me ook voel,eenzaam als m鈥檔 vriendinnen zo doen. Ik snap jou ook heel goed. Je hebt net een kindje gekregen en je verwachtingen zijn dan anders, zeker van je vriendinnen. Dan wordt je daarin teleurgesteld en dat voelt eenzaam. Ik ben daar ook erg verdrietig over. Eigenlijk wil je je energie daar helemaal niet in steken, liever in je kindje. Hopelijk wordt het bij jou en mij snel anders of verdwijnt het rot gevoel erover naar de achtergrond 馃槝

2 jaar geleden

Lieve schat, heb precies hetzelfde meegemaakt met mijn eerste kindje en voelde me zwaar klote en eenzaam. Heb het uiteindelijk niet besproken of aangekaart wat het was duidelijk dat ze dit niet express deden maar gewoon niet doorhadden dat mijn leven compleet nieuw was en mijn baby nummer 1 is geworden en ik niet hup na een paar dagen "de oude" was (tijdens mijn zwangerschap was dit al ook te merken). Langskomen voor koffie zat er ook nooit in, want wijn drinken in de stad was leuker en als ik (nog) niet kon, kon iemand anders wel. Ik wilde niemand forceren om mijn baby te komen zien of met moeite een koffietje te drinken buiten en gelukkig had ik voldoende steun en hulp van mijn man en familie, maar het heeft allemaal zeker invloed gehad op bepaalde vriendschappen.. Het heeft mij ergens ook geholpen dat het blijkbaar vaker voorkomt en dat zulke levensgebeurtenissen nou eenmaal effect hebben op je relaties en hoe mensen daarmee omgaan. Focus je op jezelf en je baby 鉂わ笍

2 jaar geleden

Wat een verdrietige berichten. Goed dat jullie voor jullie zelf kiezen! 馃挭 Lekker in de bubbel blijven en je niet laten forceren tot iets waar je niet aan toe bent of wat je wilt wilt.

2 jaar geleden

Reactie op BTB23

Lieve schat, heb precies hetzelfde meegemaakt met mijn eerste kindje en voe ...
Dankjewel! Je berichtje doet me echt goed. Jammer dat sommige relaties zo veranderen door het krijgen van een kindje. Die impact had ik niet verwacht. Maar ik wil inderdaad focussen op mijn kindje, m鈥檔 man en mezelf. Dat is prioriteit 1 voor mij 馃懚鉂わ笍