5 Reacties
2 jaar geleden
Hier heb ik de urine van mijn dochter laten controleren op advies van cb. Ik vond mijn dochter namelijk warm aanvoelen en haar temperatuur vond ik geregeld aan de hoge kant 37.5, ook als ze een poos in alleen haar romper lag. Cb gaf aan dat een blaasontsteking zonder klachten kan verlopen en daarom adviseerde ze ons om de urine te laten testen (ook meteen met de boodschap dat het ook niks kon zijn). Uit het urine bleek dat ze geen blaasontsteking had maar haar urine niet schoon is.
Thuis heb ik urine opgevangen doormiddel van een plaszak en eigenlijk dacht ik al direct bij mezelf dat dit heel foutgevoelig was. Ik zat immers een langere periode met die plaszak bij haar. Die raakte mij aan, haar luier, soms verschoof het iets en toen moest ik het nog overgieten. Ik zou me echt wel kunnen voorstellen dat hier eventueel bacteri毛n bij zijn gekomen. Bij ons was dan ook de uitslag: geen blaasontsteking maar haar urine was niet schoon. Hier schrok ik natuurlijk van omdat ik dacht, wat kan dit zijn.
Maar urine die niet schoon is, dat is dus geen blaasontsteking.. en niet schone urine dat zegt bij babys dus ook al helemaal niks omdat het er ook maar net aan ligt hoe het opgevangen is.
Ik weet niet of je ha heeft gezegd dat haar urine niet schoon is? Ik denk namelijk dat hier sprake is van miscommunicatie, ook omdat je aangeeft dat later bleek dat jaar urine schoon is.
2 jaar geleden
Onze zoon heeft een week na z鈥檔 geboorte een urineweginfectie gehad. Het enige waardoor de alarmbellen af gingen was dat hij koorts kreeg (38.1), verder was hij niet huilerig oid.. toen met urinetest kwam daar dus de infectie uit. Belangrijk is wel dat ze een clean catch hebben gedaan, is dat zo?
2 jaar geleden
Reactie op Mvonk18
Onze zoon heeft een week na z鈥檔 geboorte een urineweginfectie gehad. Het en ...
Bij ons was het alleen dat ze sterk ruikende luiers had.. we hebben het in totaal 3x laten testen
2x urine opgevangen met een plaszakje ( urine was niet schoon)
1x met een potje eronder, en die was wel schoon..
dus ik denk misschien heeft t met het met plaszak te maken..?
2 jaar geleden
Reactie op T6543
Hier heb ik de urine van mijn dochter laten controleren op advies van cb. I ...
Bij ons bleek dat ze witte bloedcellen had in haar urine en suiker.
Uiteindelijk hebben ze bloed geprikt, om te kijken of ze daadwerkelijk hoog suiker waarde heeft. Maar dat was niet het geval.
En voor de witte bloedcellen hebben ze haar urine op kweek gezet, volgende dag hebben ze mij gebeld dat ze blaasontsteking heeft.
Maar volgende dag hebben we dus nog een test laten doen bij de spoed eisende dienst, en haar urine was helemaal schoon..???
Snap t echt niet mesr
2 jaar geleden
Reactie op bettt
Bij ons was het alleen dat ze sterk ruikende luiers had.. we hebben het in ...
Ja dat kan goed hoor!! De clean catch is echt via een potje en indd niet via een plas zakje (wat mij is verteld). Ik denk dat zo lang de kleine geen verhoging of koorts heeft je moet aannemen dat er niks is.. hoe moeilijk dat ook is馃槄 en eventueel volgende week een extra keer urine laten checken