34 Reacties

19 dagen geleden

Ik ben met 8 maanden al overgestapt op 1 dutje. Mn dochtertje ging gewoon niet meer slapen en ging in de avond pas na 12 na bed met twee dutjes. 1 is perfect voor ons 😍

19 dagen geleden

Wanneer jou kindje er klaar voor is..

19 dagen geleden

Wij zijn sinds deze week over op 1 dutje, 2dutjes lukte hier nooit meer, middagdutje sloeg ze telkens over waardoor savonds een oververmoeide baby, hierdoor moeilijk in bed te krijgen, snachts vaak wakker en smorgens al heel vroeg wakker. Het lijkt nu een beetje beter te worden na weken gerommel met dat slapen weer🙈

19 dagen geleden

Hij deed op gegeven moment alleen ochtenddutje en smiddags niet wat einde middag en avond drama opleverde. Nu eet hij rond half 12 boterhammetje gaat erna naar bed en word dan rond 15 wakker werkt hier perfect.

19 dagen geleden

Mijn zoontje doet sinds 2 weken regelmatig 1 dutje, dat hij namiddag gewoon echt niet meer wil slapen 🙈

19 dagen geleden

Wij sinds 12,5 maand over op 1 dutje. Soms als ze heel vroeg wakker is nog 2, maar meestal maar 1. Ze is nu 13,5 maand…

19 dagen geleden

Reactie op julie83

Wij sinds 12,5 maand over op 1 dutje. Soms als ze heel vroeg wakker is nog ...
Hier precies hetzelfde!

19 dagen geleden

Ik zit ook te twijfelen. Nu ruim 13 maand. En hij slaapt 2x drie kwartier 😅 Maar zit ook in een sprong, krijgt kiesjes dus tja. Ik ben er nog niet over uit haha

19 dagen geleden

Reactie op bdbn93

Ik zit ook te twijfelen. Nu ruim 13 maand. En hij slaapt 2x drie kwartier � ...
Moeilijk hè om te weten wat de oorzaak is 😅😅

19 dagen geleden

Wij lopen hier ook tegen hetzelfde aan. Na een kwartier onrustig zijn valt ze in slaap, in de ochtend maken we haar wakker na 10/15 min en in de middag slaapt ze nog twee uur. Afgelopen twee weken is het alleen ‘s avonds drama en is ze in de ochtend tussen half 5 en 5 wakker. Lastig om te bepalen of het door het ‘sprongetje’ komt of doordat ze minder slaap nodig heeft…

19 dagen geleden

Reactie op melissador

Wij lopen hier ook tegen hetzelfde aan. Na een kwartier onrustig zijn valt ...
Waarom de en kwartier wakker maken? Wat zielig... En slaap cyclus duurt 45 minuten. Hebben ze eindelijk de slaap te pakken, haal je de weer uit de slaap. Volgens mij wek je zo alleen maar vermoeidheid op.

19 dagen geleden

We zitten hier nog op 2 doorgaans! Ochtenddutje verschuift wel naar wat later. Ze is in de ochtend minder snel moe. Maar ik bied zo lang t nog gaat, wel 2 dutjes aan. Soms wekt ze niet de indruk dat ze moe is, leg ik dr toch maar even in bed, en is ze binnen 5min weg. Soms lukt t ochtenddutje niet, naja dan is t 1 dutje. We maken dr ook eigenlijk nooit wakker, als ze wat langer slaapt, zal ze t wel nodig hebben. We volgen haar zoveel mogelijk!

18 dagen geleden

Reactie op melissador

Wij lopen hier ook tegen hetzelfde aan. Na een kwartier onrustig zijn valt ...
Wist je dat het heel normaal is om er zelfs wel 20 min over te doen om in slaap te vallen voor kinderen. Wij vallen ook niet met 5 min in slaap doorgaans. Daarnaast snap ik niet dat je wakker maakt na 10-15 min al. Zelfs voor volwassenen is dit niet eens een powernap. Zou haar echt lekker laten slapen, want dat vroege wakker worden heeft waars te maken met oververmoeidheid.

18 dagen geleden

Onze zoon 15 maand slaapt smorgens nog 2 uur en smiddags ook. Slaapt snachts de klok rond. Hij is echt nog niet toe aan minder. Wel eens geprobeerd maar dan zijn de nachten minder goed. Hij zal het wel nodig zijn en wij volgen hem daarin.

18 dagen geleden

Hier nog volop 2 dutjes. De tweede is wel vaak wat korter (bijv een uurtje) dan de eerste (1,5 uur).

18 dagen geleden

Wij merken verschil in dagen op dagen naar opvang (2slaapjes) en thuis/oma (1 slaapje) lijkt beter te gaan.

17 dagen geleden

Ook wel nieuwsgierig wanneer ze er hier aan toe is, maar het voor de dagindeling net wat handiger haha. Voorlopig slaapt ze in de ochtend nog 2,5u en in de middag 1u..Morgen is ze 14 maanden. Zelden slaapt ze dat laatste uurtje niet, maar als ze die overslaat gaat ze om 18u al naar bed in plaats van 19u omdat ze dan toch wel moe is. Ze geeft hier eigenlijk zelf heel goed aan of ze wil slapen of niet. Dan pakt ze haar knuffeltje en als ik dan het gebaar maak voor slapen en vraag of ze wil slapen zegt en knikt ze ja 🤭 Het is altijd even een puzzel op het moment dat ze een beetje veranderen en schuiven met ritme/slaapjes, maar denk dat ze het vanzelf wel duidelijk aangeven en is voor elk kindje weer anders uiteraard.

16 dagen geleden

Die van ons weigerde van de week ineens haar ochtend dutje. Sindsdien maar 1 slaapje.

15 dagen geleden

Hier skipt ze op de opvang haar ochtendslaapje en slaapt ze ‘s middags met de rest van de kindjes mee. De ochtend slaap bieden ze wel nog steeds aan maar het is 10 min overstuur of alleen maar kletsen en eruit willen dus dan halen ze haar er gewoon uit. Thuis wilt ze juist ‘s middags niet meer slapen, we leggen haar wel nog neer maar ze speelt dan 45 min en dan wilt ze er weer uit. Ben vandaag voor het eerst aan het experimenten door haar ochtend dutje max 45 min te laten duren, dit is vaak wel zeker 1,5 uur! Hopelijk wilt ze dan ‘s middags ook nog een slaapje doen. Merk dat ze ‘s morgens wel nog echt moe is en veel gaapt dan dus durf nog niet over naar 1 dutje 🙈

15 dagen geleden

Ze ging met 13.5 maanden over naar 1 slaapje. Soms wanneer ze s ochtends rond 6 al wakker is nog 2 slaapjes. Ze slaapt dan rond de 2 uur.