20 Reacties
2 jaar geleden
Wat vervelend dat hij eerst wel sliep maar nu niet meer..! Hoe ziet de rest vd dag eruit? En hoe lang is zijn nacht uiteindelijk? Klinkt alsof wat jullie bedtijd noemen voor hem nog "gewoon" een dutje is waarna hij nog wil spelen/eten. Misschien heeft hij dat laatste blok echt nodig voordat hij de nacht in gaat... Geef je een flinke avondvoeding?
2 jaar geleden
Ik had toevallig deze week ergens gelezen dat het een teken kan zijn ondervermoeidheid, dus niet moe genoeg. Zou dat het kunnen zijn?
Moet zeggen dat onze meid tegenwoordig ook vrij snel weer wakker wordt in de avond, maar dan is een speen genoeg en hoeven we haar niet uit bed te halen oid..
2 jaar geleden
Wat vervelend. Ik vind de avond dat ze niet slaapt en verdrietig is vaak pittiger dan veel nachtvoedingen.
Hebben jullie al eens geprobeerd om met 30 minuten naast het bedje te zitten? Wij doen dit overdag vaak. Altijd na 30 minuten wordt ze wakker. Ik ga er regelmatig naast zitten, en hand op haar buikje of gezicht. Tussen de 30 en 40 minuten wordt ze even slaperig wakker of beweegt ze veel met haar lichaam. Door de druk op haar lichaam en/of de geborgenheid valt ze weer in slaap. Wanneer ik te laat ben, omdat ik pas naar boven ga als ik beweging zie op de babyphone, is ze klaar wakker.
2 jaar geleden
We houden nu een wakkertijd van 2 uur aan en soms 2 uur en kwartier. Kijken goed naar zijn signalen.
Staan op om 7 uur (soms is hij wel om 6:30 wakker, maar is hij vrolijk in zijn bedje).
Dutje 09:15 tot 10:00.
Soms maakt hij hier ook 2 cycli.
Dan weer 2 uur wakker, weer dutje van of 45 min of 1,5 uur (langer lukt bijna nooit) en dan laatste dutje is dan ook 45 minuten of 1,5 uur.
Dan gaat hij ergens tussen 19:00 en 19:45 naar bed. Ligt er aan hoe het uitkomt met de slaapjes.
En hij zit ook nog volop in de regressie ben ik bang.
Iedere dag voelt als een rekensom die nooit klopt haha.
2 jaar geleden
Reactie op lrnnvg
Ja hier ook hoor! Vooral het gevoel van niet kunnen ontspannen en hele tijd ...
Ja niet kunnen ontspannen heb ik ook last van!! Ook al slaapt ze in de avond en nacht relatief goed, ik sta toch altijd op scherp omdat ik dat nog gewend ben van de periodes dat ze nog niet doorsliep.
2 jaar geleden
Dit hebben we ook wel gehad. Wat bij ons hielp was bij de eerste keer gaan slapen niet altijd gelijk erheen gaan als het in slaap vallen lastiger ging, maar heel even laten en er dan naartoe gaan en de speen in doen. Dan viel ze sneller in slaap dan dat we er al gelijk waren en speen in deden / haar oppakte. Ik herken ook het slaaphuiltje of een echt hulp nodig huiltje. Daarna om slaapjes er aan te koppelen zoals hieronder, zorgen dat je er op tijd bij bent.
Verder zijn helaas de voedingen in de nacht om de 2,5 / 3 uur herkenbaar 🤷♂️
2 jaar geleden
Ik heb geen tips want hier is het ongeveer hetzelfde en ik word er helemaal wanhopig en knettergek van 😩 Maar dit klinkt eigenlijk niet als een valse start maar dat hij zijn nacht pas later op de avond begint. Dit is dan inderdaad gewoon een dutje voor hem waarschijnlijk. Net als bij ons, ook volgende week 5 maanden. Ik probeer me er een beetje bij neer te leggen dat hij de avonden dus nog grotendeels beneden is bij ons (met nadruk op ‘probeer’ want aargh🤬). Hij slaapt vaak pas tussen 10 en 11 uur. En dan inderdaad heel vaak wakker voor bv en op het moment wil hij überhaupt amper in z’n eigen bed dus ligt ook nog tegen mij aan geplakt de hele nacht. Nouja lang verhaal kort, geen herkenning, geen tips, ik denk uitzitten. Mijn oudste ging pas vanaf 10 maanden op een wat acceptabelere tijd naar bed.
2 jaar geleden
Ik zag deze post van bureau van slaap
https://www.instagram.com/p/C2RS7HVoVrb/?igsh=MTR2bnp6MHQ2ZnphdQ==
En ik denk dat dit ook van toepassing is bij jullie. Zou dat kunnen?
Daarnaast speelt er rond deze leeftijd de 4 maanden 6 maanden 8 maanden én 10 maanden slaapregressie. Oh en als je pech hebt ook rond 1 jaar.
Eerste jaar is afzien 😬
2 jaar geleden
Reactie op Mama Aapie
https://www.instagram.com/p/C2RS7HVo ...
Die laatste zin zegt het allemaal denk ik🤣 ik ben gestopt met zoeken naar de reden 'waarom' 🤣 er is wel altijd een sprongetje of een regressie, ofwel zijn het tandjes, zijn ze gewoon ziek,... meestal weet je het gewoon niet zeker wat de reden is. Baby's hebben gewoon goeie en slechte dagen..we geraken er wel door 😇
2 jaar geleden
Reactie op Mama Aapie
https://www.instagram.com/p/C2RS7HVo ...
Dankjewel voor het delen! Dit zou inderdaad kunnen. We zijn juist door die regressie en dat hij ineens zijn voedingsritme omdraaide hem juist heel erg in een ritme proberen te duwen. Omdat we lazen dat juist dat kon helpen.
Alleen wat ik dus ingewikkeld vind is dat men zegt: na 17:00 niet meer laten slapen bij 5 maanden. En ook: niet langer wakker dan 2 uur en 15 minuten en dan ook nog niet meer dan drie dutjes.
Laat je hem dan als het ware een vierde dutje in begin van de avond doen?
Heel toevallig slaapt hij nu trouwens al bijna drie uur. Wel even hand op zijn buik gelegd en keer speentje gegeven om hem door de cyclus te helpen, dus wellicht heeft hij zelf dit topic ook gelezen 😂
2 jaar geleden
Reactie op Echo2
Die laatste zin zegt het allemaal denk ik🤣 ik ben gestopt met zoeken naar ...
Hahaha dit ja. Ik word ook zo gek van al die ja misschien slaapt hij te lang of misschien slaapt hij te kort. En: wel lichte kamer overdag of nee donkere kamer overdag. Al die tegengestelde adviezen. O en niet te vergeten iedereen die zegt: ja zou hem dan toch kunstvoeding geven. (Niets tegen kunstvoeding hoor helemaal niet maar alsof hij dan op magische wijze wel gaat slapen…)
En eigenlijk moet ik gewoon alleen maar naar mezelf luisteren en het gewoon allemaal loslaten. 🙈
2 jaar geleden
Ik heb je reacties ook wel eens gezien in andere topics. Ik heb sinds iets meer dan een week een Nunki laken. Echt, het geld dubbel en dwars waard! Af en toe een speentje geven en het lakentje doet de rest. Soms een fles snachts, wat helemaal niet erg is. Maar het is ook al een paar keer gebeurd dat hij gewoon de hele nacht heeft geslapen..
Ik raad hem echt echt echt aan! Ik voel me in ieder geval weer mens en kan nu oprecht genieten!
2 jaar geleden
Kijk even naar hoeveel slaap ze nodig hebben per 24 uur (volgens mij is het iets van rond de 15 uur maar zeker weten doe ik het niet).
Onze baby slaapt inmiddels klok rond ongeveer (wel met voedingen tussendoor maar slaapt dan weer snel). En overdag 3 dutjes. Soms is dat 3 x 45 min.. soms ook een dutje van 5 kwartier of zelf richting 2 uur en dan einde middag nog een hazenslaapje. (Bedtijd eigenlijk altijd tussen 18:30-19:30)
Ik maak me er niet meer druk om (maar makkelijk kletsen omdat avond/nacht goed gaat)
Ooit zie ik wel dat ie helemaal kapot is. Maar hij wordt niet huilerig of oncomfortabel of wat dan ook. Dus dan zal het wel goed zijn denk ik dan maar 🙈
Goed verzadigd zijn en 20 min. rechtop, alle boertjes kwijt zijn, is hier ook wel belangrijk voor de nacht en vast ritueel. Bij mij valt ie vaak in slaap terwijl ik hem rechtop tegen me aan hou en nog wat zing en nurie en nog wat lucht eruit werkt 🙈. (en bij mn vriend gaat ie zelf slapen).. verschil daarin is dat ie bij mij borstvoeding krijgt wat maakt dat mijn ritueel met hem anders is dan bij vriend.
Wij hebben overigens ook een fase gehad idd dat als ik dacht/vond dat hij de nacht in ging, dat ie na 45 min wakker was en vond dat het wakkertijd was. Dan zitten ze in de overgang van meerdere dutjes op een dag naar 3 dutjes.
Super lastig want staat of valt ook hoe laat ze de dag starten.
2 jaar geleden
Even een update: het is ons gelukt met kleine geruststelling (hand op buik of speentje) hem in de avond 4 uur te laten slapen.
Daarna kwam hij weer voor een voeding en heeft hij in de nacht blokjes van 3 uur gemaakt met tussendoor een voeding. (Dit in tegenstelling tot eerst blokjes van 2 uur en daarna 1,5 uur)
Kortom: het helpt hem echt om in de avond goed te slapen voor de nacht. Nu hopen dat we het vanavond/vannacht weer lukt.
We hebben overigens een rood licht op de kamer nu. Zodat als hij wakker wordt, hij wel iets kan zien. Het donker vindt hij ook niet fijn, alsof hij dan niet goed weet waar hij is. (Hij viel eerst altijd met nachtlampje in slaap en dan ging het licht uit.)
2 jaar geleden
Reactie op lrnnvg
Dankjewel voor het delen! Dit zou inderdaad kunnen. We zijn juist door die ...
Ik laat ons zoontje, wel iets jonger bijna 5 maand) soms.om 17:50 nog een slaapje doen. Hij slaapt dan eigenlijk altijd 30 min. In die tijd eten we snel even en als hij wakker wordt ga ik met hem naar boven omkleden etc. Dan ligt ie 1900/1915 in bed. Ondanks dat zn slaapje kort ervoor was slaapt ie daarna gewoon goed. Oververmoeidheid is erger denk ik!
Maar zo is ieder kind anders kan me goed voorstellen dat dit over een maand niet meer kan qua ritme.
Zou doen wat werkt en de schemas als leidraad zien als jullie manier niet werkt!