9 Reacties

2 jaar geleden

Haha girl mijn onderbroek is ook al paar dagen met dit weer doorweekt door de zweet en hitte, het is echt door de warmte denk ik.. 😅

2 jaar geleden

Ik herken dit ook! Mijn onderbroek is steeds best nat. Maar bij mij was het toch echt afscheiding en zweet 😬 als je twijfelt, even paar uur boterhamzakje in je onderbroek, dan kan je het door de vk laten checken😊

2 jaar geleden

Het kan zijn dat je vliezen gebroken zijn en je niet in 1 keer een grote vloed verliest, maar meerdere keren kleine beetjes. Ik had dit bij mijn vorige bevalling door een scheurtje in de vruchtzak bovenaan. Echter, voelde ik dit 'verlies' steeds gebeuren. Ik had het niet pas door als ik naar mijn ondergoed keek. Het was idd warm. Het gebeurde telkens als ik opstond uit zit of lig, niet als ik wandelde ofzo, wat blijkbaar typisch was... Als je twijfelt, neem je best contact op, in het ziekenhuis hebben ze me toen getest met een eenvoudig uitstrijkje, na een paar minuten wisten ze dat ik idd vruchtwater verloor :-). Als je vliezen gebroken zouden zijn, is he belangrijk dat je binnen de 24u aan de arbeid begint, anders wordt er antibiotica toegediend en dat remt de weeën weer blijkbaar, wat een inleiding in de hand werkt...

2 jaar geleden

Mijne is nu ook nattig, maar meer van zweet/warmte en ook misschien wel door de druk op de blaas. Heb met mijn vorige zwangerschap een scheurtje gehad in me vruchtzak en dat is echt anders😬 ondanks het kleine beetjes zijn, voel je dat echt uit je vagina lopen en ook meerdere keren. Maar bij twijfel kan de verloskundige ernaar kijken

2 jaar geleden

Vraag aan de verloskundige als je daar weer komt? Is toch om de week nu... kleine beetjes telkens verliezen ga je wel opvallen hoor lol

2 jaar geleden

Zou het zeker eens laten nakijken! Ik ben 7 weken te vroeg bevallen omwille van vruchtwaterverlies dus best een testje laten doen. Ze weten onmiddellijk of het vruchtwater is of niet.

2 jaar geleden

Je kan door een boterham zakje in je ondergoed te leggen het vocht opvangen en dit door je vk/gynaecoloog laten na checken of het vruchtwater is. Met dit weer is mijn onderbroek ook doorweekt. Echt heel normaal. Ik heb bij de 1e ineens een hele plas verloren en geen kleine beetjes dus weet niet hoe dat is. Daarnaast ruikt vruchtwater ook erg zoet.

2 jaar geleden

Je verliest niet zo maar kleine beetjes vruchtwater, dat betekent namelijk dat je vliezen gebroken zijn of gescheurd. Als dat zo is en de bevalling zet na 48 uur nog niet door, heb je kans op infecties en moet je worden ingeleid (of doorgeleid). Als je dus denkt dat het vruchtwater is moet je aan de bel trekken. Maar zoals hieronder ook al gezegd hebben veel vrouwen in deze fase last van dunne afscheiding (en zweet haha), dus zeer grote kans dat dat het gewoon is. En vruchtwater heeft een heel typisch zoete geur, die je vrij gemakkelijk herkend.

2 jaar geleden

Heeft niets met wel of niet indalen te maken of je vruchtwater zou verliezen. Je zou niet zomaar vruchtwater moeten verliezen, als je dat denkt dat moet je je vk bellen om te checken voor de zekerheid. Vliezen breken lang niet altijd ineens met een grote plens tegelijk. Vruchtwater ruikt zoetig, ik vond dat zelf wel herkenbaar bij mijn eerste. Maar het kan bij jou ook urine of afscheiding geweest zijn. Bij twijfel zou ik sowieso je vk raadplegen!