13 Reacties
2 jaar geleden
Ik vind het niet volledig duidelijk op welke vraag je juist een antwoord zoekt🙈 is jouw vraag of je haar eten moet geven omdat ze huilt ook al heeft ze geen honger?🙈
Er kunnen veel redenen zijn waarom ze huilt, misschien is ze gewoon nog niet uitgeslapen bijvoorbeeld. Mijn dochter huilt dan ook als ze wakker wordt.
2 jaar geleden
30/45 min lijkt me weinig slaap. Misschien in de draagdoek/ tegen je aan houden en kijken of ze weer verder slaapt?
2 jaar geleden
Ik snap je vraag ook niet helemaal.. Maar die van ons huilt nog wel eens omdat ze niet genoeg heeft geslapen of omdat ze mama/papa-honger heeft en gewoon een knuffel wil en ge-entertaind wil worden. Zuigbehoefte wil ook nog wel eens voorkomen, maar weet niet hoe oud die van jou is?
2 jaar geleden
Mijn zoontje was vanaf geboorte een huiler bij wakker worden. Aangezien ik flesvoeding geef kon ik hem niet elke keer voeden bij huilend wakker worden - dan zou hij 15 flessen op een dag gekregen hebben ;-) Ik heb daarom de tijd tussen flessen voornamelijk overbrugd door hem weer in slaap te wiegen na 1 slaapcyclus of hem bij me te laten slapen zodat hij langer bleef liggen (baby's hebben veel slaap nodig maar kunnen slaapjes van 30-45 minuten zelf nog niet aan elkaar koppelen tot 4 a 6 maanden). Wandelingetje kon ook helpen om de windows tussen flessen en slaapjes wat op te vullen.
2 jaar geleden
Reactie op BKmom2be
Hi! Bedoel je dat als de baby na 30-45 min wakker wordt je hem weer in slaa ...
Ja, dit heb ik vanaf het begin gedaan. Baby's hebben een slaapcyclus van gemiddeld 45 minuten in de eerste maanden. Ze hebben meer slaap dan wakkertijd nodig en omdat ze die korte cycli nog niet zelf aan elkaar kunnen koppelen hebben ze daarbij hulp nodig.
2 jaar geleden
Reactie op Es.s01
Hoe help je hem weer in slaap?
Speentje geven en over bol aaien, als dat niet werkt oppakken en even op de rug kloppen (kan namelijk nog een boertje vastzitten) en lekker even wrijven/neuriën zodat hij weer tot rust komt. Als dat niet werkt lekker in slaap wiegen/al wandelend over de gang ;)
2 jaar geleden
In de borstvoedingscursus die ik deed (van Teddy Roorda, dikke tip trouwens! Ook om te volgen op Instagram) wordt gezegd dat je altijd vaker mag aanleggen wanneer de baby dat wil. Of het nu troost / veiligheid bieden of honger is dat maakt niet uit, de borst is altijd fijn❤️ Ze zijn nog zo klein hè!
Soms drinkt je baby meer/vaker, soms minder. Is allemaal oké, volg en vertrouw je baby maar.
2 jaar geleden
Kijk even naar de 5-S methode! Wordt door slaapcoaches, artsen etc geadviseerd… daarnaast niet te snel uit bed halen! Proberen haar in bed te kalmeren/troosten en opnieuw in slaap te laten vallen.. lukt dit niet de 5-S methode proberen.. hier loopt onze kleine van 14 weken strak op schema van de slaapcoach
- 7.00 eerste voeding
- tussen 8.30 en 9.00 naar bed en slapen tot uurtje of 10.00 (min 45-60min)
- 10.45 tweede voeding
- tussen 11.30 en 12.00uur naar bed en slapen tot uurtje of 14.00 (circa 2uur)
- 14.30 derde voeding
- tussen 15.30 en 16.00uur naar bed tot uurtje of 17.00 (min 45-60min)
- rond 18.00 vierde voeding of deze voeding opsplitsen (om 17.00 en om 18.00)
- rond 18.30/19.00 naar bed
- 22.30 vijfde voeding
- eventuele nachtvoeding