33 Reacties
5 maanden geleden
Ik ben ook zoekende hierin! Mijn zoontje is ook 8,5 maand. Ik kolf ook nog ...
Nee, thuis krijgt ze 's avonds nog wel melk (live aan de borst) aangeboden. Ze krijgt ook een avondmaaltijd aangeboden, maar dat is nog meer ontdekken en proberen voor haar. Momenteel heeft ze dus 's ochtends live melk, overdag 1 tot 2 keer melk in de cr猫che (gekolfd in de fles) + soep, groentenpuree en fruitpap en dan 's avonds thuis broodmaaltijd en melk. En soms komt ze 's nachts ook nog voor melk.
Nu ben ik al 4 dagen maar 1x aan het kolven ipv 2x en mijn prodctie lijkt ongeveer gelijk: gewoon in 1x ipv verspreid over 2 momenten. Dat lijkt voorlopig dus genoeg te zijn.
5 maanden geleden
Reactie op Ilse-M
Oh, ik kan me inbeelden dat het frustrerend is om de hoeveelheid te zien za ...
Ik wil inderdaad ook nog zo lang mogelijk live kunnen voeden dus ik hoop dat dat lukt. Het staat me wel zo tegen om kunstvoeding te moeten kopen. Niet omdat ik vind dat het slecht is, maar ik vind de kunstvoedingsindustrie wel echt kwaadaardig 馃ゲ
5 maanden geleden
Reactie op Ilse-M
Amai, dat zou ik niet kunnen. Straf!
Idd, met nu nog maar 1x/dag te kolven ...
Ik kolf paar keer per dag.
Tegen 5 u 鈥榮 ochtends voor zijn ontbijt(werk om 6) dan tussen 10 en 11 uur - tussen 14 en 17u ergens en tussen 21 en 23 uur.
Heb soms 5 flesjes staan want heb dan altijd 1 van de dag ervoor.
Deze week was het anders. Zit met een borstontsteking en moet nu echt veel moeite doen om 1 te vullen. De eerste dagen kreeg ik nog geen 100 samen per kolf beurt. Dus dan was het vaker kolven.
Maar heb hands free kolven dus kan nog wel vanalles doen, als dat niet kon had ik er denk geen fut en zin voor.
Hij drinkt tussen 180 en 260.
Sommige dagen wilt hij smorgens niet drinken en dan is dat wel jammer van de fles maar ik kan hem niet altijd live meer voeden fysiek niet en qua tijd ook niet altijd.
Maar gaat nu goed zo :) flinke jongen
5 maanden geleden
Hola! Bij mijn oudste ben ik na 12 maanden gestopt met kolven. Afgelopen weekend is ze 3 geworden en ben ik helemaal gestopt met voeden. Voelde voor mij nu als het juiste moment, ik vond het niet meer fijn en ben heel trots dat ik haar zo lang heb kunnen voeden! Mijn jongste is nu 9 maanden en drinkt nog zo'n 8 keer per 24 uur. Vanaf 10/11 maanden gaat je lijf direct op verzoek melk produceren ipv steeds tussen de voedingen door "vullen". Vanaf dan zal je productie dus als het goed is ook niet zomaar minder worden/stoppen en kun je er best eens langer tussen laten zonder bang te zijn dat er een dag later niks meer uit zou komen 馃槣
5 maanden geleden
Op werkdagen kolf ik trouwens 1 of 2 keer en dat gaat prima! Vooral om te zorgen dat ik weer genoeg heb voor de volgende keer dat ze bij haar opa/oma is. Mijn lijf kan het al prima aan om langer niet te kolven/voeden.
5 maanden geleden
Reactie op Ilse-M
Nee, thuis krijgt ze 's avonds nog wel melk (live aan de borst) aangeboden ...
Wat goed om te horen!
Mijn zoontje krijgt op de opvang nog 2 afgekolfde flesjes van 140cc. Nu kolf ik nog 2 keer en dat is elke keer precies genoeg. Kolf jij dan nu in 1 sessie voldoende melk voor 2 voedingsmomenten?
5 maanden geleden
Ja ongeveer wel. Maar ze drinkt vrij weinig. Op een dag cr猫che mag ik heel blij zijn als ze 200 ml melk wil drinken.
Ik kolfde voordien rond 10u en rond 14u en had dan zo'n 280 tot 500 ml melk, afhankelijk van hoe ze 's morgens gedronken had.
Nu kolf ik nog maar 1x, rond 12u en heb dan 200 tot 400 ml, idem afhankelijk van de ochtend. Dus dat werkt momenteel prima voor ons 鈽猴笍. Maar ik heb nog niemand anders gehoord die het zo doet, dus ik heb geen idee of het genoeg zal zijn om de productie te onderhouden tot ik ook die laatste keer kolven durf laten vallen om dan door te gaan met enkel live voeden wanneer ze bij mij is.
5 maanden geleden
Ik heb na 8 maanden 1 kolfmoment laten vallen en na 9 maanden het 2e kolfmoment. Ook op de dagen dat ik wel met m鈥檔 zoontje ben geef ik hem op dat moment een flesje ipv live-voeding. Op m鈥檔 productie heeft het geen effect gehad; ik kan hem nog goed in de ochtend en de avond voeden. Sinds een paar dagen heeft hij alleen zo鈥檔 last van z鈥檔 tandjes dat hij niet meer bij mij wil drinken 馃槩馃槩 ik blijf die momenten nog wel kolven omdat ik graag wil dat hij nog iets van moedermelk binnen krijgt en nog geen afscheid wil nemen van het voeden. Ik hoop dat hij wel weer bij mij wil drinken als z鈥檔 tandjes door zijn.
5 maanden geleden
Lees bij een aantal van jullie dat de productie minder wordt met kolven, dit had ik ook! Kolfde met 2x kolven nog maar net voldoende voor de volgende dag. Terwijl het eerste heeeel makkelijk ging.
Van het cb de tip gekregen om mijn tepel opnieuw op te meten en wat bleek: mijn kolf was te groot geworden.. Ik heb een siliconen verkleiner gekocht en mijn productie was meteen weer prima! Nu red ik het zelfs met 1x kolven.. Wat ik (als ik het doe) met 2e keer kolven kolf, gaat rechtstreeks naar de vriezer.