43 Reacties
2 jaar geleden
Ik ga elk jaar naar gran canaria maar dan wel meestal in hoogseizoen. Altijd in maspalomas/melanoras in het baobab hotel, ook leuk voor kids, kan alleen wel prijzig zijn ik weet niet in tot hoeverre in december. Normaal gingen we altijd naar playa del ingles maar het is zo uitgestorven over de jaren dat we daar niet meer heen gaan, strand is wel groot en mooi. December is niet een super hete maand ongeveer 20 graden dacht ik, maar meestal wel altijd zon 😄 en de zee is te doen dan. Ik heb geen tips als het gaat om kinderwagen, moet ik zelf ook nog meemaken, wel een stevige ivm de wegen daar 😛
2 jaar geleden
Wij zijn met ons oudste zoontje naar Tenerife geweest (wel in juli) wij hadden de easywalker miley2 mee. Deze kan namelijk volledig plat en dat vonden wij wel fijn aangezien hij nog zo jong was. Verder geen autostoel mee. In de bus gewoon op schoot genomen. Wij hadden een tentje mee van Deryan, waarin hij heerlijk sliep langs het zwembad en dan geen last had van de zon. Geen idee hoe het in december is.
2 jaar geleden
In december is het nog heerlijk! Zeker in het zuiden. Wij zijn ook paar keer baobab geweest en was ideaal met de kleintjes. Gevoelsmatig is het altijd warmer dan dat de weersverwachting aangeeft. Voor de rest, Deryan tentje is inderdaad een absolute aanrader. Hoef je ook niet perse naar de kamer voor het slaapje en heb je ook even je handen vrij. Wij nemen een buggy mee waar de kleine in kan liggen en uiteraard draagzak.
2 jaar geleden
Reactie op rrosie
Oh zo’n tentje is ook een goeie! Hadden jullie de easywalker mee als handba ...
Mee tot het vliegtuig. Dan gaat hij het ruim in en op Tenerife kregen we hem toen bij de bagageband weer terug maar soms krijg je hem ook direct bij het vliegtuig weer terug.
2 jaar geleden
Ik ga elk jaar naar gran canaria maar dan wel meestal in hoogseizoen. Altij ...
Wij hebben toevallig het boabab hotel voor juli 2024 geboekt voor het eerst! Super veel zin in😁 We hebben een kamer met uitzicht. Nog tips wat voor voorkeuren te vragen met een dan 11 maanden oude baby? En is daar een terras of balkon fijner bij je kamer?
2 jaar geleden
Wij hebben toevallig het boabab hotel voor juli 2024 geboekt voor het eerst ...
Oo leuk! Dan is je baby ook al weer iets ouder natuurlijk 😃 tijd vliegt als je er zo over praat ..😆 ben er nog nooit met baby geweest dus verder geen tips of iets kwa kamer. Wij hadden een groot balkon, verder zag ik veel faciliteiten voor babys dus dat moet wel goed komen, in ieder geval iets om naar uit te kijken
2 jaar geleden
Oja en smeer je goed in vooral je baby, vergis je niet de zon staat pal in lijn van de evenaar. Ik had gebakken tenen 🤪
2 jaar geleden
Oja en smeer je goed in vooral je baby, vergis je niet de zon staat pal in ...
Haha, thanks voor je tips!
2 jaar geleden
Wij gaan over twee weken. Dus zal na die tijd mijn ervaringen delen. Onze dochter is dan 12 weken.
Wij nemen de kinderwagen mee. Hier ga ik een tas voor huren zodat het hopelijk niet beschadigd. Bij Transavia kan je het gratis inchecken (tot 10 kilo, daarboven gaat van ons ruimbagage af) en mag het niet mee tot het vliegtuig. Op de luchthaven gebruiken wij daarom de draagzak.
Wij hebben een bedje bij het appartement maar gok dat ze gewoon in de kinderwagen gaat slapen. Ze is namelijk nog niet gewend om in zo'n groot bedje te slapen. Wij nemen geen autostoel mee, maar gaan all inclusief dus zijn sowieso niet van plan veel op pad te gaan daar.
Ik ga nog kijken of de wipper meegenomen kan worden in dezelfde tas als de kinderwagen.
Verder heb ik al enorme stress voor het inpakken van de tas haha. Het is ons eerste kindje dus nog even goed kijken wat handig is om allemaal mee te nemen qua spullen. En heel hard duimen dat ze rustig is in het vliegtuig. Lees overal de tip om bij landen en dalen te voeden om de druk van de oren te halen. Speen geeft hetzelfde effect.
2 jaar geleden
Wij gaan ook over twee weken naar het zuiden van Gran Canaria! Onze dochter is dan 11 weken oud.
Wij hebben een kinderwagen gehuurd, omdat we het zonde zouden vinden als onze dagelijkse kinderwagen kapot zou gaan tijdens de vlucht. Een kinderwagen ipv een buggy, omdat ze veel in de kinderwagen zal liggen. Ivm het ruggetje dus geen buggy gehuurd (ook al kan die helemaal plat).
In het hotel hebben we een bedje. We oefenen thuis ook al met slapen in het grote bed, hopelijk gaat dat dan straks ook goed.
Voor de rest nemen we een dookie mee voor de zon en een uv pakje, mochten we met haar in het (verwarmde) water gaan. En de draagzak voor op de luchthaven.
Geen autostoel, omdat we voornamelijk in het hotel zullen zijn. Of wandelen op de boulevard.
2 jaar geleden
Een draagzak is ideaal op vakantie, vooral in gebieden met veel trappen en/of slechte wegen. Wij gebruiken dan niet anders.
Als je een auto wilt huren of vaker een taxi gaat gebruiken zou ik wel een autostoel inchecken, bij de meeste Airlines is dat gratis. Eventueel met het onderstel? Dan heb je wel iets om de baby in weg te leggen (bijvoorbeeld met uit eten) of stukjes mee te lopen, en daarnaast een ergonomische draagzak.
Veel plezier! Reizen is met die leeftijd nog erg goed te doen, geniet er van!
2 jaar geleden
Gran canaria was vorig jaar ook onze eerste vakantie met kleine, alleen dan in oktober. Lekker eiland om met kinderen heen te gaan. Super baby/kindvriendelijk waren ze overal!
Wij hadden een easywalker buggy waarvan rugleuning helemaal plat kon. Eventueel net maxi cosi adapters kan je ook dat gebruiken als kinderwagen. Wij hadden geen maxi cosi mee, maar gehuurd bij de auto. Die had ik achteraf toch liever zelf meegenomen. We gaan over twee weken weer op vakantie en nemen dan voor onze jongste de maxi cosi wel mee. Bij de huurauto vorige keer was echt te groot namelijk. De buggy hebben we bij het boarden ingeleverd (bij de easywalker zat een tas).
Als je kleine tegen die tijd (nog steeds) goed kan slapen in de wieg van je kinderwagen zou ik die gewoon lekker meenemen. Dan kan je je kleine overal laten slapen als je zelf lekker eet. Ik heb de kinderwagen met bak ook een keer meegenomen (ben eerst een keer alleen met de kleine op familiebezoek geweest in buitenland). Heb toen zo'n hoes gekocht op marktplaats en daarna voor dezelfde prijs weer doorverkocht. Helemaal top!
2 jaar geleden
Wij vertrekken over 2 dagen met onze kleine meid van 3 maanden op zonvakantie.
Zal daarna de tips hier delen!
Wij hebben ook een kinderwagen gehuurd via Reisbaby. Eentje die je heel klein kunt opklappen.
Is ivm beschadiging, maar ook omdat we het anders allemaal nooit mee gaan krijgen in de auto naar het vliegveld 😂
En onze kleine slaapt toch niet in de kinderwagen dus maakt ook niet zo uit dat het wat minder stevig is.
Wij hebben om die reden via marktplaats een Deryan tentje gekocht in de hoop dat ze daarin lekker gaat slapen bij het zwembad/op het strand.
En zeker de draagzak mee!
2 jaar geleden
We zijn nu in Zuid Spanje met onze kleine man van 3 maanden. We hebben onze eigen kinderwagen meegenomen. Huren vond ik toch vrij prijzig (100 euro). We hebben de kinderwagen netjes ingepakt in een Joolz transporttas. Het vervoer is netjes gegaan! Verder hebben we onze eigen maxi cosi mee. We mochten 2 stuks gratis inchecken met Vueling. Als je kleine al in een buggy kan, zeker meenemen! Verder is de draagzak echt super om bij je te hebben. Verder geen ervaring met Gran Canaria! Veel plezier gewenst! 🤗