36 Reacties
2 jaar geleden
Loe-ween
Lou=loe
é = ee
Wil je loe-wen, dan zal é vervangen moeten worden door è
2 jaar geleden
Reactie op chelle92
Ik zou het uitspreken als loewen
Ja dat is ook de bedoeling maar iedereen leest het anders zie ik 😜
2 jaar geleden
Zoals je het nu spelt zorgt het ' voor een lange eee waardoor het Lou-eeen wordt. Als je Lou-en wil zou het streepje de andere kant op moeten staan of gewoon lekker weglaten want het voegt niks toe aan de naam en maakt het alleen maar ingewikkeld
2 jaar geleden
Ja dat is ook de bedoeling maar iedereen leest het anders zie ik 😜
Dat is, sorry dat ik het zeg, omdat mensen de Nederlandse taal en haar leestekens vaak niet goed gebruiken. É wordt uitgesproken als eeeee-klank, è als eh, dus als jij Louén schrijft, is het simpelweg alleen correct als het uitgesproken wordt als loe-(w)een. Als je dat niet wil, zal je het toch aan moeten passen, leestekens zijn er niet “voor de mooi” maar hebben een functie..
2 jaar geleden
Dat is, sorry dat ik het zeg, omdat mensen de Nederlandse taal en haar lees ...
Ja ik snap ‘m. Alleen bij het woord dé gebruik je hem ook niet als een eeee klank. Zo had ik hem bedacht. De Nederlandse taal blijft lastig😝
2 jaar geleden
Ja ik snap ‘m. Alleen bij het woord dé gebruik je hem ook niet als een eeee ...
De met een é?
2 jaar geleden
Ja ik snap ‘m. Alleen bij het woord dé gebruik je hem ook niet als een eeee ...
Maar dat is al het woord ‘de’ met veel nadruk moet worden uitgesproken (zoals bij ‘dé modetrend’ bijvoorbeeld).
Een naam spreek je eigenlijk nooit met een heel heftige nadruk op een bepaalde klank uit, dus dat zou voor verwarring kunnen zorgen als het streepje zo staat zoals je het nu hebt geschreven.
Volgens de Nederlandse taal zou het dan inderdaad als ‘Louèn’ geschreven moeten worden en is het meteen duidelijk dat het een ‘eh’ klank moet zijn ipv ‘eee’, gezien dat de juiste uitspraak is met zo’n streepje 😊.