13 Reacties

één maand geleden

Hoi! Oh zo herkenbaar, de mijne heeft net deze fase achter de rug. Ik gaf hem dan vooral extra veel fruitjes met vocht; kiwi, mandarijntjes, perzik. Verdeeld over de kamer, op tafel wat stukjes, op zn bordje wat stukjes, klinkt gek, maar hij vond de zoektocht en het kruipen/stappen naar de fruit geweldig. Misschien helpt dat bij jouw kleine ook? Wat mijn huisarts zei; zolang hij nog plasluiers heeft, is er geen reden tot zorg..

één maand geleden

Misschien kan je een doorzichtige beker proberen waar jij zelf eerst de helft van drinkt en hem dan ook aanbied. Heb je al lauwe thee geprobeerd? Nu nog 2 flessen kunstvoeding verbaasd me wel maar anderzijds nu heel erg fijn! Het consultatiebureau zei tegen mij 700ml is voldoende aan vochtbop 1 dag. Als je misschien voor nu tussen de middag pap geeft (ik geef het in de ochtend van ah eigenmerk, 7 eetlepels) dan heeft hij al 200ml melk binnen in iedergeval. Wanneer je de ochtend fles eraf wilt hebben zodra hij goed drinkt kan je eventueel de pap naar de ochtend verschuiven als ontbijt

één maand geleden

Is een extra fles melk (gewone of kunstvoeding of 50/50) een optie zodat hij in elk geval genoeg vocht binnenkrijgt? En dan over een paar weken weer proberen met ander drinken aanbieden. Succes in elk geval!

één maand geleden

Geen tips, wel herkenning . Onze dochter drinkt ook erg slecht. We hebben alle soorten bekers al geprobeerd en ook een gewone beker wil ze niet. Ze krijgt daarom smorgens een flesje koemelk (150ml). Tussen de middag krijgt ze een fles thee met een beetje melk (zo'n 200 ml). Voor het slapen gaan krijgt ze een fles opvolgmelk. Soms heeft ze zo'n dorst dat ze 200 ml opdrinkt. Tussen die flessen door zijn de slokjes water (soms met wat linonade) vaak op één hand te tellen. Ze drinkt dan uit de 360graden beker, die ze overigens prima snapt. Op opvang dagen houden ze bij wat ze drinkt. Da's weinig, ook uit de fles. Vaak maar 70 ml op één hele dag. Ze komt dan ook steevast nog voor een nachtfles omdat ze dan vreselijk dorst heeft. Het blijft een zoektocht ...

één maand geleden

Plast hij voldoende? Voor de ontlasting kun je proberen wat extra vetten, bijv olijfolie aan de maaltijden toe te voegen. Onze oudste, nu 2,5jr, drinkt ook zeer weinig, zolang hij plast, vrolijk is etc is het goed en is dit nog een tip voor de ontlasting

één maand geleden

Reactie op Hannelore13

Plast hij voldoende? Voor de ontlasting kun je proberen wat extra vetten, ...
Plassen gaat goed. Hij lijkt er zelf ook totaal geen last van te hebben. Het is met name de combinatie van ontlasting waardoor ik me zorgen maak.

één maand geleden

Misschien iets van tandjes ofzo waardoor die niet in zijn mond wil. Wil die misschien zelf drinken? Mijn oudste dronk ook mega slecht 2 jaar lang. Ze is onmiddellijk bijna 4 en ze ziet nu in er drinken wel prettig is. Miss wat los laten en gewoon laten zien dat drinken er hij hoort. Zolang hij oké plast is het prima

één maand geleden

Reactie op Inge_92

Plassen gaat goed. Hij lijkt er zelf ook totaal geen last van te hebben. He ...
Dan zou ik wat extra goede vetten geven, theelepeltje olijfolie door de warme maaltijd of avocado op brood bijv, en kijken of dat helpt

één maand geleden

Voor het drinken doen wij speels proosten en drinken. Zo doet mijn dochter ook mee.

één maand geleden

Wij hebben deze fase net een beetje achter de rug heb ik net idee. Ze heeft bijna een maand nauwelijks iets gegeten en gedronken, gelukkig inderdaad wel haar flessen in de ochtend en voor het slapen gaan (deed ze op gegeven extra vol en extra pap). Maar ze was een kilo afgevallen, de huisarts zei inderdaad in de gaten blijven houden, ze mocht niet meer afvallen maar zolang er nog plas en poep luiers zijn, en ze is nog alert en oké niets aan de hand. Nu drinkt en eet ze weer alsof er niets aan de hand was. Alleen het avondeten slaat ze pertinent over, ook frustrerend maar ben blij dat er weer iets in gaat.... wat het nou was. Ze was echt 4 weken een heel ander kind ook. Begon na de 14 mnd vaccinatie, ook heel erg huilen, jengelen, eenkennig, slecht slapen. Incl sprong 9 en slaapregressie, en nog een verkoudheid.... pfffff. Zijn nu 6 weken verder en gaat iets beter , behalve het slapen.. Ben er wel klaar mee hoor 😪. Maar weet dat het goed komt, volg je gevoel, en bij twijfel gewoon weer de ha bellen

één maand geleden

Onze dochter is ook een drama met drinken maar wat bij haar goed helpt is dat zij altijd van mijn drinken ook wat wilt drinken. Dus ik neem haar op de arm en dan drink ik een paar slokken uit mijn glas en dan laat ik haar ook wat drinken. Ik lees dat je al vele bekers hebt geprobeerd, wij blijven veel afwisselen met bekers gedurende de dag. Dus met eten krijgt ze een open beker waar wij haar mee helpen, en dan met spelen zette wij een rietjesbeker of tuitbeker op tafel zodat ze die zelf kan pakken.

één maand geleden

Hier drinkt zoon eigenlijk alleen melk. Dus hij krijgt vier flessen melk. 2/3e water en 1/3e melk ongeveer, want anders zou hij veel te veel zuivel binnenkrijgen.

19 dagen geleden

Waarschijnlijk doe je dit al. Wij hebben altijd een 360 graden beker op de grond/salontafel staan. Hij kan dan pakken wanneer hij wil. Drinkt per keer meestal niet meer dan 3 slokjes maar pakt de beker regelmatig zelf als hij dorst heeft.