13 Reacties
9 maanden geleden
Zeker goed om open over te praten, iedereen zijn eigen keuze toch! Ons zoontje is nu 1,5 en heeft geen prikken gehad. Vind zelf de site van vereniging kritisch prikken fijn om te lezen. Daar kun je dan je eigen conclusies uit trekken. Ik was zelf in het begin ook een beetje bang maar het voelt voor ons nog steeds als de beste keuze!
9 maanden geleden
Iedereen zijn eigen keuze natuurlijk, je doet wat je denkt dat het beste is voor je kind. Voor mij betekent dat absoluut wel vaccineren. De ziektes waarvoor je kan laten vaccineren kunnen levensgevaarlijk zijn voor kleintjes en de vaccinaties worden al decennia gebruikt zonder dat er ooit aangetoond is dat het schade levert (behalve dan een dagje hangerig op de dag van de prik). Dat we niet meer vaccineren is denk ik ook omdat we de ernstige ziektes waartegen we kunnen vaccineren nooit meer zien. We realiseren ons collectief niet hoe schadelijk die ziektes zijn en lijkt de noodzaak dus minder aanwezig. Ik was dolblij toen mijn dochtertje eindelijk de eerste mazelen vaccinatie had gehad. In ieder geval daar wat antistoffen tegen!
9 maanden geleden
Mijn zoontje is wel gevaccineerd en in mijn optiek is dat "het beste". Hij mist er ook 1 of 2 omdat ik die persoonlijk onnodig vond. Lees je vooral in waarvoor je vaccineerd en wat het inhoud als je kindje het zou krijgen met of zonder vaccinatie & besluit daarmee of je het doet of niey
9 maanden geleden
Ik ben ook pro vaccineren, mn beide kids zijn gevaccineerd en ook de derde gaat gevaccineerd worden. Naast de bovenstaande argumenten, bedenk je ook dat er kinderen zijn met ziektes die niet gevaccineerd KUNNEN worden en dus zeer vatbaar zijn. Of die ondanks vaccinatie nog grotere kans hebben op overlijden. Het gaat dus ook niet alleen om je eigen kind, maar ook om andere kwetsbaardere kindjes die je beschermd
9 maanden geleden
Ieder zijn eigen keuze maar ik wil niet op mijn geweten hebben dat door mijn toe doen mijn kind bv de mazelen krijg ..!! Persoonlijk snap ik niet al je je kind niet vaccineerd en je kind maar ook een ander mand kind in gevaar brenk zo als baby die nog niet gevaccineerd zijn. De mazelen waren weg in Nederland maar door dat veel ouders hun kinderen niet goed beschermen is het er wel weer. Ik vind ik heel erg en zou dat niet op mijn geweten willen hebben maar dat is mijn keuze dat ik wel vaccineer.
Zo als ik zeg als jij ander wil doen moet ze zelf weten maar ik vind niet kunnen
9 maanden geleden
Reactie op Lilymy
Ieder zijn eigen keuze maar ik wil niet op mijn geweten hebben dat door mij ...
Het is echt niet waar dat de mazelen er is omdat er kinderen niet gevacccineerd zijn. Kinderen die niet gevaccineerd zijn, zijn NIET EXTRA vatbaar voor ziektes in tegenstelling tot kinderen die WEL gevaccineerd zijn hè. Het is niet zo dat kinderen die wel gevaccineerd zijn, ziek worden door de kinderen die NIET gevaccineerd zijn. Zelfs als je kindje gevaccineerd is, heeft het even veel kans om ziek te worden.
9 maanden geleden
https://www.nvkp.nl/ziekten-en-vaccins/overzicht/mazelen/
Interessante om eens te lezen!
9 maanden geleden
Reactie op sjannie22
Het is echt niet waar dat de mazelen er is omdat er kinderen niet gevacccin ...
Hier klopt echt niks van, bij vaccinatie is er juist 99% kans dat je er niet ziek van wordt. Pas als je ziek wordt kun je de mazelen doorgeven. Dus vaccineren zorgt er zeker voor dat je er niet ziek van wordt én dat de groepsimmuniteit omhoog gaat, denk aan corona, als voldoende mensen vaccineren sterft een ziekte vanzelf uit.
9 maanden geleden
Reactie op sjannie22
Het is echt niet waar dat de mazelen er is omdat er kinderen niet gevacccin ...
Ze zijn zeker wel meer vatbaar voor aangezien zal antistof in een lijf hebben dus minder snel ziek worden En ieder geval minder erg ziek worden al Mochten ze toch kans hebben dat ze het krijgen. En aangezien de kans heel klein is met vaccinatie doe ik gewoon vaccineren omdat ik het niet op me geweten wil hebben Klaar Jij mag zelf bepalen wat je wil ja of nee dat mag iedereen maar ik vind voor mezelf en voor mijn kind wil ik wel dat ze beschermd is Ik heb het zelf ook gehad dus waarom zou ik het haar niet geven. Omdat er allemaal in je vader zijn Ja er zijn zoveel enge vader met of zonder vaccinaties ook met andere dingen
9 maanden geleden
Hi,
Topics over vaccinaties, zowel coronavaccinaties als het Rijksvaccinatieprogramma, zijn niet meer toegestaan. Topics over bijvoorbeeld bijwerkingen na een vaccinatie staan we wel toe. Wij merken dat deze topics onrust veroorzaken op het forum. Het is een erg gevoelige discussie, en wij denken dat het beter is als jullie je hierover laten informeren door professionals en mensen die hier echt verstand van hebben.
Ik sluit daarom het topic.
Liefs,
Eliza
9 maanden geleden
Reactie op Lilymy
Ze zijn zeker wel meer vatbaar voor aangezien zal antistof in een lijf hebb ...
Tuurlijk! Iedereen moet het ook zeker zelf weten. Er zijn van allebei dingen te zeggen. Voordelen van wel of niet vaccineren. Wij vonden de nadelen minder als de voordelen dus dat is onze beslissing. Ik vind alleen wel dat er eerlijk naar gekeken moet worden, en men niet zomaar iets moet roepen. Sommige dingen zijn gewoon NIET waar. Lees je in, en oordeel dan pas. Zo ook over de open bloedbaan van een kindje? Ingrediënten die ingespoten worden als aluminium? Nogmaals, ieder eigen keuze. Maar niemand hoeft aangevallen te worden!