35 Reacties

3 jaar geleden

Wauw, heel eerlijk gezegd... ik vind dit onwijs egoïstisch zowel van je zusje als je moeder. Met alle respect maar JIJ bent zwanger en als zus/moeder zijnde cijfer je je eigen behoeftes dan maar heel even weg. Als mijn zusje dit zou doen zou ik dat echt heel erg vinden.

3 jaar geleden

Sorry maar vind het erg raar van je moeder en zus…het is toch om jou in het zonnetje te zetten? snap dat je diep teleurgesteld/verdrietig bent! En je zus hoeft het niet te organiseren toch? Dus stress heeft ze er nu niet van 😏

3 jaar geleden

Ah jeetje zeg.. wat stom dat je zus en moeder zo doen! Het is toch super mooi om JOU blij te maken en dat jij een mooie beleving en leuke dag zult hebben! En het draait dan toch niet om je zusje en je moeder? Snap niet zo goed hoe ze dat niet begrijpen. Dus nee ik vind niet dat je overdrijft en ik snap je gevoel ontzettend goed! Vind het echt rot voor je. Ik zou helaas alleen niet weten hoe je hier het beste mee om kunt gaan. Ik denk gewoon genieten met de mensen die dit WEL met alle liefde voor en met jou willen doen ♥️.

3 jaar geleden

Het hele idee van een babyshower is juist dat het vooral voor de moeder leuk is. Zeg nou eerlijk: kindverjaardagen, bruiloften, vrijgezellenfeesten: je hebt er lang niet altijd zin in maar je doet het voor de gene van wie je houd.

3 jaar geleden

Ik heb ook helemaal niks met babyshowers of bijvoorbeeld vrijgezellenfeesten, maar... Als ik weet dat de betreffende vriendin er wel blij van wordt, laat ik zeker m'n gezicht zien. Het is toch juist te ere van jou en de baby, om jou blij te maken? Ik snap echt heel goed dat je teleurgesteld bent eerlijk gezegd, ik denk niet dat je overdrijft.

3 jaar geleden

Reactie op Aardbei2

Het hele idee van een babyshower is juist dat het vooral voor de moeder leu ...
Nou echt hé.

3 jaar geleden

Oh wauw wat enorm lullig! Ik vind dat je hier zeker om mag balen en teleurgesteld in zijn. Ik zelf maak nu ook zoiets mee. Bij mijn baby shower gaat mijn moeder niet aanwezig zijn. Dit komt omdat ze dan op vakantie is. Mijn moeder is momenteel afgelopen maand en komende maanden eigenlijk alleen maar weekendjes weg en op vakantie. Alle dagen die ik had op gegeven...stuk of 15/20 kon mijn moeder er maar 1 van. En die dag konden 3 andere niet waarvan mijn schoonmoeder en een van mijn beste vriendinnen. Mijn moeder appte mij dat ze wel andere dagen zou kunnen. En stuurde die naar mij. Maar dat zijn dagen dat ik niet kan. Het waren er ook maar 4. En dan zou het anders pas 30 juli worden wat ze bijv kon...ben 24 augustus uitgerekend. Dat vond ik te laat...wie weet is de kleine er dan al. Wat ik lastig vind is dat ze toen ze dit met mijn vader plande ze al wisten dat ik zwanger was. Ik ook graag babyshower wil...we hebben 4,5 jaar over gedaan om zwanger te worden. Nu is het mijn beurt zegmaar. Toen mijn zus zwanger was... inmiddels twee kids. Heeft ze het allemaal georganiseerd etc. Nu heeft ze echt gewacht tot iemand anders moeite deed. Althans dat interpreteer ik zo. Ik ben enorm blij dat twee vriendinnen dit voor mij organiseren. Eentje ervan riep alle jaren. meid als het zo ver is, jij krijgt een baby shower die je nooit meer vergeet. Na al die ellende! Waardeer het zo dat ze zo mee leeft. Maar baal wel van mijn moeder. Merk nu ook dat met kamertje enzo. Ze willen wel helpen. En bieden het aan. Maar ze zijn eigenlijk steeds weg dus kunnen weinig helpen. En ik gun hun echt hun vakantie en vrijheid Maar baal er wel van. Sorry dat ik even mee spui hier.

3 jaar geleden

Oh meiden, ik was zo aan het twijfelen… jullie reacties zijn echt heel lief en raken me best wel. 🥰 Bedankt! Ik voel me een stukje beter nu ik lees dat jullie niet vinden dat ik mijn verdriet of teleurstelling overdrijf. Wat zouden jullie doen. Het zo laten en genieten van m’n lieve vriendinnen. Of toch mijn zus en moeder vertellen dat ik er zo verdrietig van ben?

3 jaar geleden

Reactie op Mona1821

Oh meiden, ik was zo aan het twijfelen… jullie reacties zijn echt heel lie ...
Ik zou denk ik toch zeggen dat je het leuk zou vinden als ze erbij zijn. Dat het voor jou een speciale wonderbaarlijke beleving is. Het is niet dat ze niet kunnen. Dus hopelijk gunnen ze jou een mooie dag. Zoals ik al zei, ik snap je verdriet volkomen. Het is best wel een klap in je gezicht zoiets. Dus schaam je hier niet om.

3 jaar geleden

Reactie op Aardbei2

Het hele idee van een babyshower is juist dat het vooral voor de moeder leu ...
Precies!

3 jaar geleden

Vind rot voor je dat je zo’n reality check hebt gehad hierdoor en je rot voelt. Gun ik je niet. Als je zelf geneigd bent wat voor een ander te doen voelt dit niet fijn snap ik wel. Wel wil ik je mijn verhaal van de andere kant met je delen, wellicht dat het je aan het denken zet of helpt. Ik ben nu zwanger en heb mijzelf in bescherming genomen en zelf aangegeven (door allerlei omstandigheden) aan mijn beste vriendin dat ik geen babyshower wil. Ik wil geen poppenkast met familie en of “vrienden/kennissen” die er geen zin in hebben. (Er speelt een hoop en ben afgelopen tijd ook veel teleurgesteld daar vermoei ik je niet mee) Ik heb 1 vriendin die vooraf eerlijk zei dat ze er niet aan doet omdat ze het zo’n poppenkast vind. Gaat liever samen wandelen en of lunchen. Ik ben haar dankbaar. Zij is tenminste eerlijk. Dus hoe vervelend ik het voor je vind probeer het ook zo te bekijken je vriendinnen die organiseren het en hebben er zin in en als je moeder en zus niet willen komen nou dan niet. Je wilt toch geen middag met dames die er geen zin in hebben? Dan ga jij het hen wellicht naar de zin maken terwijl het om jou gaat. Ik zou willen dat mijn familie zo eerlijk is. Hoe pijnlijk soms ook, niet oprecht is nog pijnlijker.. De mensen die oprecht met je zijn die zoeken je wel op om wat leuks te doen (zoals je vriendinnen). Sterkte meid

3 jaar geleden

Reactie op Mona1821

En ondanks mijn andere visie erop vind ik niet dat je overdrijft, je mag voelen wat je voelt en dit ook delen.

3 jaar geleden

Ooh wat ontzettend rot dat je dit van je zus en moeder te horen hebt moeten krijgen! Vind het eerlijk gezegd echt egoïstisch van ze dat ze dit zo tegen je zeggen. Ze ontnemen hierbij wel jou baby shower waarbij je hun juist wel erbij wilt hebben. Ik vind zelf persoonlijk dat ze zich maar hier overheen moeten zetten en gewoon moeten komen. Je mag echt wel je gevoel tegen hun uitspreken. Vertellen dat het enorm veel met jou doet en jij hierdoor al dagen niet meer lekker in je vel zit.

3 jaar geleden

Reactie op Mona1821

Ik denk beide. Dus lekker genieten met hen die wel graag komen. Maar ook wel terugkoppelen en je zus en moeder dat hun gedrag er voor heeft gezorgd dat... dit soort dingen, op een goed moment wel, uitspreken en bespreken voorkomt dat het gaat broeien denk ik.

3 jaar geleden

Zit er iets anders achter bij je moeder en zus? Soms zitten dingen dieper dan ze in eerste instantie lijken (zelf een kinderwens, jaloezie omdat vriendinnen dit voor je doen, zelf nooit een babyshower gehad ect.) Misschien goed ze te vragen of er een diepere reden is en zo niet, of ze dan in ieder geval voor jou willen komen en er een leuke dag van maken omdat je er veel zin in hebt en zij belangrijk zijn om de dag tot een succes te maken. Daarnaast is een babyshower totaal niet stressvol als je het niet organiseert. Je kan er ook met je vriendinnen over praten en vragen of ze je moeder en zus in ieder geval zoveel mogelijk willen ontzien. Hopelijk begrijpen ze je en krijg je een onvergetelijke babyshower!

3 jaar geleden

Jeetje wat een rare egoistische reacties, waarom kunnen ze niet gewoon blij voor jou zijn? Ik zou er nog eens over proberen te praten en vertellen dat het jou kwetst. Is er soms iets anders aan de hand? Heel vreemd...

3 jaar geleden

Wat vervelend... Ik snap het zelf ook niet helemaal want het organiseren is héél anders dan gewoon opkomen dagen. Je hoeft er niet veel mee te hebben zelf, maar je doet het ook voor de ander. En zelfs als je niet alles mee wilt doen bvb, ben je er toch puur voor de gezelligheid met het afspreken, dat is al 10x leuker dan helemaal niet komen... Zou persoonlijk dit gesprek wel gewoon met je zusje aangaan, dat je haar niet wilt verplichten, maar wel merkt dat je er moeite mee hebt dat ze niet wilt komen, dat je dat jammer vind. En ook aanstippen dat ze niet hoeft te organiseren dus dat het waarschijnlijk erg anders voelt. En dat ze niet mee hoeft te doen met eventuele activititeiten, maar je het wel waardeert als ze er gewoon gezellig bij is om te kletsen, te drinken en te eten.

3 jaar geleden

Jeetje wat vervelend! Ik snap dat je je zo voelt! En je mag er verdrietig van zijn. Ze geven je naar mijn idee nu een beetje het gevoel dat je het niet waard bent. En dat is onzin! En dit mag je ook aan ze laten weten vind ik. Jij hoort lekker in je babybubbel. Ik was voor dat ik zwanger was (duurde heeeeeeel lang) ook geen fan van babyshowers. Maar je gaat, voor de zwangere, en je doet gewoon leuk en gezellig mee! Zeker voor je zus/dochter vind ik. Laat je enthousiasme niet ontnemen. Spreek het uit, laat het los, en maak het verder hun probleem (makkelijk gezegd dan gedaan, maar probeer het) Je hebt fantastische vriendinnen die enthousiast zijn.

3 jaar geleden

Wat vervelend dat je je zo voelt. Ik begrijp dat je hoopt dat je familie zich over eventuele tegenzin heen zou zetten en die niet eens zou benoemen en gewoon zou komen. Zelf ben ik erg anti-babyshower. Ik ben nogal bijgelovig en ben bang dat het ongeluk brengt. Dat weet ook iedereen die mij kent. Ik wilde daarom zelf geen babyshower en ga om die reden ook niet naar babyshowers van vriendinnen toe. Dat mag je stom vinden, maar het gaat zó tegen mijn gevoel in dat ik het niet doe. De laatste keer dat ik wel zoiets deed, voor de geboorte al samen een cadeau kopen, liep het uit in een stilgeboorte. Dus ik doe dat nooit meer. (Ja bijgeloof is onzin, maar ik heb het nu eenmaal.)

3 jaar geleden

Reactie op Marianne123

Wat vervelend dat je je zo voelt. Ik begrijp dat je hoopt dat je familie zi ...
Ik dacht dat ik de enige was! Bij mijn vorige zwangerschap voelde ik me zo ondankbaar dat ik, toen ik via mijn moeder hoorde dat mijn vriendinnen er een voor mij aan het organiseren waren, mijn beste vriendin heb opgebeld en haar heb gevraagd dit niet te doen. Ik wilde gewoon het noodlot niet over mezelf afroepen.