34 Reacties

15 dagen geleden

Rond de 11 maanden deed hij thuis steeds vaker maar 1 dutje. Hij is nu 13,5 maanden en ik heb al die tijd steeds geprobeerd hem een tweede dutje te laten doen, maar ik denk dat ik het maar op ga geven 😂 op de opvang doet hij wel altijd netjes 2 dutjes, maar door veel spelen met andere kindjes en alle indrukken zal dat ook wel heel anders zijn dan thuis. Soms zijn het thuis trouwens wel 2 dutjes thuis als hij heel vroeg wakker is, zoals om kwart voor 6. Dan wil hij tussen 7 en 8 nog wel een dutje doen en dan in de middag weer een keer. Anders is het 1 dutje na lunchtijd rond een uur of 12/half 1

13 dagen geleden

Reactie op SuperStormy

Hier skipt ze op de opvang haar ochtendslaapje en slaapt ze ‘s middags met ...
En hoe is dit gegaan?

13 dagen geleden

Reactie op Mamababykecil

En hoe is dit gegaan?
Eigenlijk heel goed! S morgens van 10.30-11.15 geslapen & wakker gemaakt. Ze sliep nog wel diep maar ze werd wel vrolijk wakker gelukkig. ‘s middags nog een keertje geslapen van 14.00-15.15, toen sliep ze zonder te gaan spelen heel snel. Wij blijven dit eventjes proberen de komende tijd, beetje als overbrugging naar 1 slaapje 😊

13 dagen geleden

Reactie op SuperStormy

Eigenlijk heel goed! S morgens van 10.30-11.15 geslapen & wakker gemaak ...
Ziet er inderdaad als een mooie verdeling van slaapjes uit. Hoelaat is ze dan ‘s ochtends wakker en hoelaat gaat ze naar bed? Onze dochter sliep een paar dagen ‘s middags niet meer, maar in de ochtend wel 1,5 tot 2 uur. Ik was van plan het ochtenddutje te gaan inkorten, maar toen wilde ze in de ochtend ineens niet slapen. Nu slaapt ze al twee dagen pas rond 12.00 uur haar eerste dutje. Vandaag 07.15 wakker, 10.00 uur aangeboden maar niet geslapen, 12.30-14.30 geslapen, 18.30 naar bed.

12 dagen geleden

Reactie op Mamababykecil

Ziet er inderdaad als een mooie verdeling van slaapjes uit. Hoelaat is ze d ...
Ze wordt meestal 7.30-8.00 wakker. Dan die 2 slaapjes om 10.30 en 14.30 en ‘s avonds 19.00-19.30 naar bed. De ene keer is ze heel moe en gaat ze 19.00 en de andere keer is ze nog lekker aan het spelen en gaat ze 19.30. We zijn daar wel een beetje flexibel in 😊

12 dagen geleden

Hier vandaag voor het eerst 1 dutje aan het proberen. Het ochtenddutje is hij nu al een paar weken aan het weigeren en als hij dan eindelijk sliep wou hij 's middags amper/niet slapen. Hij is bijna 14 maanden, voor mijn gevoel wat aan de vroege kant maar we volgen hem gewoon, en gaan dus even aanzien hoe het nu gaat met 1 dutje 😊

11 dagen geleden

Reactie op Esther_1994

Hier vandaag voor het eerst 1 dutje aan het proberen. Het ochtenddutje is h ...
Update: ik denk dat het inderdaad nog te vroeg is. Hij heeft maar 1,5 uur geslapen dus het was nog een hele ruk tot aan bedtijd. Kwam 's avonds erg moeilijk in slaap en 's nachts ook onrustig en 's ochtends vroeg wakker. Vandaag wel weer een ochtenddutje gedaan dus ik volg toch mijn gevoel maar weer: het is nog te vroeg dus houden we 2 dutjes nog zo lang mogelijk in stand!

11 dagen geleden

Reactie op Esther_1994

Update: ik denk dat het inderdaad nog te vroeg is. Hij heeft maar 1,5 uur g ...
Zo gaat het hier nu precies ook. De ene dag wel, de andere dag niet. Het is rommelig, omdat de middagslaap soms heel vroeg valt als ze in de ochtend niet slaapt. Misschien dan toch nog een powernapje aan het einde van de middag

11 dagen geleden

Reactie op Esther_1994

Update: ik denk dat het inderdaad nog te vroeg is. Hij heeft maar 1,5 uur g ...
Hier is het een periode geweest met af en toe 2 dutjes.. En steeds vaker 1. Ik keek gewoon naar hoe ze in gedrag was. De ene dag was 1 genoeg, de andere dag 2. 6 uur wakker, dan doen we 2 slapen. Half 8 wakker dan is 1 slaapje prima. En soms denk ik oh, jij red vandaag 1 slaapje, maar dan om 11 uur stort ze in, dan gaat ze dan lekker naar bed en om een uurtje of half 4 probeer het nog een xtje.

11 dagen geleden

Reactie op Mamababykecil

Zo gaat het hier nu precies ook. De ene dag wel, de andere dag niet. Het is ...
Ja precies, het is niet erg als het middagdutje dan alleen nog maar een powernapje is. Dan kunnen ze in ieder geval zonder oververmoeid te raken bedtijd halen :)

11 dagen geleden

Ik bekijk het gewoon per dag, ze slaapt als ze moe is. Als ze de nacht slecht geslapen heeft of heel vroeg wakker is doe ik haar in de ochtend naar bed en dan zo nodig ‘s middags nog een keer. Als ze goed geslapen heeft is ze vaak pas rond de lunch moe en slaapt ze maar 1 keer. Dit doen we al sinds ze 10/11 maanden was en dat werkt prima.

11 dagen geleden

Reactie op Dina93

Ik bekijk het gewoon per dag, ze slaapt als ze moe is. Als ze de nacht slec ...
Hier idd precies hetzelfde

11 dagen geleden

Ons zoontje doet soms Nog zelfs 3 slaapjes 😅 hij heeft het echt nog nodig soms! Slaapt de nachten goed door en prima tijden (19;00 - 6/7) hij is 14 maanden. We kijken gewoon naar wat hij nodig heeft.

5 dagen geleden

Hier ook nog 2 dutjes en hopen deze zolang mogelijk in stand te houden! Morgen is ze 14 maanden. Zolang de nachten goed gaan, kom ik nergens aan.. slaapt eigenlijk altijd wel van 19u tot 7u/ 07.30u en dan soms zelfs wakker maken.