18 Reacties
2 jaar geleden
Hier ook vanaf 8 weken. Af en toe verrast ze ons met een dutje van anderhalf uur. 🙏🏼
Hopelijk gaat dat vaker voorkomen 🤞🏻
Ze valt hier zelf in slaap dus ook dat is helaas geen garantie. Maar daardoor wel het gevoel dat je minder met slaap bezig bent gelukkig (en je dus ook wel iets langer je handen vrij hebt dan 30 minuten).
2 jaar geleden
Vriendinnen zeggen overigens allemaal dat het vanzelf beter wordt. Dat er bij hen iig 1 slaapje op de dag langer werd dan 30 minuten.
En gelukkig blijven ze ook niet heel lang 3 dutjes doen. Dat gaat hopelijk ook schelen.
2 jaar geleden
De meeste baby's hebben een slaapcyclus van 45 minuten. 30 minuten is wat kort (gebeurt meestal bij baby's die oververmoeid zijn - let je goed op de wakkertijd?), maar kan ook de slaapcyclus van jouw baby zijn! Naarmate ze iets ouder worden (tussen de 4-6 maanden gemiddeld) wordt de slaapcyclus iets langer en gaan ze zelf cycli aan elkaar koppelen. Hierdoor krijg je dutjes van 1,5-2 uur en langere nachten...🤞
2 jaar geleden
Bij mijn eerste dochter ook gehad. Nu gelukkig een goede slaper. Ik weet hoe pittig het is... op een gegeven moment gaat het over. Wat ik wel deed is elke dag om 7 uur de dag starten en goed kijken naar de wakkertijden (niet naar een schema). Wat bij ons ook hielp is haar met slaapzak en speen overhevelen naar de kinderwagen. Daar sliep ze vaak dan in verder. Even laten huilen kan haar ook helpen om in slaap te komen. Sterkte 🥰
2 jaar geleden
Reactie op kaylee2977
Bij mijn eerste dochter ook gehad. Nu gelukkig een goede slaper. Ik weet ho ...
Laten huilen is onnodig en helpt niets. Zou dat niet adviseren.
https://www.eindelijkslapen.nl/je-baby-laten-huilen-bij-slaapproblemen-3-belangrijke-redenen-om-het-niet-te-doen/
Verder was het hier kwestie van tijd en letten op wakkertijd. Nu in sprong vier plakt hij ineens twee cycli aan elkaar.
Hou vol hopelijk zijn de hazenslaapjes snel over!
2 jaar geleden
Reactie op Febbaby1
3?! Wij zitten hier op 5 🤣 Maar klopt wel, dutjes worden vanzelf minder. V ...
Hahaha ja bedoelde meer als je een baby’tje volgens ‘het boekje’ zou hebben 😂 vraag me altijd ook af of die überhaupt bestaan
Hier zitten we op 4 dutjes en lekker op tijd naar bed! En daar doet ze het heel goed op gelukkig. 😁
2 jaar geleden
Reactie op lrnnvg
Laten huilen is onnodig en helpt niets. Zou dat niet adviseren.
https://www ...
Ik denk dat Kaylee2977 niet bedoelde om de baby te laten uithuilen (als in oneindig lang huilen totdat ze slapen). Hier heeft ze het soms nodig om even een minuut te huilen. Bij het koppelen van de slaapjes maakt ze soms ook even geluid of huilt ze kort.
Wat mij houvast gaf was: niet direct bij 1 huiltje op de kamer staan. Wanneer je je baby hoort, eerst even 1 minuut wachten daarna pas de kamer op! Soms vallen ze dan zelf weer in slaap
2 jaar geleden
Reactie op Bloesem
Ik denk dat Kaylee2977 niet bedoelde om de baby te laten uithuilen (als in ...
Eens, ik zei voordat ik kinderen had ook altijd dat in slaap huilen echt zielig en onnodig was. Nu hebben we een meisje die het vrijwel altijd even nodig heeft om even te huilen voor de in slaap valt. Ook als je er bij bent of in de draagzak doet ze dat bijvoorbeeld.
Op het begin liet ik haar niet huilen maar merkte ik juist dat ik haar meer wakker maakte door haar te troosten.
Natuurlijk niet langer dan een paar minuutjes en ook niet hard huilen, dan zullen we er altijd voor haar zijn.
2 jaar geleden
Reactie op DTuMa
Eens, ik zei voordat ik kinderen had ook altijd dat in slaap huilen echt zi ...
Voor leeftijd onder de 6 maanden wordt het echt afgeraden ook om ze maar even te laten huilen zonder dat je ze troost.
Natuurlijk moet je echt helemaal zelf weten wat je doet en wat voor jou en je kindje goed voelt, maar zou het dus niet zo snel aan een ander adviseren.
2 jaar geleden
Reactie op lrnnvg
Voor leeftijd onder de 6 maanden wordt het echt afgeraden ook om ze maar ev ...
Haha ik zat nog te twijfelen of het erachter tussen haakjes moet zetten, maar je hebt huilen en huilen. Dat verschil hoor je. De anderen hebben me inderdaad goed begrepen👍👍
2 jaar geleden
Ik volg, hier ook! Al vanalles geprobeerd van wakkertijden langer, korter maken maar de hazeslaapjes blijven. Ik laat ze dan verder slapen in mijn armen, maar zeer moeilijk met nog een peuter die rondloopt. Snachts koppelt ze wel, vaak wel met enkele minuutjes jengelen (als ik ga is het helemaal om zeep). Mijn dochter heeft dit tot haar 2 jaar gedaan en had dit gewoon nodig om haar over te geven aan de slaap. Je hebt wenen en wenen inderdaad. Als mama voel je wel wat oke is en wat niet he :)