8 Reacties

18 dagen geleden

Waterpokken is een virus, is niks aan te doen Koorts in de gaten houden, kan wel 3 dagen duren. Kijk of hij helder en alert genoeg is en voldoende plasluiers heeft. Wat goed helpt is een havermout-badje. Helpt goed tegen de jeuk! Havermout in een sok, hoge boord omslaam dat het ook in de sok blijft en dat in bad. Het water wordt dan melkachtig wit. Na het badderen niet afspoelen, maar gewoon droog deppen. Wij hebben ook aantal dagen de haren niet gewassen omdat dat te pijnlijk was. Na het badderen smeren we in met waterpokkenlotion van Drs Leenarts. Inmiddels zijn de laatste korstjes aan het afvallen bij beide kinderen. Het is een aantal dagen erg vervelend. Go with the flow en knuffel wat extra Succes!

18 dagen geleden

Reactie op Hannelore13

Waterpokken is een virus, is niks aan te doen Koorts in de gaten houden, k ...
Aawh dankje je heeft jou kindje er littekens aan over gehouden?

18 dagen geleden

Reactie op Kyra3535

Aawh dankje je heeft jou kindje er littekens aan over gehouden?
Ze hebben ze echt pas net gehad. De laatste korsten komen er nu zo'n beetje af. De ene heeft helaas wel een plekje waarvan ik denk dat het een litteken gaat blijven. Bij de jongste nog niks opgemerkt, maar de ergste plekjes zijn dus nog bedekt met korst

14 dagen geleden

Pff hoe hebben jullie dit overleefd ? Ons zoontje wil al 3 dagen savonds en snachts niet in eigen bed slapen of in ons bed alleen maar in de schommelstoel tegen mij aan. Als ik hem wegleg word hij binnen 10 min wakker

14 dagen geleden

Reactie op Novabo

Pff hoe hebben jullie dit overleefd ? Ons zoontje wil al 3 dagen savonds en ...
De nachten zijn idd het ergst... wij hebben nu een lichte verbetering in de heftigheid en hij sliep (wel bij ons) vannacht beter. Wij doen voor de nacht havermoutbadje, verkoelende foam en billenzalf/sudocreme. De verkoelende foam zou ik meer willen gebruiken, maar hij grijpt erin dus voor nu alleen op z'n rug. Hoe doe jij het?

14 dagen geleden

Reactie op Suuz_91

De nachten zijn idd het ergst... wij hebben nu een lichte verbetering in de ...
Ik gebruik eigenlijk alleen sudo. Hier zitten we nu op dag 4 en zijn ze volledig ingedroogd. Hier is het wegleggen echt een dingentje, maar ik vraag me af of dit echt door de waterpokken komt of dat we ook in een slaapregressie zitten. (Overdag gaat het namelijk wèl zonder moeite😅)

14 dagen geleden

Hier raadde de doktersassistente Kidsner aan. Een soort verkoelende foam.

13 dagen geleden

Och wat een ellende die waterpokken hé? Wij hebben het ergste ook net achter de rug. 3 nachten niet slapen!😵‍💫 Afgelopen nacht ging gelukkig weer wat beter. Havermoutbadje, zinkzalf, pcm voor het ergste ongemak. Tip van mijn huisarts: in de gaten houden dat ze niet benauwd of (opnieuw) koorts krijgen. Dan kan er een bacteriële infectie in bijv luchtwegen of ergens in de huid ontstaan en moet je contact opnemen. Voor de rest uitzitten helaas.. 🫠 Zo zielig voor die kleintjes. ☹️