134 Reacties
3 jaar geleden
Oh wat spannend! Heb hier zelf geen ervaring mee maar las toevallig daar laatst wel een topic over met positieve afloop. Kan hem alleen niet meer vinden voor je. Maar als je op het forum zoekt kom je meerdere topics tegen hierover. Wat fijn dat jullie maandag en dinsdag al terecht kunnen! Hopelijk loopt het met een sisser af voor jullie 🤞🏻 🍀
3 jaar geleden
Spannend!
Ik lees hier dat veel baby's geen afwijking blijken te hebben.
Hoop dat dat voor jullie ook geldt.
https://babyopkomst.nl/nekplooimeting/
3 jaar geleden
Wij hebben dit meegemaakt bij onze eerste dochter. Ik heb toen uiteindelijk een vlokkentest laten afnemen, en na de genetische onderzoeken (een soort sneltest en een uitgebreid onderzoek) en de 20 weken echo bleek alles gewoon goed te zijn. Inmiddels is onze dochter bijna 14 maanden oud en in hele goede gezondheid 😊. Ik heb gedurende de zwangerschap wel extra echo's gehad, met de 13 weken, 16 weken, 20 weken en 30 weken heb ik GUO's gehad. Verder denk ik dat het gunstig is dat er 'maar' een relatief kleine afwijking is gezien. Ik weet nog dat dat toen ook best wat uitmaakte. Bij ons was de nekplooi 3,7mm.
Voor zover mij bekend komt het vaker wél goed dan niet. Ken vrouwen met meerdere kids, waarbij ook steeds die nekplooi verdikt werd bevonden, maar waarmee ook steeds niks aan de hand was. Het is eventjes spannend, maar hou vertrouwen!
VRIEND
3 jaar geleden
Een vriendin van mij heeft hetzelfde meegemaakt en ondanks dat er een enorme nekplooi te zien was (>3,5) is hij na een aantal weken helemaal zelf verdwenen. Ze heeft ook een perfecte 20 weken echo gehad.
3 jaar geleden
Reactie op lien_be
Een nekplooimeting voor de 11 weken kan onbetrouwbare resultaten opleveren. ...
Bedankt voor je bericht! Ik lees inderdaad ook dat een nekplooi meting voor de 11,3 weken niet helemaal betrouwbaar kan zijn. Wij hebben dinsdag een echo in het AMC dus hopelijk dan meer duidelijkheid!
3 jaar geleden
Bij ons eerste kindje ook gehad, toen de medische molen in gegaan, wat inhoud extra echo’s en een genetisch onderzoek. Was heel spannend en ze brachten het toen vandoor komt niet goed, maar uiteindelijk loopt er nu een gezonde dochter van 1,5 rond! 🥰 houd dus moed!
3 jaar geleden
Reactie op Hannelore13
Hoe waren de bezoeken in AMC gisteren en vandaag?
Wat lief dat je dat vraagt! Op de echo was helaas dezelfde meting gedaan waardoor we verder moeten met onderzoeken. Verder zag het kindje er wel compleet uit voor zover ze het konden zien. Gelukkig konden ze gelijk een vlokkentest doen , we krijgen de uitslag van de nipt binnen 3-5 werkdagen en de uitslag van de uitgebreide test over 2-3 weken. Helaas nog even spannend dus….
VRIEND
3 jaar geleden
Reactie op EliseC.
Wat lief dat je dat vraagt! Op de echo was helaas dezelfde meting gedaan wa ...
Zeker nog even spannend! Ik duim voor jullie mee op goed nieuws! 🙏🏻Hebben jullie Dr. Linskens?
3 jaar geleden
Reactie op EliseC.
Ah shit wat spannend.. ik ga duimen op goed nieuws voor jullie 🙏🏻
VRIEND
3 jaar geleden
Reactie op EliseC.
Dankjewel!! Nee wij hebben een andere arts ( Dr. Kist)
Ook een topper! Jullie zijn in hele goede handen daar. 👌🏻
3 jaar geleden
Reactie op EliseC.
Spannend! Hou je ons op de hoogte?
3 jaar geleden
Heb je al uitslag van de nipt?
Moest ineens aan je denken tijdens onze termijnecho.