19 Reacties

vorig jaar

Ik lees graag mee 😊

vorig jaar

Ik gebruik een leeg zeeppompje met water om de doekjes nat te maken. De ergste poep veeg ik weg met wc-papier. Daarna een nat wasbaar doekje. Als niet alles weggaat, gebruik ik nog een wasbaar doekje met liniment er op.

vorig jaar

Ey! Wij hebben de wasbare doekjes wel in een afsluitbare bak met water zitten. Vegen meeste poep ook eerst met wc papier weg en knijpen daarna 1 wasbaar doekje uit. Eigenlijk bijna altijd voldoende aan 1stuk. Wij hebben die van Billiesbox. Gebruiken de destijds meegeleverde olie bij aanschaf allang niet meer maar de doos die bij de kit kwam vinden wij nog altijd wel handig. Heb voor on the go een klein spuitflesje met water in de luiertas maar dan meer voor de wasbare snoeten-handenpoetsers.

vorig jaar

Ik heb gewoon een dichte Tupperware bak op de commode staan waar ik ‘s ochtends een berg doekjes in gooi die ik natgemaakt heb onder de kraan. Als ik de billen niet schoon genoeg krijg met alleen water, heb ik een pot kokosolie staan waar ik het doekje even doorheen haal en dan smeert de poep zo weg. En inderdaad ergste poepresten even met wc-papier wegvegen.

vorig jaar

Droge doekjes (van billiesbox) in een bak en een spuitfles met water staan, werkt perfect. Bij plakpoep gebruiken we de kamille spray van billiesbox

vorig jaar

Bij mijn dochter de bakjes gebruikt, maar ze zijn zo groot dat het niet goed op de commode past. Daarna een zeeppompje gebruikt. Nu bij mijn zoon elke keer als ik zijn luier ga doen loop ik even naar de kraan met een of twee doekjes 😅. Voor de ergste poep gebruik ik ook wc papier.

vorig jaar

Wij hebben doekjes van de kruidvat en hydrofiele washandjes. De ergste poep veeg ik weg met het schone gedeelte van de inlegger in de wasbare luier. Ik heb gewoon een fles water op de commode staan en in de luiertas zitten. Even nat maken werkt goed genoeg om het schoon te krijgen. Op de commode staat ook nog een fles liniment, maar deze gebruik ik eigenlijk alleen als hij een beetje zere billen heeft. Verder zetten wij hem al sinds hij 6 weken is op de po. (BZC). Elk plasje of poepje dat daar in komt scheelt weer een luier wassen.

vorig jaar

Wij hebben een kleine plantenspuit met water om het nat te maken. De ergste poep even met wc papier weghalen, mocht het erg "plakken" dan gebruiken we liniment olie, maar volgens mij kan iedere olie wel (kokos- of babyolie bijvoorbeeld). Werkt echt super! En een dichte wat grotere tupperware bak voor de vieze doekjes, zodat het niet gaat stinken in huis.

vorig jaar

Reactie op QueXan

Wij hebben doekjes van de kruidvat en hydrofiele washandjes. De ergste poep ...
Het potje doe ik ook sinds het begin 😊 deze maand gaat het plots wel minder goed, maar we blijven volhouden zodat hij het niet verleerd

vorig jaar

Wij gebruiken wasbare luiers, billendoekjes en monddoekjes. Voor de billendoekjes gebruiken we Ikea Hildegun vaatdoekjes. Elke dag maken we een stapeltje nat, uitwringen en leggen die klaar in een open bakje (gewoon een bakje uit de keuken). Voor de mond en handen te poetsen na de maaltijden gebruiken we de Ikea Krama waslapjes. Die liggen in een keukenlade en maken we vlak voor gebruik nat onder de kraan. Alles gaat mee met de luierwas in de wasmachine. Je kan als je alleen wasbare doekjes hebt ze meewassen met ondergoed en handdoeken.

vorig jaar

Reactie op Yvonne79

Wij gebruiken wasbare luiers, billendoekjes en monddoekjes. Voor de billend ...
Oh ja, de Krama doekjes, die hebben wij ook in de keuken liggen om handen en gezicht mee schoon te maken. Heel fijne doekjes. De billendoekjes heb ik zelf gemaakt van een oude handdoek aan de ene kant en tricot aan de andere kant. BZC hebben we met de oudste gedaan, maar bij de jongste had en heb ik er de energie niet voor. De laatste tijd wordt hij vaak wakker met een droge luier, ik heb hem nu een paar keer op het potje gezet, maar nog niks opgevangen.

vorig jaar

Reactie op Marianne123

Oh ja, de Krama doekjes, die hebben wij ook in de keuken liggen om handen e ...
Ja het potje is wel intensief inderdaad! Maar we hebben wel wat luiers uitgespaard en nooit rode billen gehad dus ik vond het wel de moeite waard. Te zien hoe het met een tweede loopt :-)

vorig jaar

Reactie op demarketeer

Ja het potje is wel intensief inderdaad! Maar we hebben wel wat luiers uitg ...
Ik zit nog steeds 50% in de ziektewet vanwege aanhoudende bekkeninstabiliteit. Ik heb simpelweg de energie niet om extra dingen te doen, helaas. Jammer, want bij de oudste vingen we als we thuis waren alle poep op in het potje. Dat scheelde een hoop luiers en geschrob van de billen. Gelukkig heeft de jongste fijnere drollen die keurig van het fleecevel de wc in plonzen. Meestal dan.

vorig jaar

Wij gebruiken dezelfde wipes,, zijn echt superfijn! Gewoon een stapeltje doekjes erin leggen, nat maken (laag water onderin werkt prima) en gaan. We gebruiken geen olie ofzo, ik begrijp die noodzaak niet echt.

vorig jaar

Reactie op Marianne123

Ik zit nog steeds 50% in de ziektewet vanwege aanhoudende bekkeninstabilite ...
Sinds onze dochter 6 maanden is, zetten we haar bij elke luierwissel op het potje die standaard bij de commode staat. Ondertussen leggen we een schone luier klaar enzo. Even een liedje zingen en dan van het potje af. Op deze manier is het geen extra handeling om dr op het potje te zetten en went ze er toch al aan. We vangen bijna alle ontlasting en ook veel plasjes op het potje. Helemaal prima als het in de luier gaat, het gaat ons vooral om het normaliseren van het potje, maar toch leuk meegenomen als er iets in zit en ze heeft geregeld een schone/droge luier die dan weer aan kan😄 We hebben dit bij onze oudste ook zo gedaan. Wellicht kan je het op deze manier in jullie routine inbouwen zonder dat het veel extra energie kost?

vorig jaar

Reactie op Supermam83

Wij gebruiken dezelfde wipes,, zijn echt superfijn! Gewoon een stapeltje do ...
Ik denk dat je mijn vraag niet goed hebt gelezen

vorig jaar

Reactie op Marianne123

Ik gebruik een leeg zeeppompje met water om de doekjes nat te maken. De er ...
Wij gebruiken ook een zeeppompje met kokosolie en kamille thee. Ik veeg alle poep er gewoon mee af. Maar het is nooit heel erg en de doekjes worden gewoon schoon en wasmachine ook geen probleem mee. Wij gebruiken niet de bakjes want dat vind ik vies dat het zo ligt te weken. We gooien de vieze doekjes in Totsbots emmer met waszak. On the go doen we wel gewoon water wipes.

vorig jaar

Ik heb ze droog in de commode liggen en spray ze tijdens het verschonen nat met een plantenspuit met gewoon alleen water. Werkt dikke prima! Na gebruik gaan ze in een luieremmer met waszak/deksel gevuld met water en klein scheutje ariel sensitive. Dit was ik 2x per week en ze zien er na 13 maanden allemaal nog steeds super schoon uit.