11 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Lynnes
Hoe bedoel je precies eenmalig? Want de pil start je mee op de eerste dag v ...
Geen idee is de pil niet iets dat je gewoon inneemt voor de menstruatie begint? 🙈 geen ervaring ook nooit iets gelezen ofzo erover eerlijk gezegd 😂
2 jaar geleden
Geen idee is de pil niet iets dat je gewoon inneemt voor de menstruatie beg ...
Nee, was wel fijn geweest als dat had gekund haha. De pil start je op de eerste dag van je menstruatie mee en slik je dan 3 weken, dan, de 4e week, heb je de stopweek (dan slik je geen pil) en wordt je ongesteld. Of je slikt hem een week door en dan kan het zijn dat je die week niet ongesteld wordt. Maar doorslikken tijdens de stopweek is niet altijd goed voor je lijf omdat de menstruatie dan niet door kan zetten en dan kan het zijn dat hij later heftiger terugkomt of op een ander moment dan "hoort"
2 jaar geleden
Eenmalig de pil slikken zal er niet voor zorgen dat je menstruatie uitblijft. Daarvoor moet je de pil langere tijd slikken en dan de stopweek doorslikken, dan pas kun je een menstruatie overslaan. Zoals jij het in gedachten hebt werkt het helaas niet.
Het beste kun je even contact opnemen met je huisarts hierover. Vooral in combinatie met borstvoeding is het handig dat hij/zij even met je meedenkt.
2 jaar geleden
Hoi, ik weer dat er een mogelijkheid is... Maar of die met borstvoeding mag weet ik niet.
https://www.thuisarts.nll/menstruatie-uitstellen/ik-wil-mijn-menstruatie-uitstellen#:~:text=Je%20kunt%20je%20ongesteldheid%20zo,ongesteldheid%20dan%20minder%20lang%20uitstellen.
En je hebt natuurlijk ook nog de minipil, deze mag zeker met borstvoeding.
2 jaar geleden
Oh wauw ik dacht gewoon dat als je 1 ervan inneemt het gewoon stopte voor die maand dan 🤦🏼♀️😂
2 jaar geleden
Oh wauw ik dacht gewoon dat als je 1 ervan inneemt het gewoon stopte voor d ...
Ik moet wel zeggen dat het mij wel echt een top uitvinding zou lijken 😂. Maar nee helaas werkt het niet zo. Je krijgt een doosje met strips voor de hele maand en dan heb je een stopweek waarin je ongesteld wordt. Ik heb zelf al ongeveer 10 jaar een spiraal min dan de periode waarin ik zwanger probeerde te worden en zwanger was uiteraard. Ik word daarmee niet ongesteld, maar dat geldt ook niet voor iedereen en is een anticonceptie voor 5 jaar
2 jaar geleden
Oh wauw ik dacht gewoon dat als je 1 ervan inneemt het gewoon stopte voor d ...
Zo werkt het helaas niet, zou mij ook een super uitvinding lijken.
Ik zou even met de huisarts overleggen. Van een staafje of hormoonspiraal kan je menstruatie echt minder worden (vaak, er zijn uitzonderingen) bijvoorbeeld. Van de minipil, die met borstvoeding kan geloof ik ook, geen ervaring mee. Kunnen jullie even samen kijken naar de opties.
2 jaar geleden
Zoals hieronder al gezegd is de 'gewone' pil niet om de menstruatie over te slaan. Er zijn wel middelen zoals primolut of orgametril om de menstruatie te verschuiven maar deze mag je helaas niet gebruiken wanneer je borstvoeding geeft. Je kan natuurlijk voor de zekerheid altijd je huisarts vragen :)
2 jaar geleden
Oh ik heb dit weleens een maandje gedaan door de pil te slikken😬😬 oeps inderdaad eerste dag van je ongesteldheid en dan stoppen met de pil zodra je weer ongesteld wil worden, in mijn geval terug van vakantie waar ik wilde zwemmen.
Maar lijkt me wel echt heeeeel slecht voor je, ik zou het nu ook zo snel niet meer doen.