Hoi
Doet jullie kindje dit ook. Ik merk sinds vandaag dat ze de hele tijd haar tong zo uitsteekt lijkt wel alsof die dik is ofzo.. geen idee of dit wel goed is 🙈 ze kwijlt ook heel erg veel.
Iemand een idee hoe dit komt ?
Ja doet die van mij ook en is toen begonnen met soms proberen te brabbelen. Merk heel erg dat hij dit doet op het moment dat hij lijkt te proberen stem geluid te maken.
Maar dat is wat ik denk hoor haha. Geen idee of het ook echt zo is.
Mijn dochter doet dit ook de hele dag door! Ik heb begrepen dat dit gewoon de eerste stappen van de taalontwikkeling zijn!
Ze wil gaan brabbelen en doet het ook vaak als ze naar een speeltje kijkt of geluidjes hoort.
Ook, ontdekken ze hun tong is mij verteld!
Die van ons doet het ook, maar ik vraag me eerder af. Blijft die tong van jou kleintje de hele tijd zoals op de foto of gaat hij er spelende wijs ermee om? Ik speel af en toe ook met zijn lipjes en dan steekt hij ook zijn tong ook. Hier gaat het dus als een spelletje
Hier ook veel kwijlen en tong is herkenbaar, lijkt me toch de ontwikkeling. Zie ook dat hij vaak soort van probeert te brabbelen zonder geluid eerst, dan ook beetje zo lijkt te zoeken zegmaar ernaar en dan gaat hij los met kletsen 😜
Ons kindje doet dit sinds hij denk ik zes weken is. Leuk dat je nu ziet dat hij ook echt kan spiegelen dus zijn tong uitsteken als jij het ook doet.
Alles met zijn mond is nu mega interessant. Het moet er het liefst allemaal in en dan klemt hij het ook nog met zijn kaken 🙈
Jaa dit is niet de hele tijd maar alsof ze hem elke keer uitsteekt en dan w ...
Ja dat klinkt gewoon als de ontwikkeling haha. Die van ons doet dat ook. Je moet maar eens gek doen met je tong dan zie je vaak dat ze het ook terug doen. Heel grappig om te zien.