6 Reacties
3 jaar geleden
Helaas heel herkenbaar. Ik zit er ook al 12 weken mee en heb zo'n beetje hetzelfde als jij geprobeerd. Antibiotica hielp bij mij ook weinig.
Gisteren via m'n verloskundige bij een voetreflexmasseur geweest (onder het mom van 'ik probeer inmiddels alles'), zij heeft vooral m'n lymfeklieren en lever gestimuleerd het slijm af te voeren. Ik werd vanmorgen voor het eerst zonder dichte neus wakker, duurde helaas niet lang, maar is nog te vroeg om te zeggen of het wel of niet heeft geholpen. Volgende week weer terug. Verder adviseerde zij een probiotica te nemen, dus dat vandaag besteld.
3 jaar geleden
Ik word echt enorm verdrietig bij het lezen van deze berichten en met dit vooruitzicht. Lig nu zelf al bijna een week thuis met een voorhoofdsholteontsteking. Ik hoop iedere dag dat ik de dag erna me beter voel, maar helaas.. De huisarts kan niets voor me betekenen. De hoofdpijn is echt killing, waarbij het bij mij al direct naar m’n bovenkaak en oren is getrokken 😩😵💫
Sterkte in ieder geval voor jullie!
3 jaar geleden
wat enorm vervelend!
( veiligere )Kruidentips bij een bijholteontsteking:
* Echte kamille wordt vaak gebruikt voor stomen. ( onstekingremmend & rustgevend ) , of via een badje ( stoom je ook ).
Ikzelf neem het dagelijks met thee.
* echte lavendel - desinfecterend(met mate , na 7 maanden zwangerschap gebruiken) helpt bij de onsteking . ( voor stomen etherische olie & werkt meteen rustgevend)
*Tijm wordt gebruikt voor de luchtwegen ( gebruik met mate , remt ontstekingen )
*de welbekende UI 🧅 , de etherische olie van ui werkt bij bijholteontsteking. Een rauwe ui naast het bed of leg een kompres met ui op de holte.
Als je ook koorts erbij hebt uitje plakken onder je voet.
* Gemberthee met citroenschijfje & scheutje echte honing ( Manuka honing is een echte aanrader , rijk aan antioxidanten en dragen bij aan antibacteriële en onstekingremmende eigenschappen van de honing)
* cayennepeper , elke dag klein beetje door je eten ( antibacteriële werking )
Overige tips :
* neusdouche met een beetje (keltisch zeezout , Dagelijks .
* klein beetje vicks onder de neus voordat je gaat slapen.
* vermijdt teveel snuiten.
* met je hoofd hoger slapen
En vooral rust nemen
Mocht je ergens mee beginnen, lees altijd jezelf even in.
Want net als medicijnen werkt elk lichaam anders .
Enorm veel beterschap toegewenst 🍀🙏🏼
Hopelijk zijn jullie er snel vanaf
3 jaar geleden
Accupuntuur ter ondersteuning? Stimuleert het lichaam eea op te ruimen en baad het niet schaad het niet. Ik had mega hooikoorts en wilde niet aan de medicijnen omdat ik het niet vertrouwde (teveel tegenstrijdige info wel of geen invloed baby) en ben er echt een stuk van opgeknapt. Ze mogen niet alle punten prikken tijdens je zwangerschap maar een hoop wel! Sterkte 🍀
3 jaar geleden
Alsof ik mijn eigen verhaal lees. Ik had dit in december en toen kreeg ik een kuurtje van de huisarts en was het snel over. Nu is het al langer dan een week helemaal ruk en ben ik gewoon ziek met die holtes helemaal vol en is de reactie van de huisarts; het is een virus en geen infectie, ik kan je niets geven. Gewoon uitzieken. Echt die pijn in mn kaken wordt steeds erger waardoor ik vrij weinig kan eten. En daarbij komt ook dat ik niks ruik of proef dus ik ben gewoon helemaal lamlendig ervan. Komt ook nog is bij dat ik een dochter van 15 maanden heb dus die vraagt veel aandacht van mijn man en mij 😟… ben er zoooo klaar mee en ben ook op zoek naar een gouden tip