33 Reacties

2 jaar geleden

Is het alleen op het gezicht? Dit lijkt namelijk een beetje op baby acne en daar moet je vooral niet te veel op smeren, dat gaat vanzelf weg..

2 jaar geleden

Vaseline, ik heb ook alles geprobeerd toen kreeg te horen dat ik vaseline moest smeren en was weg binnen 2 dagen

2 jaar geleden

Is het alleen op het gezicht? Dit lijkt namelijk een beetje op baby acne en ...
Baby acne heeft ze gehad en dat was toen wel echt een stuk erger en anders.. haar huidje nu voelt ook echt als schuurpapier

2 jaar geleden

Baby gezichtscreme van weleda is fijn

2 jaar geleden

Reactie op Mvonk18

Baby acne heeft ze gehad en dat was toen wel echt een stuk erger en anders. ...
Ahja! Dat hadden wij ook, hebben bepanthen babycreme gesmeerd en werkte prima. Doen we nu nog steeds af en toe en doet het goed! Je wil ook niet iets wat de huid helemaal afsluit, vaseline of zoiets zou ik dus niet doen in het gezicht..

2 jaar geleden

Ik gebruik Koelzalf bij de kleine. Die krijgen vaak kindjes op recept bij froge of exceem achtig huid. Kan je ook zelf kopen bij de drogist.

2 jaar geleden

Ik heb het even voor je gevraagd aan een vriendin die dermatoloog is. Zij zegt dat je het beste vaseline parrafine kunt smeren. Als het ware een smeerbare vaseline. Gewoon bij Kruidvat en Etos te koop. https://www.etos.nl/producten/etos-vaseline-paraffine-zalf-100-gr-120211671.html?gclid=EAIaIQobChMIq-esi7GxggMVsD0GAB3FZArhEAQYASABEgJY-_D_BwE

2 jaar geleden

Als ze nu al zo'n gevoelige huid heeft zou ik zeker geen zwitsal smeren. Daar zit gigantisch veel troep in. Ikzelf heb van Incia de producten. Helpt ook bij droge huid en eczeem klachten. Pure producten zonder toevoegingen. Ook een beetje moedermelk op smeren of een badje met moedermelk helpt goed tegen droge huid. Inciahttps://instagram.com/hemnature?igshid=MmVlMjlkMTBhMg==

2 jaar geleden

Mijn kindje heeft dit ook. Wij gebruiken Cethaphil. Dit is voor de gevoelige huid. Dit werd ook aangeraden door de arts tijdens mijn leukemie. Dan is je huid ook zo gevoelig als die van je baby.

2 jaar geleden

Ik smeer op advies van de kinderdermatoloog met vaseline cetomacrogol zalf, te koop bij drogist en apotheek. Op de eczeemplekjes smeer ik bepanthen eczeem crème.

2 jaar geleden

Reactie op Mari3k3

Als ze nu al zo'n gevoelige huid heeft zou ik zeker geen zwitsal smeren. Da ...
Ja ik dacht benoem maar even dat Zwitsal is gebruikt maar ben er zelf ook weinig fan van hoor.. onze oudste gaat er prima op maar zij totaal niet. Ohja tuurlijk!! Slim moedermelk gebruiken. Zal dat vandaag ook even gaan proberen. Nooit aan gedacht

2 jaar geleden

Ik zou ook voor de koelzalf gaan zonder rozenolie. Ik ben toevallig zelf onder behandeling bij de dermatoloog voor een extreem droge huid en die zegt koelzalf en blijven smeren. Misschien even de huisarts bellen en dat vragen. Echt sneu voor je kindje voelt zo niet fijn dat droge! Succes hopelijk heb je snel een oplossing. En anders gewoon vragen of je naar de dermatoloog mag dan weet je zeker dat je het juiste krijg.

2 jaar geleden

Bepanthen zalf

2 jaar geleden

Dhr leenarts drogehuid creme en extra vettende bad olie niks anders gebruiken ! Mijn dochter zat onder de baby acne en drogehuid schilfers en is niks meer van te zien..

2 jaar geleden

Moedermelk idd!

2 jaar geleden

Wij gebruiken cetomacrogol crème of la roche possay lipikar baume ap+ 😄

2 jaar geleden

Cetomatogol zalf.. Crème droogt de huid van uit. Je kan ook ff langs de huisarts, het ziet er namelijk uit als eczeem... 🙈

2 jaar geleden

Had zelf ook een topic geopend met een foto van mijn zoontje. Omdat niks helpte erna heb ik deze crème gebruikt echt geloof me de volgende dag zag het er heel veel beter uit en nu is het inmiddels volledig weg. Probeer er niks anders op te smeren zeker niet iets met parfum en dergelijke wordt enkel maar erger. In deze crème zit er niks in van geur ook is het geschikt voor dergelijke dingen. 3/4x smeren goed in laten trekken en ja het is echt een fijne crème niet vettig ofzo🥰

2 jaar geleden

Sheabutter van naturalbabystore

2 jaar geleden

Bepanthen! Doet bij ons wonderen