54 Reacties

2 jaar geleden

Bij de flinke verkoudheid van m'n dochter heb ik een halve ui op het kastje naast haar gelegd, een handdoek onder haar matrasje op hoofdhoogte en haar lekker veel (rechtop) bij me gedragen. De nachten waren ook wel erg pittig qua frequent wakker worden en huilen. Het is gewoon erg zielig en ze hebben veel troost nodig. Ik zou zeggen wees ook lief voor jezelf, want een ziek kindje vraagt gewoon heeeel veel zorg. Sterkte en beterschap!

2 jaar geleden

Zoutoplossing, neusdruppels 0,025, ui iid naast der bed, mogen ze al Luuf? Smeer die dan onder haar voetzooltjes dan krijgt ze meer lucht en kan nog op der rug of borstje. Handdoek onder haar matras. En goed in de gaten houden zou ik zeggen! Sterkte

2 jaar geleden

Ik lees even mee.. sinds vanmorgen heeft ze verhoging en nu heel erg hoestende en al bijna geen stem meer☹️

2 jaar geleden

Paracetamol spiegel opbouwen door in ieder geval 2x pd 120mg zetpil te geven en iom de arts kan dat ook 3x pd voor een aantal dagen. Op vaste tijden. Nacl flaconnetjes gebruiken meermaals per dag om het neusje en de keel door te spoelen. Kleine beetjes per keer uiteraard. Dit mag je best heel wat keren doen want het is maar zout.

2 jaar geleden

Beste tip die ik ooit heb gehad bij mijn kleintje toen, aangezien ze verder nog niks mogen: Bekijk Toco Tholin - 6 ml - Druppels op: https://www.bol.com/nl/p/toco-tholin-6-ml-druppels/9200000005151339?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp Ik deed altijd een aantal druppels op een Spuugdoekje en die hing ik aan het voeteneind

2 jaar geleden

Otrivin baby monodose. Daarmee spoel je heel de neus en mond holte. Waardoor al het slijm wegloopt. Vinden ze niet leuk maar helpt heel goed. Mag volgens de artsen onbeperkt gebruikt worden. Ook kregen wij xylometazoline voor baby’s. Dit was echt het wondermiddel en verkopen ze misschien bij de apotheek? Wij kregen beide geadviseerd in het ziekenhuis. Houd wel in de gaten of het niet erger wordt. Wij komen net uit het ziekenhuis met onze klein meid. Bleek RS te zijn. Begon met heesheid en hoesten net als haar zus. Onze jongste kon alleen het slijm niet ophoesten waardoor ze steeds bijna stikte en blauw aanliep. Ziekenhuis lag vol met kleintjes met RS. Beterschap 🍀🍀

2 jaar geleden

Wat bij mijn kleine best fijn hielp was even "stomen" in de badkamer. Douche lekker warm aanzetten, deur dicht en lekker de ruimte laten vullen met warme damp. Daar een kwartiertje ongeveer in gezeten met de kleine (had corona te pakken) en dat heeft haar erg geholpen vrijer te kunnen ademen 's nachts!

2 jaar geleden

Reactie op momenmomtobe

Otrivin baby monodose. Daarmee spoel je heel de neus en mond holte. Waardoo ...
Heftig joh rs! Gelukkig is ze weer thuis.. Hoe doe jij dat met de monodose? Ik krijg er maar een paar druppeltjes uit en heb nou niet de indruk dat het echt spoelt. Moet je er heel hard in knijpen?

2 jaar geleden

Heftig joh rs! Gelukkig is ze weer thuis.. Hoe doe jij dat met de monodose ...
Ja, wij deden het als ze wakker werd maar nog niet wakker was. Ongeveer 1/4 per neusgat, mag ook meer. Goed knijpen en een doekje erbij houden. En net zo veel of lang totdat ze vrij kunnen ademen.

2 jaar geleden

Ik zou iig meer paracetamol geven, niet alleen voor de nacht. Hier mocht zoon vd kinderarts met 6kg ook een paar dagen 120 mg ipv 60, maar dat zou ik even in overleg doen met een arts. Daarnaast inderdaad heeft xylometazoline hier ook goed geholpen, kregen we van de kinderarts, weet niet of je het zonder recept ook kunt kopen voor baby’s. En inderdaad in de gaten houden of ze voldoende blijft plassen, niet benauwd wordt, suf wordt.. dan overleggen met een arts. Hier net het RS virus ook achter de rug, heerst inderdaad heel erg!

2 jaar geleden

Beterschap voor alle zieke baby’s en sterkte voor de ouders! Ook inderdaad lief zijn voor jezelf en als het kan wissel even wat meer af zodat de ander beetje rust kan pakken.

2 jaar geleden

Reactie op Manoniem

Ik zou iig meer paracetamol geven, niet alleen voor de nacht. Hier mocht z ...
Ik zou ook spiegeltje opbouwen met paracetamol! Dan voelen ze zich echt vele malen beter en dat mag gewoon.. zelf doe je dat ook.. Wat wij verder doen is een vernevelaar: https://www.bol.com/nl/nl/p/vulpes-goods-healthcare-aerosoltoestel-ultrasone-vernevelaar-inhalator-nebulizer-inhalatieapparaat-voor-kinderen-volwassenen-en-baby-s-oplaadbaar-2-modes-helpt-tegen-luchtwegaandoeningen-incl-4-mondstukken-luxe-reistas-e-book/9300000099290416/?Referrer=ADVNLGOO002028-S--&gbraid=0AAAAAD5OnmPKPgIkjWazPCIkSFxyTcIWz&gclid=EAIaIQobChMIkLzXwvKkggMV-ZGDBx3Hjg-KEAAYAiAAEgK_pPD_BwE En dan Daro Fysiologisch Zoutoplossing (etos/Kruidvat) erin., dat werkt heel goed om alles los te krijgen (beter dan neusspray)..

2 jaar geleden

Reactie op momenmomtobe

Otrivin baby monodose. Daarmee spoel je heel de neus en mond holte. Waardoo ...
Ohhhhh shit hier had ik helemaal niet aan gedacht. Onze kleine meid is sinds gisteren dus gaan hoesten en heeft nu al bijna geen stem meer of kan geen geluid maken. Kreeg jullie kleine ook erge koorts? Op dit moment schommelt ze tussen de 37.4-37.8

2 jaar geleden

Reactie op Mvonk18

Ohhhhh shit hier had ik helemaal niet aan gedacht. Onze kleine meid is sind ...
Met RS krijgen ze wel echt koorts en merk je echt wel snel dat ze goed ziek zijn! Onze oudste heeft als baby een week in ziekenhuis gelegen met kantje boord IC opname weten te vermijden. Weet wel dat RS ook gewoon als verkoudheid kan verlopen en dus niet erg hoeft te zijn. Ze moeten het toch allemaal een keer krijgen 😉. Zal gewoon je kindje in de gaten houden, maar dat doe je al! Zoals ik zei: je merkt het echt wel als ze echt heel ziek worden en bij twijfel altijd HA bellen.

2 jaar geleden

Hier ook onlangs 4 dagen ziekenhuis gelegen met ons zoontje met RS-virus (maar had geen koorts!)

2 jaar geleden

Reactie op Tjm

Hier ook onlangs 4 dagen ziekenhuis gelegen met ons zoontje met RS-virus (m ...
Wat waren bij jou de symptomen als ik vragen mag?

2 jaar geleden

Reactie op Mvonk18

Wat waren bij jou de symptomen als ik vragen mag?
Erg hoesten, vol slijm en piepende ademhaling en dronk slecht de fles (door de benauwdheid). In het ziekenhuis bleek idd dat het zuurstofgehalte te laag was.

2 jaar geleden

Reactie op Mvonk18

Ohhhhh shit hier had ik helemaal niet aan gedacht. Onze kleine meid is sind ...
Onze meid kreeg geen koorts, maar was daar uniek in. Houdt het goed in de gaten en luister naar je moeder gevoel♥️ wil niemand bang maken, maar wij zijn tot 2x toe weggestuurd, omdat ze geen koorts had, terwijl ze een saturatie van 88 bleek te hebben.

2 jaar geleden

Reactie op Tjm

Erg hoesten, vol slijm en piepende ademhaling en dronk slecht de fles (door ...
Hmmm…. Bij ons begon het gisteren met verhoging in de ochtend. Die verhoging blijft ze in schommelen tussen de 37.6 en 37.9. In de middag ineens heel erg hoesten en extreem neusverkouden waardoor ze tegen de avond aan zo hees is geworden dat ze bijna geen geluid meer maakt. Het hoesten komt van erg diep. Eenmaal savonds heeft ze 2x haar hele (borst) voeding na een hoestbui eruit gekotst. Vanmorgen was ze erg afwezig maar na het eerste slaapje was ze wat alerter. Nu in de namiddag weer hele glazige ogen en overduidelijk niet fit. Ze heeft ook veel slijm en kwijl soort veel

2 jaar geleden

Reactie op momenmomtobe

Onze meid kreeg geen koorts, maar was daar uniek in. Houdt het goed in de g ...
We zijn nu in het ziekenhuis. Ging steeds slechter dus toch maar gebeld. Ben benieuwd