24 Reacties

vorig jaar

Wanneer ik te veel moeite moet doen om z’n armen er normaal in te krijgen. Of als alles omhoog kruipt en je z’n onderbenen half ziet🤣

vorig jaar

Ik vind het zelf niet prettig om te strakke dingen aan te hebben en kan me zo maar voorstellen dat dat voor haar ook niet prettig is. Ik kijk dus een beetje naar hoe comfortabel het oogt. Als een broekje strak om t buikje zit, bij de rompers of pakjes het ‘trekt’.

vorig jaar

Wanneer het te kort is, moeilijk aan gaat, of heel strak zit. For what it’s worth, onze dochter is 63 cm en 6 kilo en draagt maat 56/62, 62/68 is echt nog te groot, veel 62 ook (en dan in de lengte en de breedte).. En dan is het ook nog afhankelijk per merk, en soms is zelfs dat verschillend per artikel van dat merk 😅

vorig jaar

Het valt mij vooral op dat mouwen vaak lang zijn, ook met slaapzakken. De 70 cm was heel snel te kort voor haar benen, en bij mouwen gewoon goed/te lang. Dit ervaar ik ook met kleding. Wanneer truitjes omhoog kruipen vind ik ze te klein, als je baby 68cm is heeft je baby in pricipe maat 74 het kan misschien een beetje te groot zijn nog maar ik heb liever iets te groot dan dat het niet comfortabel zit. Dus dan sla de mouwtjes gewoon om bijvoorbeeld. Rompers worden te klein als er niet meer genoeg ruimte is voor de luier om uit te zetten, wanneer een romper te klein is gaat je baby daardoor ook vaak doorlekken.

vorig jaar

Is per kind verschillend, onze dochter is 68 cm, en heeft net maat 68 aan. En zit nog wat aan de grote kant zit, maar 62 heeft ze kwa broekjes hoogwater in maar truitjes zou ze nog aan kunnen maar dat doe ik eigenlijk niet. Het is wel de lichaamsbouw waar je op moet letten. Maar als het hoog water wordt en de truitjes kruipen omhoog dan is het wel te klein🫢

vorig jaar

ik ga ook altijd telaat over. maar per merk verschilt het ook heel veel. mijn dochter is 7,2 kilo en 70 cm (5,5 maand) en maat 74 van sommige merken zijn al te klein. maar maat 80 voor 6 maanden is toch ook wel erg snel lijkt me..

vorig jaar

huh tot maat? hier 1.5m geleden 70cm en trek nu 68 aan, was wel wat laat maar de meeste merken past hij net of goed

vorig jaar

ons zoontje is wat smaller dus daar maakt het niet echt uit maar merk het vooral idd aan hoogwater broeken, shirts heb ik minder door maar broekje dan heb je ineens veel bloot tussen de broek en sok

vorig jaar

Reactie op Shennn

ik ga ook altijd telaat over. maar per merk verschilt het ook heel veel. mi ...
Nee joh lekker doen wat goed zit voor je kleintje. Ik heb grote kinderen dus vliegen ook door de maten heen. oudste zit in 134 en ze is 5. Middelste 110/116 en die is 3.

vorig jaar

Dat verschilt denk ik nogal per kind. Onze kleine is wat breder (goede reserves op de heupen en bovenbenen zei de huisarts van de week 🙈). Dus hier is het te klein als het strak om de buik en/of bovenbenen zit. Ze is nu 67 cm maar draagt 74, dan sla ik de mouwen soms wat om. Maat 68 zit vaak zo strak, dat zou ik zelf ook niet comfortabel vinden. Dus dan is het te klein vind ik. Nu zijn truien vaak daardoor wat oversized maar dat staat haar prima.

vorig jaar

Je merkt het goed als het moeilijk is een truitje aan te trekken of als de broekjes idd hoogwater hebben en ze steeds koude beentjes heeft toch. Dat vind ik niet prettig voelen voor m'n baby dus die kleertjes vind ik dan te klein en leg ik weg 😅

vorig jaar

Reactie op Shennn

ik ga ook altijd telaat over. maar per merk verschilt het ook heel veel. mi ...
mijn dochter is ook 70 cm en bijna 9 kilo, draagt meestal maat 74 maar soms ook al wel maat 80 hoor! moet er wel bij zeggen dat ze een erg lange romp heeft in verhouding dus daarom zijn truitjes maar 80 soms best al oke

vorig jaar

Meestal is het een tot maat inderdaad mijn dochter is 63cm en draagt 68cm en mijn zoon is 97cm en draag 104cm. Het is vaak een kwestie van gewoon proberen. Elke maat valt zo anders, maar inderdaad ga wel tijdig over het is echt niet nodig om je kind met hoogwater of naveltruitjes te laten liggen 😝 leg vooral kledingstukken op elkaar en kijk minder naar de maat. Als je iets hebt wat mooi zit kan je andere kledingstukken er opleggen alles wat korter is doe je dan weg.

vorig jaar

Reactie op DTuMa

mijn dochter is ook 70 cm en bijna 9 kilo, draagt meestal maat 74 maar soms ...
ja, hier idem dito. Hij was anderhalve maand geleden al 70 cm (en toen net geen 8 kg). en hij draagt nu alles door elkaar. nog paar broekjes 68 die precies passen..vooral 74 en nu ook paar shirtjes lange mouw in maat 80 (vanwege het omhoog kruipen soms idd).

vorig jaar

Mijn oudste droeg altijd 2 maten.. Broeken bijv 62, dan waren de shirts al 68 of zelfs 74.. Korte benen.. En dan was ze ongeveer 68 cm. De jongste nu zit echt in verhoudingen prima.. Is 70 cm, shirtjes zijn we nu langzaam over aan 't gaan naar maat 74. Broeken 68 zit nog goed.. Maar ja over een week of 3...... Hahah

vorig jaar

Reactie op DTuMa

mijn dochter is ook 70 cm en bijna 9 kilo, draagt meestal maat 74 maar soms ...
Hier ook ja. Bij 5 maanden al naar maat 80 gegaan met t-shirts 🙈

vorig jaar

Ik heb in onze dochter haar kledingkast twee grote lades waar ik in elke lade een maat heb. Nu 68 in de bovenste en 74 daaronder. Ik gebruik uit beide kleding! Broekjes van 68 en lekker ruim vallende truitjes van 74 Binnenkort gaat maat 68 eruit, maat 74 omhoog en maat 80 erin. Soort van systeempje 😃

vorig jaar

Hier al een poosje in 80/86 denk vanaf een maand of 5, lang meisje en heb een hekel aan croptops🙈😂

vorig jaar

Mijn dochter is 9 kilo en 71 cm, het is zo lastig want het verschilt zo erg per kledingstuk en per merk! H&M valt groot, Zara en Mango mega klein vaak (maar soms ineens groot) en ga maar door.. Ik heb in de commode alle rompertjes en broekjes/maillotjes liggen (die zijn maat 74/80) en in de kast hangen alle andere kleertjes op maat. Als ik ze ophang kijk ik een beetje wat er groot uit ziet en wat er klein uitziet en dat hang ik dan bij elkaar haha, ze heeft sinds kort Zara maat 80 en H&M maat 74 en ik pas gewoon af en toe hoe het zit voor ik switch😂 en de CM in de gaten houden

vorig jaar

Van de week zei de opvang dit broekje is wel wat klein. Ik vond t zelf wel meevallen…