55 Reacties

3 jaar geleden

Ik volg graag mee 馃き

3 jaar geleden

Ik volg graag zelfde probleem 馃檲

3 jaar geleden

Ik heb een lijst wat je mee moet nemen in een tas voor een bevalling in het ziekenhuis. Kreeg deze van de kraamzorg vanaf week 34/36 moet die klaar staan. Ondergoed diverse setjes die jij lekker vind zitten en vies mogen worden. Want dat bevallingsbroekje moet je maar net van houden.

3 jaar geleden

Ik vond bij mijn eerste zoontje dit filmpje heel handig. https://youtu.be/Aud40SCoTkE Setjes van je baby in plastic zakjes per setje doen en het geboortepakje erop schrijven vond ik echt een hele handige tip. Verder vooral niet te veel er is altijd iemand die je extra spullen kan brengen als je toch langer moet blijven.

3 jaar geleden

Vooral spullen die vies mogen worden en evt weg mogen. Heb mn hemdje, sokken en ondergoed van toen meteen weggegooid in het ziekenhuis. Verder had ik alles per setje in van die zipper bags. Dus romper, kleding, sokken, mutsje bij elkaar in de juiste maat. Ze waren mij nog hechten en zo kon mijn man meteen het zakje met juiste matching items eruit halen haha. Verder had ik mij verkeken op kleding om naar huis te gaan. Ik had mijn normale kleding mee maar dat paste dus nog niet 馃榿 dus volgende keer neem ik gewoon een zwangerschapsbroek mee. Verder haarelastiekjes, douchegel, sloffen/slippers voor bij het douchen, tandenborstel en tandpasta, telefoon en oplader, evt make up, omslagdekentje voor je baby en evt jasje, maxi Cosi. Ik had ook drinken en eten, kleding en to do dingen voor mn man ingepakt. Ik vond die bevalbroekjes heel fijn maar die kreeg ik net als het kraamverband en zo鈥檔 spuitbusje voor het plassen in het ziekenhuis. Net als de luiers en luierdoekjes enzo. Ik heb ook even gekolfd maar had ook het apparaat van het ziekenhuis daarvoor gebruikt. Ik had een grote weekendtas en een handbagage koffer bij en heb denk ik 40% van mn spullen nodig gehad 馃ぃ Badjas had ik vorige keer mee maar niet gebruikt. Was januari maar super warm in het ziekenhuis. Labello had ik mee maar had geen droge lippen. En voor mezelf geen eten en drinken want kon alles in het ziekenhuis bestellen. Oja en had tijdschriften mee maar kwam ik niet aan toe 馃ぃ en ze hadden een tv op de kamer dus toen ik bevallen was en even moest blijven gewoon tv gekeken.

3 jaar geleden

Oh en haarborstel.

3 jaar geleden

Bovenstaande (vooral die zakjes per geboortepakje zijn handig), en: - Drinken met elektrolyten om je zouten en mineralen aan te vullen (bijv sportdrank) - Snacks!!! Ik bleef eten na afloop. Oh en echt niet allemaal gezond, je hebt een topsportprestatie geleverd. Ik heb zo genoten van stroopwafels - Lekkere shampoo/douchegel voor na afloop, dat gaat een van je fijnste douches ooit zijn - Je bevalplan mocht je die hebben. Ik was hem vergeten 馃ゲ Maakte uiteindelijk niet uit want ik heb niets gedaan wat erin stond, maar als je er waarde aan hecht kun je hem maar beter klaarleggen

3 jaar geleden

Wat je echt nodig hebt ligt ook aan hoe het loopt, en wat je behoeftes zijn, maar wat ik me kan herinneren... Uiteindelijk had tijdens de bevalling niks aan, dus vooral een setje meenemen dat je aan kan in de uren na de bevalling, en als je weer naar huis reist. In het ziekenhuis was het erg warm, en dat was in november. Denk dat dat ook wel moet op een afdeling met babies. En babykleding inderdaad (laagjes, je weet niet hoe warm of koud het gaat zijn) en minimaal twee mutsjes. Wij kregen geen mutsje van het ziekenhuis en de eerste wordt vrij vies (van bloed etc wat nog in de haren plakt). Heb dat mutsje wel bewaard (i.v.m. de emotionele waarde) maar de vlekken heb ik er nooit meer uit gekregen. Dus geef direct na de bevalling niet meteen dat ene duurdere schattige mutsje. Telefoonoplader en autostoel zijn verder ook essentieel. Afhankelijk van het weer ook een warme voetenzak voor in de autostoel, of dekentje. En waar ik ook veel aan heb gehad was een grote doos winegums (of net wat je wilt) en een doosje muesli repen, dat geeft snelle suikers. Op een gegeven moment ben je echt alleen nog met de wee毛n bezig en heb je (ik niet) niet echt behoefte aan uitgebreid eten. En mocht je langer moeten blijven, is vader zo op en neer gereden dus daar zou ik geen rekening mee houden. Tenzij je natuurlijk op voorhand weet dat je moet gaan blijven. En laat partner ook even nadenken over wat hij mee wil. Telefoon oplader bijvoorbeeld, of extra ondergoed, makkelijke kleding of een tandenborstel.

3 jaar geleden

Naast de standaardlijst, vond ik een stekkerdoos heel handig, aangezien de stopcontacten heel ver achter t bed zaten voor opladen telefoon bijvoorbeeld.

3 jaar geleden

Ik volg dit ook even 馃槆

3 jaar geleden

Volg even mee! 馃槉

3 jaar geleden

Kijk het filmpje van de verlosmoeder even op YouTube over de vluchtkoffer! Echt heel handig

3 jaar geleden

Volg

3 jaar geleden

Vergeet geen muntgeld voor zo'n rolstoel in t ziekenhuis

3 jaar geleden

Reactie op BMK01

Kijk het filmpje van de verlosmoeder even op YouTube over de vluchtkoffer! ...
Yes die is zeker handig! Oa die tip voor de kleding in zakjes verpakken. En lippenbalsem kan ook erg prettig zijn.

3 jaar geleden

Badslippers voor onder de douche. Ik heb 2 jaar geleden voetschimmel opgelopen in de douche van het WKZ.

3 jaar geleden

Ik volg! Ik wil binnenkort ook beginnen, ik wil hem met 30 weken klaar hebben staan. En ik ben nu 27 weken. Je gaat natuurlijk nooit uit van een vroeggeboorte maar als het je overkomt ben je blij dat hij klaar staat. 34/36 weken vind ik laat, ook al hoop je natuurlijk niet eerder te bevallen als 37 weken.

3 jaar geleden

Checklist voor mama 1/3

3 jaar geleden

Checklist voor mama en baby 2/3

3 jaar geleden

Checklist voor partner