21 Reacties

2 jaar geleden

Goedemiddag, dat gevoel begrijp ik helemaal! Ons mannetje is nu van zondag 4 maanden. En ik geniet enorm van ons vrolijke, brabbelende bolletje. Maar doet ook pijn om te zien dat het zo snel gaat! Wij weten niet of we een 2de willen. Dus misschien was dit ook wel mijn eerste en laatste keer. Heel beangstigend gevoel vind ik. Over 2 weken start ik weer met werken en kijk er enerzijds ook naar uit om even tijd voor mezelf te hebben, maar aan de andere kant krijg ik het al benauwd om niet meer fulltime voor mijn mannetje te zorgen. Heel dubbel allemaal. Maar ik geniet van iedere seconde met hem! Liefs x

2 jaar geleden

Ik herken het helemaal. Dit is onze eerste baby en ik wil er sowieso nog een! Mijn vriend vindt 1 voldoende. Maar er komt er dus nog wel 1 hoor. 😂 Maar dan zal het hier dus ook zeker klaar zijn … en ik vind dat deze tijd zo voorbij is gevlogen 😫 ons zoontje wordt zondag 4 maanden… vanaf 4 januari moet ik weer werken en ben dus echt zo droevig elke dag omdat ik echt nog bij hem wil zijn … ik zou echt voor hem willen blijven zorgen fulltime 😕

2 jaar geleden

Ik snap het helemaal! Gister nog een potje zitten janken toen ik de te kleine kleren weg ging halen uit haar kast.

2 jaar geleden

Zo herkenbaar. We hebben een zoontje van 2,5 en nog 1 van ruim 4 maanden nu. Ik wil niet nog een kindje. Maar t voelt toch soort van als rouwen. Nooit meer die eerste keren. Ondanks dat ik er helemaal achtersta vind ik het wel lastig. Dus heel naar, maar ook wel weer herkenbaar.

2 jaar geleden

Ik herken het. Ons zoontje is 4,5 maand. Hij is ons eerste kindje. Wij zouden graag in de toekomst nog een tweede kindje willen. Ik ben nu vooral emotioneel omdat het zo snel gaat en ik over twee weken weer moet werken. Ik ben dan 5 maanden bijna 24/7 met ons zoontje geweest. De fase wordt ‘ afgesloten ‘ omdat het verlof er op zit.

2 jaar geleden

Ooooo zo herkenbaar. Ik had dit gevoel echt al in de week na de bevalling. We hebben nog een zoontje van bijna 2.5 en onze dochter is nu ruim vier maanden. Waar we dachten altijd compleet te zijn met twee gezonde kindjes, waar we meer dan dankbaar voor zijn, hebben we dat gevoel nu beiden niet. Mijn vriend staat er gelukkig hetzelfde in, eind volgend jaar zouden we dan ook toch voor een derde kindje willen gaan. Dit zal wel echt de laatste zijn, dus ik hoop dat ik het “rouwgevoel” dan niet meer zo zal krijgen…

2 jaar geleden

Jep precies dezelfde situatie hier, baby van 4mnd en dochter van bijna 3. Eerste newborn en 0-3mnd kleertjes en spulletjes zijn al te klein en ze past niet meer in het babynestje en de kinderwagenbak. Zo steeds meer. Erg dubbel gevoel. Ik wil geen 3e baby, maar ik wil het gevoel van hoe klein ze zijn ook niet vergeten 🥲❤️ Op Instagram account Jessica Urlichs zegt daar prachtige dingen over. Bij elk gedicht van haar komen de tranen opzetten hier

2 jaar geleden

Ohhh.. ONGEVEEEER de zelfde situatie. Afgelopen augustus voor het eerst mama geworden, van onze dochter. En het gaat inderdaad zo belachelijk snel!! En aangezien wij niet perse een tweede willen, of in ieder geval daar nog totaal niet over uit zijn, kan dit zo m'n laatste zwangerschap zijn geweest. Dus i feeeel you totally!! Je knippert met je ogen en ze zijn groot(er). Probeer er echt zoveel mogelijk van te genieten!

2 jaar geleden

Ik had dit topic zelf kunnen openen. Zoontje net 3 andere zoontje bijna 5 maand 🥹 en over 2,5 week weer aan het werk. Het erge is nog dat ik dus door de zwangerschapsaankondigingen in deze geboorte groep een beetje jaloezie voel (absoluut niet de afgunst versie maar de ik wil ook versie 🙈😅 ). En praktisch gezien is voor ons 2 echt genoeg maar ooooh wat zou ik het graag nog een keer allemaal meemaken. Maar ergens denk ik ook dat dat gevoel zal blijven. Ik geniet onwijs van deze fase en die is helaas zo snel weer voorbij 🙈

2 jaar geleden

Jaaa! Wij hebben een zoontje van twee en dochtertje van 4 augustus. Ik merk het ook heel erg met de kleertjes. Ik deed haar laatst nog maat 56 aan mr mn moeder zei dat dat echt niet meer kan😂 zoveel andere kleertjes, maar heb er toch moeite mee. Bij mijn zoontje kon ik niet wachten wat betreft de ontwikkelingen. En nu denk ik: oh nu al! Doe maar rustig aan kleintje 🥰

2 jaar geleden

Voor mij niet 🙈 dit is mijn eerste kindje nu (19w) en ik heb een omgekeerd gevoel: Ik had altijd gedacht 2 kinderen te willen maar omdat het soms zo pittig en zwaar is denk ik dat het misshien maar bij 1tje zal blijven 😂 moet ik hier weer opnieuw doorheen anders? 😂 Of misschien gaat dit gevoel wel voorbij en ben ik later toch klaar voor een 2e, geen idee 😂

2 jaar geleden

Ik herken het van mijn zus en die is nu toch weer zwanger van de 3😂👏🏼 maar ik heb er zelf geen last van mij dochter is 4 mnd, wel kijk ik naar dr kleine kleertjes maat 50 wat ze nu niet meer past en al in 68 zit 🥲 zelf willen wij en voornamelijk ik geen 2e.. vind het echt mooi zo..

2 jaar geleden

Oooooh jaaa 100% herkenning. Daarbij ben ik drager van het BRCA2-gen en laat ik mijn eileiders alvast preventief verwijderen. Kinderwens is voltooid, maar voelt zo definitief..

2 jaar geleden

Reactie op Echo2

Voor mij niet 🙈 dit is mijn eerste kindje nu (19w) en ik heb een omgekeerd ...
Dit gevoel gaat voorbij 😂, bij mij althans hahaha !

2 jaar geleden

Reactie op Babyb1234

Oooooh jaaa 100% herkenning. Daarbij ben ik drager van het BRCA2-gen en laa ...
Kan me dat in jouw geval helemaal voorstellen 😘

2 jaar geleden

Reactie op Jeanine-25

Jaaa! Wij hebben een zoontje van twee en dochtertje van 4 augustus. Ik me ...
Hahahahahaha gewoon in maat 56 blijven proppen 😂

2 jaar geleden

Reactie op november11

Ik had dit topic zelf kunnen openen. Zoontje net 3 andere zoontje bijna 5 m ...
Herkenbaar hoor! Ik vind het best een beetje lastig vrouwen die bijna gaan bevallen.. die mogen heel die fase meemaken, en ik zou dat het liefst tien keer opnieuw beleven 🥰. Je wordt toch ook een beetje geleefd die eerste weken en ondanks dat we enorm hebben genoten, vergeet je ook snel dingen.

2 jaar geleden

Ohhh.. ONGEVEEEER de zelfde situatie. Afgelopen augustus voor het eerst mam ...
Jaaa dubbele van het ouderschap hè! En weet je, ik hou mezelf ook voor dat een keertje niet genieten ook oké is. Vannacht kwam m’n zoontje echt vier of vijf keer voor een voeding. Heb daar niet per se gigantisch van genoten 😂, hoewel ik er nu wel om kan lachen en denk: ons kleine ventje toch 🙊

2 jaar geleden

Reactie op Evaa

Ooooo zo herkenbaar. Ik had dit gevoel echt al in de week na de bevalling. ...
T is ook gewoon een stukje rouwen: afscheid nemen van iets wat niet meer terug komt (je verlof / Newborn fase o.a.).

2 jaar geleden

Heel herkenbaar! Fijn om te lezen dat andere dit gevoel ook hebben ..