9 Reacties
2 jaar geleden
Slangetjes komen niet in aanmerking met melk. Dus motor en slangen kun je prima overnemen. Wel is het zo dat een motor z’n kracht kan verliezen en maar een x aantal uren mee gaat dus wellicht wel handig om in je zoektocht rekening mee te houden. Schelpen en opzet stukken zou ik denk wel nieuw kopen 🙈
2 jaar geleden
Heb je een afkolfset voor de Symphony? Die passen namelijk niet op de andere kolven van Medela
2 jaar geleden
Reactie op Mama Aapie
Oh en motor en slang komt.niet in aanraking met melk dus dat kan
Dat. En wat betreft de rest... Goed uitkoken en een keer in de vaatwasser. Beetje letten op hoor schoon het verpakt is en wie de vorige gebruiker was, maar ook dat moet best kunnen dan vind ik eigenlijk.
2 jaar geleden
Het is onjuist dat motor en slangetjes nooit met melk in aanraking komen en dus sowieso schoon zijn. Heel belangrijk om hier even goed over in te lezen, in de volgende link staat het duidelijk uitgelegd met een lijst welke kolven daadwerkelijk gesloten systemen hebben (en dus schoon zijn). https://moedermelknetwerk.nl/kolfwijzer/tweedehands-kolf-open-en-gesloten-systeem
Ik verklap alvast: de meeste Medela kolven hebben GEEN gesloten systeem en zijn dus niet hygiënisch om tweedehands te kopen.
2 jaar geleden
Ik heb mijn kolf ook tweedehands, schilden waren nog nieuw en heb wel de slangetjes ook uitgekookt. Zie uit de post over de open en gesloten systemen dat t een gesloten is dus dan ook prima. Ik had overigens geen moeite om opzetstukken enzo tweedehands te gebruiken. Als je alles steriliseert is t gewoon schoon.
2 jaar geleden
Ik heb ook een tweedehands Medela. De kolf heb ik laten doormeten en die was nog op volle sterkte. De rest heb ik allemaal uitgekookt, dus ook de opzetstukken en schilden. Het zag er super netjes en schoon uit toen ik het kreeg en na het uitkoken kon er echt niks mis meer mee zijn.