26 Reacties

18 dagen geleden

Ik heb geen tips maar wel herkenning. Mijn zoontje van 9 maanden is ook een extreem slechte slaper. Elke 45 min wordt hij huilend wakker. Meestal kunnen we hem stil krijgen met de speen maar soms ook niet. We hebben net als jij al vanalles geprobeerd binnen de slaaphygiëne, dutjes overdag en kijken of verschillende soorten voedsel/melk een invloed hebben maar so far nothing. Ik begrijp heel erg hoe slopend dit allemaal is. Ik vrees dat ik gewoon een slecht slapertje heb en probeer gewoon zoveel mogelijk mee te gaan met de flow. Ooit wordt het beter.

18 dagen geleden

Wij hebben het tot maand 7 heftig gehad, iemand sprak over de aardstralen dat sommige kindjes daar slecht op liggen, even googlen erbij halen. Wie weet heb je daar nog iets mee te winnen? Wij hebben het bedje een keer verzet en toen sliep meneer echt de hele nacht. Noem het toeval of echt.. ik weetniet. Wel echt vervelend dit kan mij voorstellen hoe jullie je voelen 😔

18 dagen geleden

Hetzelfde hier, weet ook geen raad. Baby’tje 8,5 maanden, word om het uur wakker.

18 dagen geleden

Osteopaat misschien? Die van ons huilde als baby altijd tijdens verschonen, naar de osteopaat geweest en die heeft iets losgemasseerd en het was over! Geen idee of dit iets gaat brengen hoor, maar misschien heeft hij ergens last van als hij ligt? Weet natuurlijk niet of het overdag ook is, zoniet dan minder waarschijnlijk natuurlijk :) Hoop dat het snel beter gaat!

18 dagen geleden

Slaapcoach proberen!

18 dagen geleden

Osteopaat ? Heeft bij ons goed geholpen toen hij 1,5 maand oud was!

18 dagen geleden

Ik zou eerst alle eventuele lichamelijke klachten uitsluiten bij de dokter / zkh / osteopaat etc. Daarna eventueel kijken naar aardstralen en andere dingen als je daar in gelooft. Daarna zou eventueel een slaapcoach je kunnen helpen om eens mee te kijken naar ritme etc. Het moet onwijs pittig voor jullie zijn… :( weet wel, jullie zijn écht niet de enige en het is goed dat je om hulp vraagt! ❤️

18 dagen geleden

Klinkt zwaar en alsof je al veel hebt geprobeerd. Wat staat je tegen van de slaappoli? Ik heb gehoord dat het kan helpen en dat de mensen heel vriendelijk zijn, maar zelf geen ervaring.

18 dagen geleden

Reactie op steef448

Osteopaat misschien? Die van ons huilde als baby altijd tijdens verschonen, ...
Osteopaat heeft bij ons ook zeker geholpen! Hij bleek ook wat punten te hebben die echt los gemaakt moesten worden.

18 dagen geleden

Reactie op BabyC123

Osteopaat heeft bij ons ook zeker geholpen! Hij bleek ook wat punten te heb ...
Sliep die dan ook niet door? En daarna wel? Bij ons komt die ook nog elke 3 a 4 uur snachts

18 dagen geleden

Voor het slapen gaan in bad kan wellicht helpen dat hij goed moe is en ontspannen. Een vast bed ritueel, kan helpen om aan ritmes te wennen. Het kan ook verlatingsangst zijn, misschien kan je daar tips over vinden. Wat velen al hebben geschreven over aardstralen geloof ik ook! Zelf als kind na het veranderen van de kamer indeling een hele tijd slecht geslapen, na het terug keren van het bed sliep ik weer goed!

18 dagen geleden

Reactie op Steffie1391

Sliep die dan ook niet door? En daarna wel? Bij ons komt die ook nog elke 3 ...
Elke 3 à 4 uur komen in de nacht is heel normaal. Ja er zijn veel baby’s die doorslapen, maar als je kindje elke paar uur wakker wordt, is dat niet raar of zo. Elke drie kwartier is natuurlijk wat anders, dan kan je kleintje geen slaapcycli aan elkaar knopen. Wat vermoeiend voor de papa’s en mama’s die dit meemaken! Ik heb dit alleen een paar keer een week gehad, ik weet dus een klein beetje hoe slopend dat kan zijn. We zitten nu ook in een moeilijke week met per nacht vier a vijf keer wakker. Samen slapen werkt het beste hier, soms met shirt omhoog aan de borst slapen, buik tegen buik.

18 dagen geleden

Als aanvulling op wat al gezegd is... voor de ,eenheid de oren nog even laten nakijken door huisarts? Bleek hier mede een reden van het slechte/slechtere slapen. Verder sluit ik me.aan.bij de rest: wat hebben jullie al onwijs veel gedaan en wat een onwijs intensieve periode! Wees lief voor jullie zelf en vraag hulp waar nodig, mogelijk.

18 dagen geleden

Voor de eenheid = voor de zekerheid🤣🤦‍♀️. Iets met nacht en ook slaapgebrek hier.

18 dagen geleden

Andere houding in bed ? Op de zij/buik?

18 dagen geleden

Ik dacht ook gelijk aan de oren Verder kun je eens naar een osteopaat om te kijken of er een lichamelijke reden is bijv dat hij niet lekker ligt. Waarom wil je de slaappoli echt niet?

17 dagen geleden

Bedankt voor alle lieve reacties! We zijn al heel vaak naar een osteopaat geweest, maar dit was niet de oplossing helaas. Ze voelde wel veel spanning in zijn lichaam, maar ook na de behandelingen verbeterde dit de slaap niet. Wat mij tegen staat bij de slaappoli is dat je er zelf niet mag slapen. Dus je laat je baby echt 7 tot 10 nachten alleen in het ziekenhuis. De onderzoeken in het ziekenhuis lopen nog, maar we hebben het idee dat hier niks uit komt. De kinderarts is wel aardig, maar het stukje ‘baby’s worden nou eenmaal veel wakker’ zit mij niet lekker. Je voelt je toch niet geheel serieus genomen en het is niet dat ze hem even helemaal nakijken. Maargoed snap ook dat er ergere dingen zijn, maar zonder slaap wordt je zo wanhopig.

17 dagen geleden

Slaapt je kindje met open of gesloten mond? Dat zou namelijk ook nog wel iets kunnen zeggen! Ik hoop voor jullie dat er gauw rust komt 🌷

17 dagen geleden

Reactie op huisje38

Bedankt voor alle lieve reacties! We zijn al heel vaak naar een osteopaat g ...
Wauw.. ik vind "baby's worden nou eenmaal vaak wakker" een behoorlijke dooddoener in dit geval. Als een "goede nacht" 2x 2 uur slaap betekent is dat voor jullie maar ook zeker voor hem op dagelijkse basis niet genoeg... Snap dat soort uitspraken van artsen niet, zeker niet als het al zo lang een probleem vormt. Elke 2 uur krijsen lijkt mij niet normaal! Zou er iets met zijn buikje zijn, of verborgen reflux? Dat de melk die hij nu krijgt verzachtend werkt..? Hoop oprecht dat jullie heel snel een oplossing vinden en rust krijgen. Sterkte!!

17 dagen geleden

Hier een baby van ruim 8 maanden die ook niet doorslaapt. Wij hebben geen idee waarom niet, volgens mij zijn er geen medische redenen voor. Maar ondanks dat we wel graag door zouden willen slapen, tillen wij er niet te zwaar aan. We proberen vooral ons zoontje te volgen. En ‘s avonds en ‘s nachts wil hij vaak nog borstvoeding. Dit geef ik hem dan ook gewoon. Ik blijf vooral ver weg van slaapcoaches die beweren dat je je kind ‘s nachts niet mag voeden of dat je je kind in slaap moet laten huilen. Dit voelt voor ons echt niet goed. De enige tip die ik voor je heb, is je verdiepen in wat jij zelf zou willen voor je kindje en jezelf. Ik haal veel steun uit de podcast ‘Liefde van een moeder’, omdat hier goed wordt uitgelegd wat normaal baby gedrag is en dat je je kindje niet verpest door slaapassociaties, er voor je kind zijn, etc. Maar nogmaals: wij zijn dus niet wanhopig en ons zoontje heeft ook niets medisch. Dus wellicht zijn onze situaties niet te vergelijken met elkaar.