14 Reacties

2 jaar geleden

Dit had ik met de eerste ook, de derde neemt lekker overal de tijd voor☺️. Ook fijn, blijft m’n kleine lang klein haha

2 jaar geleden

Reactie op saartje221122

Dit had ik met de eerste ook, de derde neemt lekker overal de tijd voor☺️. ...
Ja dat begrijp ik. Dit is ook onze derde. Baby is er echt vanaf, vind ik ook heel jammer. Is het bij je eerste uiteindelijk wat rustiger geworden naar mate hij/zij ouder werd?

2 jaar geleden

Ik vind mijn zoontje best snel met ontwikkeling, maar die van jou is wel heel snel zeg! Mijn zoontje kan ook wel van alles, maar al stappen zetten en woordjes (wel klanken) kan hij nog niet zeggen haha

2 jaar geleden

Reactie op Mariaboo

Ja dat begrijp ik. Dit is ook onze derde. Baby is er echt vanaf, vind ik oo ...
Aah snap ik, maar elke “eerste” keer van je kinderen blijven speciaal he. De oudste 2 zijn een tweeling, dus er is onderling altijd een strijd wie wat als eerste/beste kan.

2 jaar geleden

Ik heb het idee dat mijn zoontje laatste tijd enorm snel gaat motorisch gezien. Je ziet hem elke dag beter worden en idd zodra hij het ene doorheeft (kruipen) echt direct door naar het volgende. Nu trekt hij zich aan alles op, loopt langs objecten en stapt ook soms over van object. Van het weekend stond hij met alleen z’n buik lichtjes tegen de tafel aan met handen los te spelen 😂. Ik zie het enorm als fases, van mijn oudste weet ik ook dat het opeens voorbij kan zijn er dan weer even niks/weinig nieuws doet. Blijkbaar nu even gas erop en later weer rustigere periodes. Elk kindje volgt echt zijn/haar eigen tempo en er zijn best wel grote uitschieters naar boven en beneden nog gewoon normaal. Zal wel loslopen denk ik altijd 😂

2 jaar geleden

Technische gezien word er tot en jaar niet gesproken over voorlopen in ontwikkeling. Tuurlijk kan je sneller zijn dan een andere baby, maar vooral het eerste jaar gaat elk kind in zijn eigen tempo groeien en ontwikkelen. De mijlpalen en eikpunten zijn de gemiddelde leeftijd,

2 jaar geleden

Ik denk dat het echt verschilt ook met wat ze precies kunnen! Hier kan ze klappen, zwaaien, high five, meer en melk gebaren en kusjes geven als ik erom vraag. Kletst de hele dag en zit echt superstevig. Trekt zichzelf op aan de bank en stapt er al een beetje langs. Maar tijgeren en kruipen ho maar😂 ze kan wel rollen maar ik heb het haar al 2 maanden niet zien doen. Ze wil alleen maar gebaren en staan haha. Dus ze loopt wel wat “voor” op sommige punten maar ook weer “achter” op andere!

2 jaar geleden

Is hij pas 7 maanden? Dat is qua taalontwikkeling wel echt héél snel. De rest sta ik niet zo heel erg van te kijken. Maar toch, op leeftijd is het nog niet echt een ontwikkelingsvoorsprong. Ik ken een kindje die liep los met 8 maanden. En bleek later een ontwikkelingsachterstand te hebben. Waarmee ik wil zeggen dat het heel weinig wil zeggen zo jong ☺️

2 jaar geleden

Overigens bedenk ik me net dat ik als baby heel jong al goed rechtop zat. Voor mijn 1e verjaardag zei ik: mama, papa, sinaasappelsap en hobbelpaard (I kid you not 😂). Als volwassene ben ik zo dyslectisch als een deur, wel hoogopgeleid maar daar heb ik heel hard voor moeten werken. Dus zou zeggen dat ik gewoon redelijk gemiddeld ben 😉. En er zijn vrij weinig kindjes die met 1 al sinaasappelsap en hobbelpaard zeggen. Belangrijkste is dat je zoontje tevreden is en wellicht helpen wat meer prikkels daarbij of extra aandacht om te leren lopen. Puzzels, boekjes etc. Waar er interesse naar is aanbieden om te leren 😊

2 jaar geleden

Ik lees nu dat je zegt dat die het woord ik gebruikt..? En zegt..? Normaal gesproken zeggen kinderen rond 2 jaar dit woord pas.. Omdat ze dan het begrip begrijpen...

2 jaar geleden

Ik heb dit topic geopend niet omdat ik denk dat Mijn zoon later ook voorop zal gaan lopen in ontwikkeling. Dat was ook de insteek niet van het openen van dit topic. Ik zie dat er meer topic zijn geopend met vragen als staar jullie kindje ook al. Of mijn baby raakt snel verveeld welk speelgoed of activiteiten kan ik mijn baby geven. Mijn baby is op dit moment ook gefrustreerd omdat hij meer wilt kunnen. Daarom leek het me fijn om met andere ouders die dat op dit moment ook ervaren ervaringen te kunnen delen. Ik begrijp dat de ontwikkeling dat hij nu maakt niks zegt over de toekomst.

2 jaar geleden

Reactie op Mariaboo

Ik heb dit topic geopend niet omdat ik denk dat Mijn zoon later ook voorop ...
Je mag me wel een pb sturen. Ons zoontje had dit ook. Met 6 maanden minder duidelijk dan bij jullie nu maar hoe ouder hij werd hoe meer het op ging vallen.

2 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Ik lees nu dat je zegt dat die het woord ik gebruikt..? En zegt..? Normaal ...
De woorden poep koppelt hij wanneer hij poept. Wanneer hij eten ziet zegt hij eten. Als zijn zus binnen komt zegt hij zus. Het woord IK zal hij idd niet bewust zeggen. Maar hij zegt het wel.

2 jaar geleden

Bij het consultatiebureau geweest. Kinderarts keek er niet gek van op. Wel dat hij erg snel is van wat zij op dat moment zag. De laatste dagen praat hij ons ook na. Woorden zoals uittrekken, kaartje, geluid na doen van de kat. Zei zij dat het napraten bij de taalontwikkeling hoort en dat een kind eerst napraat maar ook steeds meer woorden gaat herkennen.