5 Reacties

2 weken geleden

Ik ben ook thuis met mijn dochter. Wij zien per dag wat we doen meestal is het naar de winkel buiten op de 3wieler of stukje fietsen of speeltuintje of we gangbaar kinderboerderij of naar de paarden op stal. Of rondje wandelen. Stoepkrijt. Helpen met huishouden. Dansen in woonkamer. Dingen met blokkenbouwen puzzels maken. Tekenen of schilderen of iets anders creatiefs. Naar oma of andere fam even op bezoek. Naar de bibliotheek of naar peuterzwemmen. Verstoppertje spelen tentbouwen. Naar bos. Iets bakken. Uhh jaah dat soort dingen 🤷🏻‍♀️ Snap het gevoel van dat je soms niet meer weer heb ik ook wel. Dat je denkt wat moet ik nu weer is verzinnen. Is soms lastig.

2 weken geleden

Ik werk 3 dagen , de overige dagen ben ik wel met haar alleen. En ik weet zeker met dit weer niet zo goed wat we moeten doen, in de zomer gingen we veel naar buiten. De laatste weken gaan we naar verschillende intratuinen in de buurt. Zij hebben leuke kerstshows en activiteiten voor de kleintjes. Is overige ook gratis, tenzij je ook wat wil eten en drinken daar daar.

vorige week

Ik ben zwanger van de tweede in de hoop dat ze elkaar gaan vermaken, haha. Soort van grapje. Wij doen ook vanalles maar weet het ook niet altijd. Meestal plan ik in de ochtend iets groters zoals zwemmen (vind ik zelf heel leuk), dierentuin hier om de hoek, park. En na haar dutje kleine dingen als puzzels, pakketje ophalen, paar boodschappen doen.

vorige week

Onze dochter van 2 doet ook s middags een dutje. Dus s ochtends vaak iets “groters” zoals ik eerder las; naar het dorp, de bieb, kinderboerderij, efteling is in de buurt, bij familie/vrienden, speeltuin. En in de middag is het thuis aanrommelen; puzzels, kleuren, spelen met keukentje, klimrek, auto’s, helpen met koken, snackie eten, even fietsen met de driewieler, hondjes uitlaten, stickers plakken, muziek luisteren.

vorige week

En ik bedenk me, als thuisblijfmoeder heb je echt meer dagen te vullen. Ik werk drie dagen. 5 dagen vullen zou ik echt uitdagend vinden Onze dochter snapt beetje het weekritmr ofzo, wanneer wij werken zijn, wanneer oma komt eten. Misschien fijn om wat vaste punten in de week te hebben voor structuur en dat je niet na hoeft te denken: wat gaan we doen