33 Reacties
2 jaar geleden
Eerlijk? Thuiswerken met een baby is alleen te doen op momenten dat de baby slaapt...
Ik vind persoonlijk ook dat je dit niet kan maken tegenover je werkgever.. ik zou hier persoonlijk nooit voor kiezen ook al zou mijn werkgever dit goed vinden.. ook omdat ik vind dat een kind aandacht verdient..
2 jaar geleden
Ik vind het nogal ambitieus.
Nooit gedaan en zal het ook nooit aanraden; niet te doen in mijn ogen.
Daarnaast vraag je ook nogal veel van je baby om zichzelf te vermaken, dit zal hooguit even kunnen in de box, maar zeer zeker niet een hele werkdag.
Ik wil niet oordelen maar mijn ongevraagde advies is wel om hier nog maar eens heel goed over na te denken.
2 jaar geleden
Ik heb een eigen zaak en doe dit alleen, sommige dingen kon ik niet overdragen en ben ik blijven doen. Maar als je een deadline hebt werkt dit absoluut niet. Die van mij slaapt vrij weinig overdag en je bent toch constant met hem bezig. Voeden, schone luier, even een rondje lopen want hele dag binnen is ook niet lekker. Dan moet ie huilen op t moment dat de een telefoontje wil plegen. Ik zou het heel knap van je vinden als je dit 3 dagen thuis kan en dan ook nog productief kan zijn. Ik denk niet dat je van een klein kind kan verwachten dat hij/zij zichzelf op deze leeftijd al kan vermaken.
Ik plan overdag niets meer, als hij dan eens iets langer slaapt dan duik ik achter de computer, maar de rest doe ik 's avonds als hij maar bed is.
2 jaar geleden
Als je echt 8 uur moet werken achter een laptop gaat dit niet lukken. Als je 'tussendoor' kan werken wanneer je kindje dit toelaat zijn dit dingen die ik wel eens gedaan heb als het echt niet anders kon.
- een vergadering met je kind in de wipstoel of schommelstoel bij je
- even wat mailtjes tikken met je kind naast je onder de baby gym
- een partner, opa of oma of oppas komt een paar uurtjes
- een afspraak via de telefoon of een videovergadering zonder met beeld deel te nemen terwijl je buiten wandelt
- werken tijdens de dutjes
- werken in de avond
- werken in het weekend als partner thuis is
Hoe ouder je kind wordt hoe moeilijker dit wordt. Vanaf het moment dat ze kunnen kruipen lijkt me dit niet meer haalbaar
2 jaar geleden
Ik heb wel collega’s die dit een dag in de week doen (ivm geen plek op kdv), maar merk dat ze die dag eigenlijk niet echt wat gedaan krijgen en weinig bereikbaar zijn. Ik snap daarom vanuit de werkgever ook niet waarom je dit zou toestaan 😇 Ik weet jullie situatie natuurlijk niet en ook niet wat voor werk je doet, maar mij zou het niet lukken. Ik heb dus helaas ook geen tips voor je.
2 jaar geleden
Ik ga ook 3 dagen thuiswerken. Wij werken samen beiden thuis. Bij veel collega’s bij mij op werk dien ze het zo maar het is maar net hoe je baby in elkaar zit. Ik begin morgen het gaat een uitdaging zijn denk ik zomaar, gelukkig slaapt ze ok en is ze altijd moe na 90 min.. maarja krijg ik me werk niet gedaan is het toch vaker naar opa en oma aangezien wij hier niet aan opvang doen tot 1 jaar
2 jaar geleden
Reactie op Mari3k3
Ik heb een eigen zaak en doe dit alleen, sommige dingen kon ik niet overdra ...
Ja waarschijnlijk ga ik ook werken in de vroege ochtend, tijdens de dutjes en wanneer hij gaat slapen in de avond. Ik hoef niet 8 uur achter elkaar te werken.
2 jaar geleden
Reactie op Tecan02
Ik vind het nogal ambitieus.
Nooit gedaan en zal het ook nooit aanraden; n ...
Ik ga het proberen😄
2 jaar geleden
Reactie op T6543
Eerlijk? Thuiswerken met een baby is alleen te doen op momenten dat de baby ...
Geen zorgen hij krijgt de aandacht. Ik geef bv fulltime, dat kan beter als ik thuiswerk. Ik zou niet weten hoe ik voor 5 dgn genoeg melk kan kolven.
2 jaar geleden
Ik ga ook 3 dagen thuiswerken. Wij werken samen beiden thuis. Bij veel coll ...
Ben dus niet de enige gelukkig😁, mijn zoontje is ook max 90 min wakker tussen de dutjes door. Ik zou nu wel makkelijk met hem thuis kunnen werken. Ik weet niet hoe dat gaat als hij 4 mnden is
2 jaar geleden
Reactie op Sabrine1212
Ben dus niet de enige gelukkig😁, mijn zoontje is ook max 90 min wakker tus ...
Het is inderdaad aankijken over de maanden heen. Genoeg mensen doen het maar de meeste reacties zijn ‘dat kan niet’ of ‘je kind krijg geen aandacht etc’. In amerika bijv. Kennen ze niet anders daar doen heel veel mensen het. Vind het maar een taboe, als je het tegen mensen zegt en je krijgt de volle laag.. 🙃 ik zorg dat ik babygym etc en veel dingen heb waar ze mee kan vermaken ik zie dat dat nu ook lukt, en natuurlijk geef ik haar aandacht dat tussendoor ook. Ik kom er nog wel op terug hoe het gaat 😁 ik begin gewoon vroeg met werken 7:00. En je hebt 1 uurtje van je werkdagen voor extra pauze bijv kolven. Heb ik een belangrijke vergadering en ze slaapt niet vraag ik mijn vriend even met haar te spelen
2 jaar geleden
Reactie op Sabrine1212
Geen zorgen hij krijgt de aandacht. Ik geef bv fulltime, dat kan beter als ...
Zijn heel veel vrouwen die ook voor 5 dagen kolven... Eventueel kan je hiervoor hulp vragen bij een lactatie deskundige over hoe dit aan te pakken..
En om eerlijk te zijn zie ik een voedingsmoment niet als aandacht die ik bedoel. Hoe ouder je kind wordt hoe langer je kind wakker is. Onze eerste eiste alle aandacht op, vond de box verschrikkelijk (en ja dit hebben we geregeld geprobeerd).. en dan komen er straks nog tandjes door, heb momenten van slecht slapen...
8 uur effectief werken gaat je dus ook simpel weg niet lukken... Je gaat hierdoor dus ook nog eens ontzettend veel van je zelf vragen als je in de avond nog je werk moet afmaken...
Het eerste jaar is naar mijn mening juist het pittiger. Met onze oudste die nu 2 is zou ik nog wel een middag thuis kunnen werken hij slaapt van half 1 tot 3, kan beter vermaakt worden met speelgoed, kan vermaakt worden met een filmpje... De ochtend thuis werken met hem zou ook absoluut niet kunnen overigens...
2 jaar geleden
Het is inderdaad aankijken over de maanden heen. Genoeg mensen doen het maa ...
Wij zitten op 1 lijn😁 ben het helemaal met je eens. Ik hoor graag van je hoe het is gegaan.
2 jaar geleden
Ik heb dit wel eens geprobeerd wanneer in coronatijd de opvang de groep een week had gesloten, maar heel eerlijk: het is eigenlijk geen doen. Onze oudste was toen denk ik ergens tussen de 6-8 maanden oud. Als hij sliep kon ik wel wat doen, maar als hij wakker was presteerde hij zelfs bij een telefoontje van 10 minuten al er doorheen te huilen. Alsof ze het aanvoelen 😂.
Vond het vooral niet heel fijn mijn aandacht te moeten verdelen tussen twee dingen die eigenlijk je volledige aandacht nodig hebben. Zeker als ze wat meer wakker beginnen te worden is het lastig.
Maar je weet het niet als je het niet probeert 😉. Sommige dagen zal het beter gaan dan andere dagen ook!
2 jaar geleden
Mijn baas zou hier overigens echt niet blij mee zijn? Bij nood is het wat het is, maar structureel is dat toch geen doen?
Wij werken ook allebei thuis, maar het is echt niet in mijn hoofd opgekomen dat dit een optie zou zijn? Je vraagt namelijk van jezelf 16 uur te werken in 8 uur.
Eerlijk? Ik vind het best wel hufterig tegenover je kind. Je kunt niet verwachten dat een baby zichzelf vermaakt. Die moet je stimuleren, voorlezen, lekker mee zingen, wandelen, van genieten en niet onder een babygym leggen gedurende de hele dag.
Of stop met werken óf zorg voor goede opvang. Je kunt echt zoveel ouderschapsverlof krijgen tegenwoordig, dus zouden jij en je partner ook nog een deel kunnen overbruggen tot er wel plek is op de opvang. Of wat is de reden dat hij maar 1 dag gaat?
2 jaar geleden
Ik zou het niet doen. Kinderen kunnen zich nog helemaal niet zo goed vermaken. Soms probeert mijn man een dag extra te werken op zijn eigenlijk vrije dag. Nou met geluk heeft hij dan 2 uurtjes was kunnen doen 🤣 een kindje slaapt wel maar kan tussendoor wakker worden, je moet drinken maken evt hapjes en opruimen etc. En je werkgever wil vast toch dat een bepaalde hoeveelheid werk wordt gedaan. Ik zou er echt stress van krijgen omdat je beide niet 100% kunt geven.
En ik heb bij onze eerste de eerste maanden thuis gewerkt. Het was fijn met de borstvoeding maar heb toch moeder en schoonmoeder ingeschakeld want kwam echt amper aan werk toe.
Ga dus nu ouderschapsverlof inzetten zowel betaald als onbetaald totdat onze 2e terecht kan bij de opvang 😊
2 jaar geleden
Nee. En ik vind het ook niet eerlijk naar je werkgever en collegas toe. Want hoe je het wendt of keert je bent (veel) minder productief
2 jaar geleden
Reactie op Mama Aapie
Nee. En ik vind het ook niet eerlijk naar je werkgever en collegas toe. Wan ...
Dit zegt precies wat ik nog wou aanvullen...
Eigenlijk vind ik het zelfs ontzettend egoïstisch om het even ongenuanceerd te zeggen. Want ik weet dat als dit zou gebeuren bij mij op het werk, als een collega dit zou doen, ik automatisch veel harder moet gaan werken zonder dat die collega er zich bewust van is.