27 Reacties
2 jaar geleden
Ik volg.. mijn dochterje huilt ook sinds een paar dagen ontzettend veel.,
2 jaar geleden
Kan een sprong zijn, maar het huilen bouwt zich ook op naar een piek toe die zo rond de 6 weken ligt. Daarna zou het weer langzaam moeten afnemen. Overigens wordt er maar heel zelden een lichamelijke oorzaak voor het huilen gevonden. Waarschijnlijk gewoon de ontwikkeling waar kleintje in zit. Pittig, maar blijf lekker troosten en nabijheid geven. Het wordt vanzelf beter 😊
2 jaar geleden
Hier ook! Ons meisje is 5 weken en 2 dagen en huilt de sinds gisteren ook een stuk meer. Het is te troosten maar we moeten haar constant vasthouden. Ze is alleen stil als ze (na lang aanmodderen) slaapt, de fles heeft of als we haar in badje doen. Ik denk dat het een sprongetje is. Hopen dat het snel voorbij is ik vind het zo sneu..
2 jaar geleden
Vanaf 4 weken tot 12 weken ervaren ze krampjes met vaak de piek tussen 6 en 8 weken. Het is dus wel normaal dat je kindje nu meer begint te huilen. Ook het wegleggen zal komende weken lastig worden. Je kind krijgt steeds meer van de omgeving mee dus ook veel meer prikkels die verwerkt moeten worden. Vanaf 3 maanden wordt het allemaal weer beter. 😅
Zolang je baby geen koorts heeft, goed poept, plast en drinkt is er geen reden tot paniek.
2 jaar geleden
Reactie op ESom34
Als ik hem weg leg idd huilt hij veel. Vind het zo rot !
Ahh ja, dat hoort er nu idd een beetje bij. Lekker bij je houden, dit gaat ook weer over. Een draagdoek biedt uitkomst in dit soort tijden. Verschilt ook per baby. Mijn zoontje liet zich ook niet wegleggen en woonde zo'n beetje in de draagdoek😅, maar zijn zusje is gelukkig een stuk "makkelijker".
2 jaar geleden
Sprongetje! Onze dochter had hier ook ineens last van van de een op andere dag.. dacht ik er net een beetje op schema te hebben zit ik de volgende dag met me handen in het haar, het maakte me ook heel onzeker, nu een weekje verder en mevrouw doet het weer super goed. Het gaat vanzelf over ga er in mee meer kun je niet doen.. pak ze lekker bij je dat hebben ze nu graag
2 jaar geleden
Reactie op Romyvangaal28
Sprongetje! Onze dochter had hier ook ineens last van van de een op andere ...
Klopt het ook met hoe oud hij is dat hij een sprongetje heeft ? Echt heel heftig dit he? En duurde het echt een week dat ze zo van slag was ?
Fijn dat jouw dochter het nu weer goed doet: slaapt ze ook weer meer ?
2 jaar geleden
Wij hadden dit ook rond 5 weken! Echt heel veel en heel hard huilen.. met 6 weken was het plots over..