26 Reacties
vorig jaar
Wij zijn geweest toen onze dochter 9 maanden was. We zorgden er juist voor dat ze haar slaapjes deed tijdens het rijden. Om de 2 a 2,5 uur uitstappen. Moest ook ivm elektrische auto. Dan goed rekken en strekken. Ze sliep toen nog in de maxicosi. Ik raad wel aan dat je kindje inderdaad in een kantelbare stoel zit. Mijn zoontje van toen 2,5 sliep ook tijdens de rit.
Veel plezier!
vorig jaar
Wij zijn net terug van Frankrijk met de auto. Om de 2/2,5 uur maximaal deden we stoppen. De tussenstops waren wat langer, vaak 20/30 min waarin we onze kleine op een groot picknickkleed legde zodat hij lekker kon kruipen en zijn rugje goed kon strekken.
Tips die bij ons goed werkte:
- de ouder die niet rijdt zit op de achterbank naast de kleine in plaats van voren. Dit werkte voor ons top, de kleine werd goed geamuseerd en was hierdoor heel chill. Soms ff wat extra hulp nodig met in slaap vallen, maar die hulp kon ook goed geboden worden omdat één van ons naast hem zat. Een stukje minder gezellig, maar hierdoor wel een hele chille autorit gehad.
- voedingsmomenten onder het rijden laten plaatsvinden. Op die momenten was hij altijd heel rustig, lekker aan het eten en kon de ander nog net ff die extra kilometers maken.
- wat ik boven al schreef, neem een kleed mee waardoor de kleine bij de tussenstops even lekker kan kruipen en goed een andere houding kan aannemen.
Geniet van je vakantie! 🌞🍕

vorig jaar
Goedemorgen,
Heerlijk op vakantie naar Italië!!
Wij hebben de cybex sirona z i-size, die stoel is kantelbaar en kan je gebruiken tot 4 jaar. Wij zijn er erg tevreden mee. Deze stoel is ook draaibaar en laat warme en koude lucht circuleren door het stoeltje heen.
Veel plezier op vakantie 🌞
vorig jaar
Ik heb dit een keer bij het consultatiebureau gevraagd. Ze zeiden tegen mij dat er bij een kantelbare stoel geen harde richtlijnen zijn zoals bij een maxicosi, omdat je de meeste in slaapstand kunt zetten. En zo lang je het hoofdkussen goed afstelt, zit onze kleine ook echt prima in de stoel.
vorig jaar
Wij zijn net terug van 2 weken Italië, hebben genoten alleen de autorit was soms wel even doorbijten. Onze kleine slaapt telkens maar 30 minuten in de auto dus als hij eindelijk even sliep dan wij gas op die lollie haha!
Mijn tip is inderdaad ook: geef het eten tijdens het rijden als je er zelf naast zit, je kindje lekker bezig en jullie mooi kilometers maken. Ook was ons zoontje dol op z'n muziekdoosje (zo'n white noise apparaatje) en dat hielp hem vaak om rustiger te worden/in slaap te vallen als hij er ff klaar mee was.
En als je zelf rustig bent en het allemaal ff los kunt laten voelt je kindje dat ook ;) Heel veel plezier!
vorig jaar
Wij gaan over 2 weken. We hebben voor de vakantie al wat eerder een andere, kantelbare, autostoel aangeschaft, zodat hij wat comfortabeler kan reizen.
Verder moeten wij toch iedere 2,5-3 uur stoppen om de auto te laden. Dan voed ik hem (live bv) en verschonen, plus een kleedje om eventueel nog wat rond te kruipen. Hij wil niet meer de hele dag stilzitten.
Voor onderweg hebben we speelgoed bij waar hij zich mee kan vermaken. Ook heb ik wat gekolfde melk in een koeltasje bij. Mocht hij dan accuut honger krijgen, kan hij drinken uit een flesje en hoeven we niet de auto langs de kant te gooien.
Het is 1100 km, dit doen we met overnachting, zodat we de laatste dag nog maar maximaal 4-5 uurtje hoeven te rijden en optijd aankomen om de tent op te zetten, boodschappen te doen, etc.
vorig jaar
Slapen laten we hem gewoon onderweg doen, dan kantel ik de stoel plat. Ik zit wel gewoon voorin, mijn man rijdt het grootste stuk en anders voelt hij zich zo’n taxichauffeur. Vanaf voor kan ik onze zoon prima dingen aangeven etc.
vorig jaar
Wij zijn toen gaan rijden naar italie toen was ons zoon ook 13 maanden we hadden een nuna autostoel met wel een kantelfunctie voor slapen. Ik had achterin wat speelgoed en had hem achter mijn man gezet zodat ik af en toe kon draaien om wat aan te geven en beetje te kunnen lachen praten met hem. We reden ongeveer 2 a 3 uurtjes en namen dan een break even strekken. Het ging eigenlijk super goed.
vorig jaar
Wij zijn net terug gekomen van Italië, als hij sliep reden we door en zodra hij wakker was gelijk eraf. Hij zat Max 3 uur in de stoel. Is super goed gegaan! Een houdertje gekocht voor de telefoon die aan de stoel bevestigd voor filmpjes en verder heeft hij zich super goed gehouden!!
vorig jaar
Wij zijn rond de avond dut gaan rijden en dan de nacht door. Tussendoor voeden (bv) en schone luier als dit nodig was. Rekening mee gehouden veel stoppen maar konden goed doorrijden. Kleine sliep. En ik zat er naast om te helpen slaapjes te koppelen (jeej verlastingsangst). Tegen de ochtend fruithapje (normaal gesproken vers maar nu een knijpfruit met lepel).
Wij hebben de Mica pro.
vorig jaar
Reactie op little-hope
Wij zijn rond de avond dut gaan rijden en dan de nacht door. Tussendoor voe ...
Heey! Dus je reed tijdens de slaap snachts door, hoelang achter elkaar? Ben zo bang als we elke 2 uur gaan stoppen tijdens der slaap dat ze daarna niet meer door slaapt en heel sago gaat zijn! Hoe oud was je kindje toen?
vorig jaar
Wij zijn gaan rijden rond de tijd dat me kind zou gaan slapen rond 21 uur. Hij was 10 maanden toen wij naar Italië gingen. We hebben de hele nacht door gereden en hij heeft eigenlijk alleen maar geslapen. Als we stopte namen we hem ook even uit de stoel.
vorig jaar
Reactie op Wennx
Heey! Dus je reed tijdens de slaap snachts door, hoelang achter elkaar? Ben ...
Wij zijn 2 weken geleden terug gekomen hij was +-10 maanden. Tijdens tanken toen hij sliep werd hij wakker en zijn puur alleen gestopt wanneer het moest; dus tanken, plassen, voeden, of bij niet kunnen troosten maar toen ik er naast zat was het goed. In totaal hebben we er 13 uur over gedaan. (Is ook niet iets wat we iedere week doen natuurlijk 😆😅)
vorig jaar
Wij gaan 17 aug ook naar Italië, ben erg benieuwd hoe het dan zal gaan zo’n lange rit. Hebben wel ook tussenstop. Wij rijden gewoon door zolang hij lief is..of dat nu 2 uren is of 4. Er zit geen maximale tijd meer aan hoelang ze erin mogen op deze leeftijd, dat is voor kleine baby’s. Mijn zoontje is net 1 als wij gaan.
vorig jaar
Gewoon nieuwsgierig, zijn er nog kindjes die momenteel nog een in maxicosi zitten dan? Hier past ze daar al een hele tijd niet meer in en wil ze rechtop (probeerde ze dan ook de hele tijd in de maxicosi, goede buikspieroefening wel 🙈).
Wij gaan ook rijden als de kleine slaapt (s nachts), juist omdat we denken dat dat makkelijker is. We hebben ook een peuter van 2, daar hou ik wel veel meer m'n hart voor vast dan de kleinste. Die is meestal wel tevreden in de auto. Beide stoeltjes kunnen ook achterover, in ligstand. Niet ergonomisch ideaal, maar op deze leeftijd voor één nacht wel ok. Verder bewegen we genoeg tijdens de vakantie.
Wij zitten met lange ritten (familie woont op zo'n twee uur rijden) ook vaak met de oudste voorin en een ouder en de kleinste achterin. De oudste kun je vanaf de achterbank iets (eten, drinken, speelgoed) aangeven en de jongste kun je entertainen etc.
vorig jaar
Hier net terug van een vakantie Italië! We hebben het wel heen en terug in 2 dagen gereden. Wij hebben ongeveer iedere 2-3 uur een korte pauze gehad. Even verschonen en uit de maxi Cosi. Onze dochter heeft haar 2 slaapjes ook gewoon in de maxi Cosi gedaan. Wel korter dan normaal. Daarnaar hebben we haar iedere keer wat speelgoed of wat te eten gegeven als ze zich begon te vervelen. Op het laatst was ze het wel zat, maar toen hebben we een telefoon aan de hoofdsteun van de auto vast gemaakt. Zodat ze wat filmpjes kon kijken.
Het was een lange rit maar wij vonden dat ze het super goed gedaan heeft en zij heeft zich goed vermaakt!
vorig jaar
Reactie op AmyAnoniem
Gewoon nieuwsgierig, zijn er nog kindjes die momenteel nog een in maxicosi ...
Wij zijn al best lang over naar vervolg stoeltje. Begon te krijsen in maxicosi en oncomfortabel. Kwa lengte kon het nog net maar nu sinds 1,5 maand ook voor nood maxicosi opgeruimd hij is te lang (steekt met zn hoofd uit)