11 Reacties

3 jaar geleden

Was bedoel je precies het je iets gegeten wat je niet mag eten ?

3 jaar geleden

Ligt eraan wat je craving is😅

3 jaar geleden

Reactie op Lilymy

Was bedoel je precies het je iets gegeten wat je niet mag eten ?
Nee hoor, ik heb zooooo zin in carpacio maar dat mag ik natuurlijk niet eten tijdens zwangerschap en vroeg me af of er iets met m’n kindje gebeurt omdat ik die niet mag eten? Hoorde van familieleden dat als je zin hebt in iets, dat je het direct moet eten

3 jaar geleden

Reactie op meiddd

Nee hoor, ik heb zooooo zin in carpacio maar dat mag ik natuurlijk niet ete ...
Nee hoor, dat is volgens mij echt onzin🤷🏻‍♀️ Het is niet dat je baby die cravings nodig heeft. Gewoon gezond en genoeg eten, en geen die inderdaad niet mogen. Dan komt je kindje niks tekort. En als je af en toe ergens zin in hebt wat geen kwaad kan voor de baby dan neem je dat gewoon lekker.

3 jaar geleden

Reactie op meiddd

😓😓😓 heel veel info te vinden over de risico's van oa toxoplasmose en listeria. Zou me daar echt even heel goed in verdiepen voordat je op dat soort 'adviezen' van familie af gaat. Het is jouw lichaam, jouw baby, jouw verantwoordelijkheid. Ik zou dat heel serieus nemen en me er goed over informeren. Daarbij, dit is tijdelijk hè, je bent maar 9 maanden zwanger. Daarna kun je weer lekker carpaccio eten zoveel als je wilt!

3 jaar geleden

Reactie op Bolleke32

😓😓😓 heel veel info te vinden over de risico's van oa toxoplasmose en lis ...
Ze eet het ook juist niet hè, omdat ze weet dat het niet mag. Maar het lijkt me inderdaad verstandig om de adviezen van die familieleden niet al te serieus te nemen en je gewoon te houden aan de adviezen van professionals😅

3 jaar geleden

Sterke cravings naar dingen die je ook mág eten, lekker aan toe geven, zolang het geen extreme vormen aanneemt. Dingen die je wegens zwangerschap niet mag hebben ook vooral laten staan! Je móét niks tijdens je zwangerschap (behalve bevallen🤪) Bedoelt je familie het niet in de zin van "dan moet je het direct eten" als in "dan heb je ergens zo'n ontzettende zin in dat je het haast niet kan weerstaan om het te eten, en wel op dat moment"?

3 jaar geleden

Als ik toch de hele tijd toe zou geven aan al mijn cravings was ik al 30 kilo zwaarder denk ik haha. Maar je hoeft je daar echt nul zorgen over te maken dat het een slechte invloed heeft op je kindje als je iets niet eet terwijl je er zin in hebt.

3 jaar geleden

Is het toevallig familie met een Midden Oosterse achtergrond? Daar gaat allerlei bijgeloof rond over vlekken in de vorm van de cravings die moeder niet had gegeten (vriendin heeft een lichte vlek op haar huid, vaag in de vorm van een kers, blijkbaar omdat er geen kersen waren en haar moeder een craving had), tot inderdaad miskramen en ongezonde kinderen. Als ik een craving heb en m'n schoonfamilie weet het dan wordt er in alle staten gezocht (m'n man is gelukkig vrij nuchter), dus ik uit het maar even niet meer. Want, dat is echt onzin.... Zo lang je gevarieerd eet. En een craving naar bijvoorbeeld zuivel kan duiden op een calcium tekort, drink dan ook gerust een extra glas melk, maar eet geen dingen die om goede redenen niet mogen (bijvoorbeeld carpaccio) of ga vreetbuien goedpraten. https://www.zwangerenportaal.nl/zwanger/eten-tijdens-de-zwangerschap/cravings-tijdens-de-zwangerschap-wat-betekenen-ze

3 jaar geleden

Carpaccio zou ik lekker laten staan ivm listeria en toxplasmose. Veel cravings zou ik gewoon lekker doen, doe ik ook

3 jaar geleden

Reactie op meiddd

Lol dat is echt onzin.