14 Reacties
één maand geleden
Beide keren in bad geweest. Bij de ene ook in het water bevallen en bij de ander moest ik buiten bad bevallen vanwege vroeggeboorte. In bad was het voor mij echt veel beter te doen. Vooral mijn rug deed geen pijn wat bij de eerste echt ellendig was. 🫣 mijn tweede bevalling ging sowieso sneller denk ik omdat het de tweede was. Ik weet niet of de bevalling sneller is gegaan door het water, maar staat wel bekend om natuurlijke pijnbestrijding.
Sommige vinden het helemaal niks, maar ik zou altijd voor badbevalling kiezen.
één maand geleden
Ik heb bij de eerste bevalling ook in bad gezeten. Ik vond het helemaal niks, ik kon geen houding vinden, het lukte me niet te ontspannen. Ik hing het liefst voorover en dat is moeilijk in een bad (gaat je hoofd van onder water). Uiteindelijk heb ik beide bevallingen heel veel gebruik gemaakt van zo'n bal (zo'n grote opblaasbal, skippybal), om op te zitten en hangen. Maar ik ken ook mensen die me juist het bad uit eigen ervaring aanraadde en het zelf heel fijn vonden. Dus ik denk dat het vooral een kwestie van proberen is tzt.
één maand geleden
Reactie op AmyAnoniem
Ik heb bij de eerste bevalling ook in bad gezeten. Ik vond het helemaal nik ...
Ieder zijn ervaring. Hoor er ook veel goed over. Vandaar dat ik benieuwd ben hoe het is. Vindt het wel een beetje eng, omdat het daar nieuw is. En je niet weet hoe en wat. Ik heb al 6 kids. Maar wel altijd gewoon op bed bevallen, waaronder 1 spoedkeizersnee. Dan weet je al wat er gebeurt en wat er komt enzo.
één maand geleden
Ik denk ook dat het persoonlijk is en per vrouw verschilt. Ik heb mijn hele bevalling gestaan. 05.00 braken de vliezen, tegen 10.00 kwam de boel echt op gang en alle weeën staand opgevangen. Dat was voor mij het fijnst. Veel onder de douche. In het ziekenhuis had ik een bevalkamer met bad. Ik heb 5 minuten in dat bad gezeten en toen wilde ik eruit. Ik kon geen houding vinden zittend of liggend. Maar weer staan! Uiteindelijk op bed bevallen om 17.00. Ik dácht dat ik het bad prettig zou vinden, maar blijkbaar dus niet. Dat verraste mij ook :)
één maand geleden
Reactie op Shaatje88
Ik denk ook dat het persoonlijk is en per vrouw verschilt. Ik heb mijn hele ...
Ja daar ben ik dus bang voor. Omdat ik op bed bevallen ook wel fijn vind. Alleen wanneer je je benen om hoog moet doen om denpushen zeg maar. Dat doen bij mij meer pijn dan de bevalling zelf. Heel raar. Heb dan het gevoel dat me benen 1 ton wegen. Hahahh. Dus daarom dacht ik aan een waterbevalling. Maar om de weeën op te vangen doe ik liever leunend
één maand geleden
Hoi Oumy, ik heb 1 badbevalling gedaan en 1 op bed. Ik moet zeggen dat ik de badbevalling een stuk fijner heb ervaren. De weeën waren veel fijner op te vangen door het warme water. Dit was overigens mijn eerste bevalling en daar deed ik in totaal 13 uur over. Maar het was mijn eerste kindje. Tweede bevalling op bed gehad (stort bevalling) maar ik vond op bed vervelender qua houding en pijn dan in bad. Je merkt gewoon dat door het water alles wat meer ontspant dan in een bed. Maar ik denk dat dit per persoon verschillend is en ook waar je tegen kunt op zo'n moment. Ik zou het gewoon proberen, als je het niks vind, kun je altijd weer terug op bed of welke manier je wilt bevallen. Ik wens je alvast een mooie en fijne bevalling toe!
één maand geleden
Ik ben bij mijn 1e kindje ook in bad bevallen. Heb toen echt een geweldige bevalling gehad met nagenoeg geen pijn. Het warme water laat je ontspannen en voor de baby is het ook niet zo'n grote shok om geboren te worden. De overgang is fijner voor de baby. Bij mijn 2e helaas niet in bad mogen bevallen omdat ze meer zou wegen. Die bevalling is echt een hel geweest. Ik vind liggend bevallen ook een niet natuurlijke manier. Ik kan het bad zeker aanraden
één maand geleden
Ik ben 2x liggend bevallen en de 3e x in bad. Dit was echt een droombevalling! Het water was lekker warm en ontspannend. Ik kon makkelijk in allemaal houdingen gaan zitten, die mijn lichaam aan gaf. Dus van eerst achterover leunend, naar uiteindelijk op mijn knieën zittend. Ik had een bevalbad in de woonkamer staan. Daarvan is ook de bodem zacht, waardoor je makkelijk verschillende houdingen aan kunt nemen en je hebt alle ruimte. De laatste weeën waren wel pittig, maar voor ik het wist had ik het hoofdje er uit geperst, zonder een centje pijn. De volgende wee liet even op zich wachten en toen die kwam heb ik de rest van het lichaam er zo uitgeperst. Nu zwanger van de 4e en ik ga zeker weer in bad bevallen.
Ik raad je aan om het boek 'Vrije bevalling' te lezen of ze te volgen op social media. Dit gaat echt over hoe je zelf de regie houdt en er staan ook tips en uitleg over, waarom een rugbevalling onnatuurlijk en pijnlijker is. Ik heb er superveel aan gehad!
één maand geleden
Reactie op QueXan
Ik ben 2x liggend bevallen en de 3e x in bad. Dit was echt een droombevalli ...
Bedankt. Hoor vaker dat je de weeën nauwelijks voelt door de warm water. Bedankt voor de boekentip, zal het zeker gaan lezen. Nog een goede zwangerschap en spoedige bevalling gewenst.
10 dagen geleden
Ik heb 1 zoontje en ben ook in bad bevallen. Ik heb wel degelijk pijn gehad, maar moest ik ooit terug zwanger zijn zou ik het zo opnieuw doen! Had een hele mooie bevalling